Tack för all feedback om TSH värdena!
Har fått tillbaka nytt provsvar idag. Värdet nere på 3.42, puh! Fortfarande lite högt men mycket bättre än över 10. Läkaren tyckte det var konstigt att det hade stigit så drastiskt så fick ta blodprov igen igår på ett annat laboratorium. Förmodligen har det blivit något tok i mätningen så det kanske aldrig ens var uppe i såna nivåer. Men jag ska fortsätta med medicinen (heter Eutyrox här i Guatemala men jag antar att det är samma som Levaxin i Sverige) till det har gått nerl till under 2.
Tjuvtestade igen imorse. Fortfarande ingenting. Fattar inte varför jag torterar mig själv på det här viset, det hade ju varit bättre att vänta till TD och njuta av att tro att man kanske är gravid. Men jag kan inte låta bli (är en obotligt självtorterare). Nu är det fyra dagar kvar till TD. Men jag har TD redan på den trettonde dagen efter ET så det är ju fortfarande tidigt.. Här har man normalt TD den 14 dagen men jag ska resa bort då så jag har fått det framflyttat en dag. När testar man vanligtvis i Sverige?
Nu är ruvardag 9 slut.
Turlid: Jag förstår att du känner dig deppig nu. Jag vet hur otroligt jobbigt det känns (risken är stor att jag själv är i samma sits som dig om några dagar). Men i vår ålder är det ju tyvärr vanligt att man får kämpa på ett tag innan det tar sig men för de allra flesta lyckas det ju till slut. Visst har du ett nytt IVF inplanerat snart?
Riita: Beklagar minuset och mensen! Förstår att du vill ta en paus. Hoppas att det gör susen och att det blir graviditet direkt efter sommaren.
Inanna: Trist att du har haft sån otur med din chef. Empati borde vara ett krav för att bli chef men tyvärr är det allt för ofta just de som inte har så mycket av den varan som hamnar i chefspositioner. Försök att inte låta det påverka dig nu när du har viktigare saker att fokusera på. Som du säger, karriär kan du göra sen. Jag tror att det det med 80% kromosomfel ska tas med en nypa salt också, det kan nog variera rätt mycket.
Zinfandel: Tack för tips, ska be att få kolla T4 också. Hur lång tid tog det för dig att få ner dina TSH värden från 50 till normalvärden? Har de svajjat mycket under behandlingen?