• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

iNNAN68: nähä, gick det inge bra ..fasen också!!  Nä testa lite till det gör du rätt i.

Jag fick höra när jag var i Falun att de numera inte längre ger Trombyl till var och varannan som innan...jag har aldrig fått det då jag har astma och nu igen fick svara på en massa frågor hur jag reagerat, im jag haft allergiska reaktioner förr mm...så det blev stämpeln mycket allergikänslig från och med nu i deras papper eftersom jag fick migrän som avtog under  ÄP dagen av den där "hålla kvar embryot sprutan" ..normalt trodde jag.
    Så jag fick akupunktur, lite morfin och dropp efteråt på ÄP.....ok, nu var det full fart för att jag ska må bra hela vägen vilket kändes mycket fint  

Resultat 6 äggblåsor och 6 ägg ...bästa resultatet för mejCool
    4 befruktades så det blir inte blasto som det annars verkade fundera på...så nu hoppas jag att alla klarar sej så jag får två på måndag och kanske två kan frysas för första gången...det vore ju verkligen toppen!
    Läste någonstans i en läkarartikel som jag inte sparat att det eventuellt fäster lättare om kvinnans inre fått träffa mannens spermer innan ET så nu har den zonen säkerställts och hoppas att det kan funka. Har någon hört detta? 
    Jag hade en blåsa kvar på en oåtkomlig plats men läkaren sa sedan att det inte är en blåsa utan något annat...inget farligt.. ..men jag tror inget i mej kan befruktas nu iaf.
    Mannen har just åkt hem så nu ska jag ut och promenera en runda i vackra Falun ...hämta min tågbiljett

• Snösport

Innan 68...jo bästa reslutat hittills iaf...bara skönt att ha mått så mycket bättre.
    Hade lite magbroblem häromdagen men tror som sagt det var magen och inte äggstockarna... inte förstoppning alls utan helt åt andra hållet= konstigt men det kasnke var alla akupunktur, och morfin som gjorde det.

nä ut skulle jag

• Snösport

Fjällsippa: GRATTIS !!  och tack  Nu är vi flera som får ruva ihop!
    jaha..jag trodde inte de frös in en ensam...bra att veta men då måste de vara fin kvalisort, hade en över en gång men den var inte så bra i skalet så den slängdes.

Sushikatten: De odlade dina överblivna ägg till blastosar alltså...hmm, spännande att se imorgon vad de gör. De har totalt fria händer!

Zinfandeln: Snart är du på G igen, jag har normalt 4-7 dgr mena och oftast 6-7 dgr så mens kan hålla på när kroppen återhämtar sej mm.   Jag hade börjat äta bogaro/jamsrot för det verkar ju som det gör att kroppens hormoner återställs efter den fas den bör vara i "har jag hört och läst"

• Snösport

Innan68: jag har ju aldrig varit gravid men det känns verkligen som akupunktur hjälpt mina ägg när hela kroppen mått dåligt i mina 4 första IVFer och ändå haft fina ägg. Går hos en akupunktör inom den kinesiska läran....tror på den!  prova! Börja ett tag innan så kroppen mår toppen när det börjar fokuseras på förfining av äggen, moxande mm.

• Snösport

Zinfandeln, Innan68: jag har också stavar och powerwalk kan man verkligen göra i alla väder....klär på mej värre och har ju både lång och kort täckkjol att dra över för att inte känna mej kall om bak och ben så sätt igång för det vet ni ju redan, humör stiger och oro och problem försvinner eller förminskas eller så tar man t5ag i det som går att ta tag i dessutom....allt går ju inte som vi vet.   Massage mm lät underbart, jag var ju på det i förra veckan men jag tror min lagomallergiska reaktion blev fullt ut pga att jag faktiskt var på massage några timmar före jag snurrade och spydde...så kommit på att man ska välja sina tillfällen Skrattande

Har ni några frågor mm om träning så inboxa mej för jag har tränat mycket och blandat och väldigt länge även om jag just nu inte kör hårt så blir det lite yoga och promenader flera ggr/dag...läkarna har sagt till mej att om du är van att träna hårt så kan du fortsätta hålla igång...så jag promenerar utan att studsa mm.
    Jag är ju lite beroende av att hålla igång så jag kan ju inte ens förstå hur man klarar sej på att att inte göra någonting alls motionsmässigt i vardagen för tid har alla om man prioriterar...rent psykiskt så är det ett andrum...men det bästa är givetvis om man gillar det så det inte är ett MÅSTE eller TVÅNG sådant försöker jag undvika i livet.
     Jag kan dock inget om bantning, kör blandad kost och drar ner på kakor och godis under ruvningen då jag annars älskar fikabröd och choklad i alla former.

• Snösport

Fahlvik: Jag har en gammal klasspolare som har 3 barn och fått dem naturligt men det skiljer ca 5-8 år mellan alla då de helt enkelt inte fick det att funka på många år. Andra barnet var det bidrottninggele som hjälpte dem till slut och den sista tror jag inte var planerad alls
    Så kroppen kan spela en ett spratt.

• Snösport

Zinfandeln: vid graviditet eller om man vet man kan bli gravid höj dosen med 25% ...jag väntar med det tills jag testat tyckte min läkare. Han sa också att de som har naturligt 2,5 och de som är medicinerade med Levaxin och har 2,5 bör absolut ha lite lägre.  Jag sjä'lvmedicinerade förra gången när värdet var högt -läkaren hade inte tid att prata och sedan tog han semester en vecka...jag blev ju väldans dåli i magen och huvudvärk nästan en vecka efteråt och sänkte dosen lite efter samtal med läkaren...skulle nog inte göra det igen.

Jag är ruvare nu sedan igår   
    Fick igår 2 st fina embryos av kvalisort 8 av 10 stod det i papprena och 2 st 7or skulle odlas vidare och hoppas de klarar så någon kan kopmma till frysen, jag är jäkligt tacksam att jag faktiskt bara får möjligheten att försöka odla vidare för så långt har jag aldrig kommit innan. TD 1 mars. tar det lugnt med semester ett par dgr innan jag jobbar igen. Roliga var att denna gången testade med att ge ett av embryona AHA-assissted hatching och ett inte, embryona jag fick var lika fina....om något av de fastnar så vore det ju intressant om man kunde utläsa vilket av dem....hoppas att något biter sej fast nu!

• Snösport

pp08: tack
    Fjällsippan: tack, jo jag har faktiskt glömt svaret då jag nu sedan ett år är medicinerad med Lavaxin och är inte överintresserad av medicin, så förklaringen åkte väl ut genom andra örat direkt så det kasnke du ska kolla upp igen om jag blandar ihop det men har för mej han sa så.

• Snösport

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.?? på HS, bor i Norrtälje
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 i mars
    Hönan, 38 år, IVF1, vecka 11

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***

***ET***
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, CvL
    Sunseed, 39 år, Dalarna, IVF Falun korta metoden, ET mån 14/2 (långtidsodling)

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, ET 29/1, TD 14/2, ruvar på 2, CvL
    Mamma gås: 38 år. IVF 3.  ÄP 3/2, ET 5/2, TD 21/2.  Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    Inanna, 42 år Göteborg, ICSI 1 - FET 2 5/2, ruvar på blastis, TD 22/2
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET  6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, FET 9/2, ruvar på blastis, TD 23/2
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, ET 13/2, ruvar på 2 4-cellingar, TD 28/2 
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun , ÄP11/2,ET 14/2, ruvar på 2 st, TD 1/3

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver

• Snösport

Hönan: vill juinte avskräcka me jag har inte heller mått bra och körde också korta metoden denna gång med bättre resultat, håll kontakt med läkarna hur du mått mm om du måste prova en gång till ska du nämna hur du mått.

MammaGås :  Hur är läget nu med din "lilla" överstimulering...blivit bättre? Jag tror på dej!!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?