IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Fahlvik:
Lycka till idag!!!
Suschikatten: förstår hur du känner men får du ägg till frysen är du en lyllos för jag får typ bara 1-3 varje gång. Hoppas det går bra för dej/Er så du blir ruvare!!
Fahlvik:
Lycka till idag!!!
Suschikatten: förstår hur du känner men får du ägg till frysen är du en lyllos för jag får typ bara 1-3 varje gång. Hoppas det går bra för dej/Er så du blir ruvare!!
turild70: Härligt att du ruvar, håller tummarna för "lille plutt II" !!!!
Jo ruva är ju långa dagar men visst vill man vara där igen...eller egentligen vill jag inte det vill bara vara gravid faktiskt.
Turild: härligt med ruvning nu...lite kul bok du ska läsa, vi lyssnade på den som ljudbok i bilen på långkörning.
Innan68: IVF kliniken i Fakun gpår jag hos bara vid IVF så jag har trott att de har haft koll om mitt väårde som jag sagt för TSH är ..men de har inte sagt att oj nu har du egentligen för högt...inte en enda gång faktiskt och eftersom min gyn inte tyckte mitt TSH på 4,5 var för högt så trodde jag det var ok och gjoprde min första IVF med det och den andra också men då var jag nyss medicinerad sedan verjar som sagt perfekta värdet vid 3 :e inte ha hållt kasnke men insåpg inte färrän jag gjorde 4:e att det måste vara TSH värdet som gör min kropp så dålig och även sista gången urflippad psykiskt...testade här och ja så var det högt igen...dvs jag har gjort 4 IVFer utan att IVF kliniken sagt till mej att jag har för högt men som sagt det är väl min gyn som skulle sagt ngt men eftersom alla blodprov inför IVFen görs och bedöms av Falun kan jag tycka att de borde ge mej tips.
Nu går jag ju hos en speciallist och inte fått svar från blodtagningen i mitten av dec än...men jag har sagt att jag inte gör en IVF till om synarelan som IVFläkaren tror drar upp mitt TSH värde . Nu mår jag bra så vi kollar alltså bara opm T3 och T4 sammarbetar rätt.
Ska testa korta varianten om mina värden är ok men med så få ägg som jag får till så har jag inte så¨stort hopp alls men kasnke?
Lycka till alla. Har man inga stora proböem och fått ner TSH under 3 vid normal och under 2 för oss som medicineras så ska man nog inte bli för nervid för värdena hit ich dit. Medicinerar man ska man öka 25% om man blivit gravid sa min speciallist till mej och gå på regelbundna kontroller av v'ärdet..
Innan68<. ja vem vet vad ok betyder ...jag fixar nu mitt TSH själv men mer läkare vill jag inte vara.
Innan68:
Munkpeppar eller hästmedicin äter jag inte hi,hi,hi!!
Jag tar levaxin sedan mitten av februari 2010 då medicinerade jag redan för min andra IVF och fått från vårdcentralen att mitt TSH var bra och normalt...efter jag kom hem fr skidresa är ett brev i lådan som säger att jag borde äta medicin och att jag nog ligger lite högre om man villbli gravid. Men mina värden har gått upp och ner och inte stabilliserats om det är för jag gjort IVFer eller om det är för det annars också skulle påverkats av IVF synarelan det vet vi ju inte och åldern gör ju att jag kan inte vänta, utreda och vänta.
Jag väntar på TSH speciallistens besked ska ringa läkarhuset imorgon och kolla varför jag inte fått svar än...min mage är nämligen väldans trög fortfarande då och då om det är min kropp som skapar progesteron då och då som verkar vara stoppande för mej eller om det är ngt annat, blir som sagt lite orolig när magen är si och så och jag mår ju illa, yr och smärtor flera ggr/ månad...kan ju inte hålla på att ta magmedicin varje dag, tar det bara ngndag varannan vecka nu. Inte den oroliga typen men också släktingar som haft canser i tarmar mm så jag vill ju bli undersökt iaf.
oceanney: hi,hi,hi! sätt dit barnbilstolen omgående så får du eller pappan sitta i baksätet i 4 veckor till!
Lycka till de 4-5 veckor som är kvar!!
Innan68, Eviglängtan, Fjällsippan: här är en som verkligen rinner till när det börjats att ta sprutor också fast det var med Menopuren. Blir sådan vid ÄL också ..jag som normalt är lite torris nuförtiden liksom...nästan så man inte måste ta ÄLtest för det uppmanar ju till gos!
dodotta: PDG vad är det?
dodotta: Lycka till, hoppas ett bra ägg klarar sej!
Är lite ego själv då jag idag fått besked om proverna från sköldkörtelspeciallisten och jag har normalt lågt ´aktivitet inte ngt ytterligare alltså, nu lågt TSH igen så jag ska väl inte ta långa metoden mer då den inte funkar på mej för TSH värdet stiger snabbt vid spraystart tyvärr. Så nu ska jag ringa Falun och fråga om vi ska testa korta metoden som de tyckte....har inga höga förhoppningar då jag har få ägg som tusan men testa kan man ju
Nu ska det sovas!