-
Tackpp08 skrev 2010-10-01 10:22:18 följande:ChippiChoppi: vad tråkigt... hoppas ni lyckas bättre med hemmaförsöken. Kram!
-
sushikatten, det är helt OK att fråga
Jag gör IVF "på nåder" eftersom jag redan passerat den magiska åldersgränsen 43 (fyller 44 i januari och då om inte förr är det tvärstopp). Jag har hyfsade värden och en historik med två graviditeter som resulterat i barn i relativt hög ålder (39 på narurlig väg, 42 genom IVF), vilket tillsammans gjorde att kliniken trots allt gav mig klartecken för IVF. De var väldigt noga med att poängtera att vi bara fick ett försök, men jag ska ha uppföljningssamtal nu kl 14 så får vi se. Vi skulle nog hinna med ett försök till innan 44-årsdagen om vi får.
Annars är jag mer än nöjd med de två underverk vi redan har (drygt 4,5 år resptektive snart 16 månader). Det är mer än vad jag vågade hoppas på när vi inledde barnförsöken. En ev trea skulle vara en välkommen bonus
-
sushikatten - jag hoppas så att det ska lyckas för er med och alla andra här i tråden förstås! Jag har faktiskt några nära vänner o bekanta i min omgivning som lyckats till slut efter flera års försök med diverse IVF:er (några helt oväntat på naturlig väg). Så jag instämmer - det är bara att fortsätta kämpa, för annars kan ju inga mirakel ske
Kram
-
Jag hejar på ditt lilla embyro imorgon, underverket!
Kram
-
Jag bor också i Stockholm, i Täby sen ett par månader (fd innerstadsbo )
Blev uppringd av Sophiahemmet i förmiddags som undrade om jag ville medverka i Rapport i kväll eftesom det redan läckt ut i förhand att Noberlpriset i medicin skulle gå till IVF (jag har varit med i SHs tidning o liknande tidigare). Sophiahemmets läkare ska tydligen intervjuas och så ville de ha med någon som fått barn genom dem. Tackade nej eftersom både jag o barnen ärhemma o sjuka.
-
Ja, det är jag och Louisa i artikeln. Jag tackade dock nej till att bli intervjuad i Rapport idag. Hade gärna gjort det, men vi är så dåliga så det är inte roligtturlid70 skrev 2010-10-04 15:39:23 följande:Vad häftigt! Ska absolut kolla på rapport i kväll, är 19.30. Är det du på SH hemsida med en liten flicka som det står "Provrörslyckan" om? Går du hos Arthur Anesten (hoppas har stavat rätt honom)?
-
Jag ska också se rapport ikväll
Korrigerar också listan, eftersom Sophiahemmet är stenhårda med 43-årsgränsen
-------------------------------------------------- -------------------------------------------------- ------------------------
***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
Turlid, IVF nr1, FET ca v45 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm)
ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran, bor i Täby (nära Stockholm)
***SPRAYAR***
Fahlvik, IVF nr1, ÄP v42-43 ???????, bor i ???
***SPRUTAR***
***ÄP***
***ET***
***FET***
***RUVARE OCH TESTDAG***
Inanna, IVF nr1, FET försök 1, TD 19/10, bor i Göteborg
Underverket, IVF nr3, ET 2/10, TD 18/10???, bor i Hässelby
***GRAVIDA***
Oceanney, IVF nr1, bor i Frankrike, BF ?????
-
Hej dallas,dallas skrev 2010-10-05 11:42:13 följande:
Jag räknar "från början" på syskonförsök. Inte särskilt vetenskapligt kanske, men det är så det känns
Kram -
Åh vad spännande inanna! Håller tummarna för att det ska gå vägen den här gången
Jag har talat med läkaren på S:t Göran idag och hon tyckte det var realistiskt att göra nytt försök eftersom vi fick fram fina embryon, även om jag inte blev gravid. Hon betonade att det är få förunnat att lyckas när man passerat 43, men med tanke på att jag svarade bra på behandlingen och fick fina embryon så såg hon ingen anledning att avråda eller neka ytterligare försök. Så vi kör igång igen vid nästa mens. Eh mittemellanlång metod - jag ska spraya för nedreglering, men börja redan dag 1 (direkt vid yttepytteminsta spotting om sådan kommer) istället för dag 21 "som vanligt".
-
När jag gjorde min första IVF våren 2008 (som resulterade i Louisa) var jag 41 oc h hade FSH på 5. Sophiahemmet tog inte AMH på den tiden, så det värdet vet jag inget om.
När jag kontaktade Sophiahemmet i våras, nyss fyllda 43, fick jag kalla handen direkt med svaret att de öht inte gör IVF på oss som passerat 43. De båda andra Stockholmsklinikerna ville ha ett AMH-prov först för att därefter gå vidare till läkarundersökning om AMH var OK.
Mitt AMH var i juni 1,1. FSH vet jag inte, eftersom AMH var det enda prov de villa (förutom sköldkörtelvärden som jag redan tagit via husläkaren). Vid läkarbesöket gjordes VUL och jag hade 6 antrala folliklar, vilket var OK. Mina resultatet var OK (men inte strålande) och de tillsammans med min historik - 2 barn i "hög ålder", varav ett IVF-barn med historiken att jag svarade bra på stimuleringen gjorde att jag fick klartecken för ett IVF-försök. De var dock lite "elaka" eftersom jag skulle få mindre tillbaks om försöket blev avbrutet.
Vad gäller val av metod, körde vi samma protokoll som det lyckade IVF-försöket 2008. Denna gång blir det med viss modifiering pga tidsplanen - ÄP ska hinnas med innan julstängning