• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Sunseed: håller tummarna som fasen för dej.

Underverket06: Förstår längtan hos de som fått barn samtidigt som jag inte förstår den alls då de ändå fått en familj överhuvudtaget, då man nu inte tar något förgivet undrar jag mer och mer varför folk lägger så mycket tid och pengar på syskon när de redan har sin familj...men vi ser ju det från olika vinklar och du verkar ändå vara medveten och nere på jorden och sådana gillar jag ...sådant hjälper alltid mej att ha förståelse för ER önskan om syskon.
    Hoppas det lyckas värre!

• Snösport

Underverket 06: Jag vet 2 par som jag känner utanför nätet som gjort IVF även för syskon då de ej kan få annars och de har lyckats på första försöket bägge två så det är svårt att veta hur de skulle reagera eller hur mycket de skulle försöka...mer förståelse om det är kört för många och jag med har ju oförklarligt så mirakel kan ju ske...dock är åldern hög nu och även säkert på endel som vill ha nr? eller träffat en ny kärlek.

Som sagt alla har sin historia mm bara det att ibland verkar det som kraven från utomstående om tjatet om ett syskon så som tjatet om att "ska ni inte skaffa barn snart eller?" , så bara man är i sej själv så är det ju jäkligt trist om man inte får barn men som jag sagt ngngång innan...man kan inte ställa det som krav tyvärr. Jag är  ju en av dem som vill ha men blir klassad som jag inte superlängtar av avlägsna vänner då jag fortsätter leva livet och inte blir en bitch = jäkligt skönt tycker jag.   Men givetvis om det inte blir så kommer det att gråtas floder och bearbetas i perioder givetvis.

Jag tyckler inte det är fel att försöka och känns det rätt att försöka så kör på, känns det som det tar emot så prata om det för det är som sagt mycket pengar. Jag börjar bli eftertänksam för det nu varit så dyrt och inte ens ett pluss någongång.....är det lönt? är det lönt med ÄD ? mm   Men nu väntar jag 2 veckor och hoppas på mage   Hoppet det sista som överger en!

Sunseed:  det här ska nog gå bra för dej!!!   Du vet att blir du gravid så åker jag ner och hälsar på din familj och hundarna när killen är på annat...pälsallergiken får ju inte komma med   Så hoppas!!

• Snösport

Thuleslapper:  det kan ju hända annars hade de inte försökt sätta in embryot alls !  Allt är möjligt ...precis som endel kan vara omöjligt så jag föreslår att du tro hela ruvartiden sedan blir det smile eller hängande mungipor. 
    Hoppas hoppas liiite till!!!!  

• Snösport

MammaGås: GRATTIS!  Visste väl det!! Vad härligt!  Då hoppas vi det blir en ny liten bebis till dej och sambon i höst Solig

• Snösport

MammaGås: TD 1/3   ett tag till.

Sushikatten:  Nä förstår dina funderingar, hoppas jag slipper fundera mer på sådant. Jag är ju positiv men aldrig sett ett pluss så jag är ju lite tveksam men hoppas som f-n.

Luleå: strålande sol och - 24 grader i dag...tänk det har ju blivit lite varmare sedan igår morse då det var -31 grader Solig     . Packade på mej massor igår och gick en sväng på 1 timme i - 24 grader på kvällen och frös endast om 3 tår= måste ju gå lite så tarmarna försöker jobba lite.

• Snösport

Sunseed: håll ihop ett tag till så lugnar du nog dej när du ser ett + som kasnke är orsaken till humörsvjningarna som pp08 säger Cool

min kollega får höra alla mina funderingar nu när vi är själva på kontoret så vi kasnke inte fikar i em ..hi,hi,hi...funderingarna har börjat komma igång..ruvardag 4

• Snösport

Fjällsippan:
    Hej å hå. Nu är det ju inte så långt till test....JO! Tyst
    hi,hi,,,jo jag brukar också ha fall av biverkningar RD 5 -6 men denna gången har jag inga direkta saker från början alls faktiskt...MÅR SÅÅÅ BRA!! ...frågade ju om det när jag pratade med Falun då jag denna gång inte känner så mycket alls eller inget i brösten bara lite megasvagt i bröstvårtorna...men det kan jag göra lite vid mens och ÄL också till vardags ...hon sa att jag inte skulle tänka på det för alla icke biverkningar och biverkningar är vanliga.

jo jag hade fullt upp och kundmöte på fm idag så jag glömde ta min pulverpåse och efter lunchen så var det så långt från stopp det bara kunde...kanske maten? God mat dessutom= helt åt andra hållet i tarmarna...så nu får jag nog avvakta med pulvret för jag tyckte det var ok med mellandosen och ändå väldans trögt= kroppen är konstig...den vill väl bestämma inte att jag gör det...trotsig tjocktarm helt enkelt!  

• Snösport

Sunseed: nu är du väl tidigt ute med testandet?
    Alla reagerar olika på progesteron mm så det behöver inte alls vara mens...när kommer nidblödning?
    Jag har själv aldrig fått mens före avslutad medicinering.

Fjällsippan: jag är bättre i magen men har konstig avföring så magmedicin behövs absolut inte...jag är ju lite känslig när magen håller på så jag har mått lite olustigt idag= lätt illamående och det är väl för magen för det mår man väl inte än i ruvartid..bara RD5 och 3 dgrs odlade embryon. Vänta och se. Mycket spännande då jag som sagt inte alls mår så dåligt som jag gjortinnan så mina funderingar mm hur det brukar vara mm kan jag inte jämföra med alls.  
    Köpt mej en byrå på "myrorna" och blommer och en grön växt så nu ska jag fixa i ordning  i mitt pysselrum så jag kan måla en massa tavlor och sy om jag blir gravid......man måsta ju få drömma lite iaf.
    Hur är det med dej...har jag missat ngt?

• Snösport

Fjällsippan:
     Jo jag fick progynon, prednisolon, progesteron...mycket på p och fragmin  jag har fått detta två ggr nu och prednisolon 3 ggr tror jag det blir jag har innan mått illa av progesteronet och stopp i magen så förra gången när jag hade östrogenet så mådde jag mindre illa...hmm...
    magen är bättre,,,mår inte så illa som jag brukar så om det är ngt bra så kan jag ha det så här i 9 månader...nästan allt funkar för mej nu Cool   Jag är mer skeptisk nu men inte labil alls utan lugn som en filbunke och gossugen istället för grälsugen, det gör mej kasnke lite skeptisk då för alla verkar ju bli på dåligt humör och jag mår toppen!....klarade  t o m att gå min timme med toa besök direkt före och efter förståss...hi,hi,i,hi.

Jag läser Brook Shields bok om förlossningsdepression som sambon och jag diskuterat idag, även om man fäller lite tårar i bokens start så är den bra och vem vet, sådant härnder oftare ön man tror så den var intressant. Rekommenderas för den som orkar.

Härligt ...då blir det ju test nästan samtidigt du och jag, fasen om det inte blir som vi önskar denna gången? Hoppas som bara den!

nä nu ska sista teet i och slöa innan vi gör kvällsmaten. Kram kram!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?