• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • chichisita

Så var den sjunde ruvardagen avklarad. Nu fattas bara sju dagar till TD. Men åh vad sakta det går!! Önskar att jag kunde tänka på något annat, börjar tycka att det är rätt tjatigt att bara ha en sak i huvudet. Tjuvtestade med en ÄL sticka imorse men den visade ingenting. Men det är förmodligen alldeles för tidigt. En del plussar ju inte förrän flera dagar efter att mensen kommit. Men jag har en massa ÄL stickor kvar sen tidigare och dem har jag ju ingen användning för längre så det gör ju inget om jag slösar bort dem . Har hört att ÄL stickorna ger utslag vid graviditet ibland t.o.m. tidigare än en riktigt gravest.

• Fjällsippan

Dallas; lycka till idag!

chichisita; jag har också hört att ÄL-test funkar som gravtest; däremot har jag inte hört att de kan ge utslag tidigare än ett vanligt gravtest. Ja, fy vad det kan vara långsamt att ruva, speciellt veckan innan testdag. Håller tummarna för ett fint plus på TD! 

• turlid70
    Mamma gås skrev 2011-03-15 09:07:03 följande:
    Det gick jättebra!! Skrattande Allt såg jättebra ut å var i precis i rätt storlek. Shit vilken underbar känsla det var att få se hjärtat pulsera.
    Det enda som var sådär var att mina äggstockar fortf är megastora (efter överstim.) å att det fanns stoora äggblåsor..., så han sa det att; du har nog lite ont i magen av det.. Hehe.., nehe.., de menar du inte.. Flört Men det försvinner med tiden å är inget farligt, dock kan det ta ett bra tag innan det försvinner.
    Mia69 skrev 2011-03-14 16:42:03 följande:
    .

Om några dagar debuterar jag i IVF världen. Hua!Obestämd
    Härligt å spännande!!
    Stort grattis! Vilken lättnad och så spännande. Mycket lycka!
  • Fjällsippan

...jag har inte haft så mycket tid framför datorn de senaste dagarna, därav korta och få inlägg. 

• turlid70

För mig är det hela ruvandet avklarat GråterGråterGråter. Fick lite rosa på pappret imorse och nu är det mensen här som en klocka. Kroppen sköter sig som programmerad, men vill inte bli gravid. Varför varför varför? Så fina embryon, flera topp, alla upptinade till 100%, lika fina som innan frysningen, men trivs inte hos mig, varför? Jag vill kolla om det är något mer fel på mig, vet inte vad i så fall och hur.

• Snösport

Turild70: Nä vad trist...hittar du ett sett att hitta något fel så säg till mej direkt för gyn  har inga förslag, inget fel.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?