-
Fjällsippan skrev 2011-05-14 19:26:19 följande:kalimero; hoppas att det har gått bra för dig i Falun idag!Tack snälla för att ni tänker på mig! Det verkar som om äggen inte växer på lika hysteriskt nu. De var 22, 18, 16, 16 och 15 igår på sprutdag 8. Kom överrens om Ovitrelle ikväll, ÄP tisdag. Nervöst med så få, höger sidas 5-6 st hade inte växt alls, verkar som om den äggstocken tagit semester så det är bara 5 st att hoppas på. Nervöst.Inanna Li skrev 2011-05-15 10:58:22 följande:Kalimero - Tänker på dig och hoppas det gick bra i Falun!
-
www.copenhagenfertilitycenter.com/Hönan skrev 2011-05-15 12:56:14 följande:Glömde fråga om var och hur man kontaktar den danska kliniken många av er nämnt. CFC? Har försökt kolla på nätet men vet inte vilken ni menar tror det var Zinfandel som nämnde den?. Fick ju tipset om att de hade öppet på sommaren?
Tack på förhand! -
Tummar för dig och morgondagens ÄP!Fjällsippan skrev 2011-05-15 13:30:27 följande:Vad bra att blåsorna bestämde sig för att sakta ner lite grann! Min högra stock tog också semester en period; och producerade ingenting vid 2 IVF'er. Men nu så vill den tydligen vara med igen; och har, i alla fall, gett ett par ägg vid senaste plocken. Märkligt, trodde att den hade gett upp, men tydligen så kan de vila ett tag och sedan komma igen. Håller tummarna för att det är fina ägg i alla blåsorna !
Vid förra försöket hade jag 8 blåsor på gång i högra så det verkar vara lite varannan gång de vill jobba.
Håller med er alla om havets läkande effekt. Är uppvuxen med båtsomrar i skärgården och vill ut till havs så ofta det går. Bor i stan dock och får nöja mig med närheten till Brunnsviken vid Hagaparken. -
Jag tror det är alldeles sant Turlid och viskar grattis!turlid70 skrev 2011-05-15 19:45:13 följande:Vad är det ni säger, 10-dagar efter ÄL-spruta, det sa Enya också, jag blir alldeles darrig. Kan det vara sant? Är ju bara på RD7/8, kan man verkligen testa plus så tidigt? Eller kan det vara lite kombo, lite spruta och lite det man väntar på. Strecket var lite starkare vill jag minnas då jag plussade på BIM-2 förra gången, men nu är jag ju på hela BIM-5. Jösses må det vara sant .kattenizze skrev 2011-05-15 18:18:11 följande:Turlid: Har ärligt talat svårt att tro att ÄL-sprutan ger utslag så länge efter...Så du kan nog räkna med en liten. Grattis!
-
Hej i tråden. Har haft det jobbigt och inte orkat uppdatera. Som Zinfandel skrev så gick ÄP bra i tisdags, det var jobbigt då de endast hittade två ägg och inte alla äggblåsor först. Trodde jag ägglossat i förtid igen. Sen såg Dr några som gömde sig, de tryckte på magen men kom ej åt så jag fick göra om ett till plock en timme senare och fick då ut två ägg till, fyra totalt. Hade ont efter alla turer och pustade ut. Då kommer de in och berättar att mannens spermaprov var så dåligt att han måste försöka lämna ett nytt. Jobbig dag för oss båda, åkte hem från Falun och försökte tänka positivt att vi ändå fick ut fyra.
De ringde dagen därpå och gav oss tid för ET då två st var befruktade. Osäker på om de andra dukade under vid ICSI eller varför de ej blev befruktade. Men glad och så lättad att få beskedet. Jag åkte upp från Stockholm själv igår för ET, när jag skulle byta tåg i Gävle ringde Dr från kliniken och sa att våra ägg inte delar sig som de ska. Han trodde det var hopplöst men sa att jag kunde få sätta tillbaka dessa ändå då jag ändå var på väg upp om jag ville. Han skulle höra med lab en gång till och ringa upp. Innan han ringde var jag tvungen att stiga på nästa tåg och självklart ringde han när det väl började rulla. Lab sa att det förmodligen var 100% säkert att jag inte blir gravid på våra ägg. Det ena hade stannat av helt, det andra var bara två celler. Men visst, jag kunde sätta tillbaks dessa av affektionsvärde om jag ville? Våndades och hade ett helvete på tåget. Ringde mannen, skulle jag hoppa av någonstans och försöka åka hem? Tänk om det ena ändå utvecklas? Alla tankar på om ifall vi slänger det? Var nästan framme när vi bestämde oss för att sätta in ändå. Kändes väldigt konstigt och sorgligt dystert istället för den hoppfulla lycka jag brukar känna vid ET. Låg kvar på kliniken och grät i väntan på tåget hem. Resten av hemresan är bara som ett töcken. Nu vet jag inte vad jag är, ruvare eller bara dum som tror att jag kan bli genetisk mamma vid min ålder efter alla våra försök. -
Tack turlid. VIsst är ruvandet jobbigt, men det är ändå själva målet med alla sprutor och ingrepp. Att få chansen. Även om den är försvinnande liten.
Någon som har hört talas om någon som blivit gravid med ett 2-celligt på dag två? -
Tack snälla ni. Jag tror också jag gått omkring och undrat och kännt att vad har vi gjort om det kastats. Vi får betala för en halv behandling oavsett hur vi ville göra.
Tror det finns en bättre chans hos embryon som tappat celler vid upptining. Då har det ändå varit ett livsdugligt embryo från början?
Ja hoppet är det sista som överger en. Men just nu börjar jag efter alla försök känna hur jag är fullständigt utmattad. Vi har sedan 2008 gjort 12 försök varav två avbrutna. Har hela tiden haft en benhård förvissning om att det kommer att lyckas för eller senare. Så länge jag har ägg kvar finns chansen. Har så svårt att ge upp det. -
Tac för att ni försöker peppa och ge hopp. Kliniken ville slänga ägget efter att ha tittat till det igen, de sa det inte kommer leda till graviditet. Det vore fantastiskt att få överbevisa dom.
Ja Snösport, hade man haft pengar i överflöd så hade jag gjort nya försök så ofta det gått. Nu har jag inte kunnat kombinera mitt jobb med alla försökt utan valt att satsa den sista tiden med egan ägg helt på detta vilket naturligtvis gräver jättehål i plånboken. -
Hönan, vi har haft bättre embryon än detta som kasserats. De tyckte väl synd om mig när jag tagit mig från Stockholm till Falun. Såg att ni också gör ICSI pga manlig faktor? Vi funderar mycket på hur spermierna faktiskt påverkar befruktningen + hur många ägg som dukar under vid själva microinjektionen.
-
Men Snösport - vad är det jag läser????? GRATTIS!!!