• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Innan 68: Lycka till på lördag!!! Äntligen dax!!

MammaGås: hur länge boostar du med Omega tabeltter? fram till ET och sedan normal dos?

Har nu mens och tog min första Fostimonspruta igår på korta metoden    Blir lite knäppt så det blir VUL  och blodprov först på måndag dag 8 de ville ta det dag 6 men de är ju en lördag och då är det ju stängt här.   Funderade på att boosta omega som jag tar normaldos sedan december och fram till ET men vet inte...tips tack!

Bästa med att ta sprutorna när man har mens är att jag alltid har mega mensvärk/ mega mens i ca 3-4 dgr innan det blir mindre så jag känner inte direkt om det blir bättre eller värre    Tänkte försöka vara superpositiv hela vägen nu när det bara är några veckors behandling    Planerat ÄP v 7 om jag får fram ett par äggblåsor...hoppas på det!

• Snösport

Innan68: jo nu är vi på G

Ska på akupunktur mitt på eftermiddagen men så får det bli när han inte hade annan tid. Min akupunktör moxar, han värmer grejjer och sätter på nålen så värmen går ner i skinnet, så värmer han typ en papperspenna och värmer mot naveln och ryggen = spännande.  Jag har iaf fått mycket bra kvalitet på mina ägg sedan jag började med akupunktur.....däremot får jag ju få...så hoppas att jag får några nu med så vi får ruva denna gången också!

Kram på oss!!  
    Körde ett stenhårt spinningpass igår för mina deltagare och ingen vet ju vad man går igenom, man blir ju nästan nyfiken på vad alla andra gömmer för hemligheter.

• Snösport

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. VUL 26/1, ÄP+ET? Korta metoden denna gång. Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, sprutstart 28/1 kontroll 2/2
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun , Korta metoden.

***ET***
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (2 FET). ÄP 24/1. Korta metoden, Puregon200. Bor i Skåne.
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, CvL

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Inanna, 42 år FET 2 i februari IVF-kliniken Göteborg
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början februari. 
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.5-6 på HS, bor i Norrtälje

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF2, ÄP 21/1, ET 24/1, TD 7/2
    Sushi, 42 år i GBG, IVF 5, ÄP25/1, ET 27/1, TD 10/2
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, ET 29/1, TD 14/2, ruvar på 2, CvL

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)

• Snösport

Zinfandeln :- härligt, vi moxade inte idag bara kollade balans mm..min kropp mår bra...mycket bättre pulsar mm än jag brukar ha under behandling sa han så hoppas korta metoden funkar bättre när jag mår bra...än iaf ,,bara tagit en spruta hi,hi,hi!

Sushikatten:Snart är det TD för dej då...spännande!! 
     jo jag brukar träna fram till 5 dgr före ÄP och sedan jogga samma dag som ET,  men denna gången hade jag mitt sista pass igår som instruktör..så jag ska träna lite på cardiomaskinerna på gymmet och ut och traska och åka lite längd sakta på  snön på isen eller långfärdsskridskor på skottad bana tror jag.
    Men promenixar nästa vecka...brukar jogga ända tills ET dagen och det har läkarna i Falun sagt var bra efter ET bara promenader.  Jag brukar också ta det halvlugnt och inte hoppa i massor en vecka efter ÄL i normal fall de två sista åren...
    Men jag går som sagt en hel del inte en km utan flera/ dag...blir ju rastlös som f-n mitt i utförsåkningssäsongen och allt jö!  

Mötte min sambos kompis som tagit hit en tjej från asien som nu blivit gravid vilket var syftet...4:e månaden....vilket fall så frågade jag om hon mår bra, killen svarade att hon mår sådär-läkaren säger att hon måste röra sej lite mer för blodtrycket är så lågt. Jag frågade vad de tränat eftersom vi träffas på gymmet = simmat (liten bassäng för rehab) hon kan inte göra något hon är ju gravid säger killen igen,,,,,,,,som sagt läkaren tyckte hon skulle röra på sej...så jag tror lagom är bäst!   
    IVF läkaren sa till mej en gång att blir du gravid som brukar vara mycket aktiv ska du helt klart hålla igång fast på ett försiktigare sätt och försiktigare sport ....men det måste ju fästa något där  och det är ju bara 2-3 veckor av lugnt om det inte fäst och om det fäster så lever man nog på glädjemoln ett bra tag innan man blir rastlös hoppas jag Powerwalkstavar inköpte jag vid en ruvning och jag kommer ju knappt upp i 70% av maxpuls så det är inget att oroa sej för om man inte hoppar en massa förståss.

• Snösport

No Ka Oi: Härligt många ägg och där ser man att det kan växa till sej fler blåsor på några dgr...själv tappade jag några förra gången så det var bara 3 st på ÄP dagen hua.
    Hoppas alla blir befruktade så det blir långtid och frysembryon

Turild: jo efter 1 dags sprutande mår jag fortfarande bra ..hi,hi,hi!! Hoppas det håller i sej och ska ju inte ta medicin för att behålla blåsorna förrän till helgen så hoppas jag tål alla mediciner nu, så mitt TSH håller sej stabilt.
    Är du på G igen alltså eller är det hemmaförsök?
    Moxa är när de tänder på vissa grejjer som sitter i skinnet eller för mot skinnet för att värma. Hokus pokus!! Solig

• Snösport

Fahlvik: v17...tjo vad tiden går fort ...snart känns väl sparkar mm ..coolt! Jo det går väl och bada och sola på andra ställen än Egypten så de får göra sina uppror ifred utan turister!

Här är det ÄNTLIGEN - 7 grader igen efter n2 dgr av milt väder så man åkte på bredställ genom rondellen i förrgår    så 1 dec snö och lagom kallt är toppen och åter vitt efter lite smuts där i någon dag   
    I Löööve winter! ..och nu går det ju verkligen mot ljusare tider också

• Snösport

Turild70: jag kan inte köpa Moxande grejjer av min akupunktör utan gör det bara hos honom ett par ggr veckan innan eller samma vecka som ÄP menar jag

• Snösport

MammaGås, Innan68: Grattis till ruvning!!!!!! Tjohooo!!   Härligt Mamma Gås att de var så fina och dessutom till frysen.

• Snösport

Zinfandeln: japp nu hoppas vi lite till för dej, HCG värden ändras inte så snabbt så man ska kolla varannan dag om du har tålamod till det. Håller tummarna, hoppet är det sista som överger en!!

• Snösport

No Ka Oi: Kan det vara att du har blastis och andra har tvådagars embryo som gör att testdagen skiljer med flera dagar från ET? 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?