• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

turlid70 skrev 2011-06-16 10:39:05 följande:
    Tack {#emotions_dlg.flower}

Lycka till imorgon du med. Tumme upp för Ludmila!
    Inanna Li skrev 2011-06-16 10:46:30 följande:
    Tack! Hoppas det går bra i Sundsvall! Du får meddela oss vad hon sagt! Kram Solig!
    Tack ska ni ha, rapport kommer.

ÄL här idag. känns så jäkligt att vi inte har någon chans hemma. Varje ägg är värt så mycket vid 43.
  • callimero
    Fjällsippan skrev 2011-06-16 12:27:26 följande:
    Vad spännande! En fråga som har dykt upp sedan jag var där är hur egentligen bakterierna påverkar livmoderslemhinnan, hon sa att det blev svårare för embryot att fästa....men hur/varför? 

En annan fråga som jag har är att jag läste att bakteriell vaginos ofta kommer tillbaka. Är det detsamma med de här bakterierna? Hur ofta bör man kolla upp det?

Om det finns läge för dig eller Enya att fråga kring det här så är jag nyfiken på svaret.
    Har också funderat på detta, ska fråga! Sen funderar jag på faktumet att man kan få svamp av antibiotikakurer...
  • callimero
    Snösport skrev 2011-06-16 13:18:25 följande:
    Kan meddela att det inte var njurproblem...inte urinvägsinfektion som gått upp i njurarna (haft det en gång som 20-åring känns typ så)  utan det var givetvis min rygg som nu pajjat rejält för jag har ju inte gjort mina dagliga 1-3 st promenader på 5 dgr...inte promenader , inte mina morgonövningar för ryggen som jag inte vågat göra för det står man inte ska göra vissa när man är gravid , gravidhormonerna och min skadade rygg dvs buktande diskar som låser nerver hit och dit om den inte är stark eller stabil....japp så nu är det tabletter tills på måndag tror jag då läkaren ville att jag går till min kiropraktior för att få rätsida på det så vi inte drar ut mer på plågandet..
    Vet du inte gillar tabletter sa läkaren men nu behöver du nog lite sa han efter att ha tryckt på min ryggrad här och var och jag skrikit så tårarna rann. hmm!

Läkaren sa att det hade varit bättre med ett diskbråck som går sönder och läkare ihop än buktande diskar som du får vara försiktig med hela livet annars blir det just så här...börja träna mycket nu så den är starkare när du blir gravid igen och då ska du fortsätta träna den.  Ok så får det bli...jäkligt kul med flygresa, bilresa och konferens och fest nu i flera dgr när jag helst inte ska sitta stilla länge utan helst röra på mej eller stå.
    Tramadol Actavis kan även blandas med panodil och alvedon...tror jag får ta en blandning nästa gång för den verkar inte hjälpa mot smärtan men lite snurrig blev jag Tungan ute
    Japp allt eller inget är ju jag så nu börjar vi om på ny kula..mer träning...mer sex och mer barn!!!
    Stackars dig Snösport, hoppas du blir bättre snart! Jag hade njurbäckeninflammation en gång och höll på att få blodförgiftning. Inte kul.
  • callimero
    Snösport skrev 2011-06-16 13:23:24 följande:
    Kalimero: jag kände av det du säger om klåda och ev svamp så jag rengjorde mer och det står i läkemedlen eller i tester jag läst att man kan äta mjölksyretabletter samtidigt så håller sej svampen borta lättare...finns på apoteket...jag "fick " av min kiropraktor och det kostande för mycket typ 400:- blää så köp på apoteket!
    Tack för tips! Vet att jag brukar köpa kapslar som finns i kyldisken hos hälsokosten när jag ätit antibiotika förr.
  • callimero
    Fjällsippan skrev 2011-06-16 13:52:28 följande:
    Men vad jag skriver tokigt idag - jag skulle skriva att det blev kanske INTE den mest erotiska upplevelsen i mannaminna .
    Hahaha! Jag blev lite förvånad, men alla har ju sina preferenser... håller tummarna!
  • callimero

Nu har även jag fått Kuren utskriven av Dr Sundsvall. Vilken härlig, empatisk dam! Tänk om alla läkare vore lika engagerade och måna om att se sin patient på alla plan. Fick kika i microskop på de små bakterierna. Sen gjorde hon vul och där fanns ett gäng folliklar på bägge sidor vilket hon tyckte var mycket hoppfullt och bra. Så nu får vi se vad nästa steg blir, har skickat alla journaler till CFC i Danmark och väntar på svar.

Glömde i euforin att fråga de frågor du hade Fjällis! Enya, du får vara mer på hugget än vad jag var och fråga.

Kram alla som behöver!

• callimero

Hoppas det går bra imorrn Enya, blir intressant att höra. Åker du tåg upp? Det gjorde jag, Sundsvall var en rätt mysig stad. Lätt att hitta från stationen till mottagningen.

Tog aldrig med spermaprov upp, det blev rörigt logistiskt. Sen vet vi den är som den är, dålig och med ytterst få simmare. Tror kuren blir densamma för mannen ändå. Hon frågade inte om provet heller så jag gissar det ej var superviktigt. Jag hämtade ut medicinerna på Apoteket som hon rekommenderade, det var nog ganska bra för jag hade svårt att minnas hur alla medikament skulle tas men apotekspersonalen verkade vana vid hennes recept och kunde förklara tydligt de med. Köpte även Lactiplus för att skona magen lite inför antibiotikan.

• callimero
    Enya70 skrev 2011-06-19 14:27:35 följande:
    Tack! Jag ska beställa tågbiljetter nu tänkte jag. Vad bra att det var lätt att hitta. Hur lång tid tog besöket ungefär? Kram Hjärta
    Det tog lite mindre än en timme. Jag tog tåget upp 6.30, hem 14.09 vilket var lagom för att hinna strosa runt lite, äta lunch och hämta ut recepten.
  • callimero

Ja visst blev man lite peppad Enya! Hon ringde upp mig när jag var inne på Apoteket efteråt och lämnade medd på min mobil att man kunde testa Pergotime och att man även kan ta progesteron vid hemmaförsök. Nu är våra simmare knappt befintliga så för oss känns det kanske inte realistiskt men tja, vem vet? Ni som har pigga simmare kan testa!

Jag drack både vin och champagne i lördags utan att märka något. Började med antibiotikan i fredags.

• callimero
    Snösport skrev 2011-06-20 19:24:11 följande:

Kalimero: hur skulle man ta progesteronet om man tar det vid hemmaförsöken?  dumma är ju att jag förskjuter min mens varje gång eftersom jag inte får mens förrän jag slutat med progesteronet. Har testat en gång och då tog det typ 4 dgr efter jag slutat innan jag fick mens så det var då kiropraktorn efteråt sagt att det var ngt som fastnat men det visade inget på tester så jag vet inte om jag tror på det.

Jag ska kasnke ringa henne och fråga om progesteron, hon erbjöd mej på telefon att skriva ut det om jag ville ha mer...nu är jag ju i en annan sits så det kan ju bli aktuellt!
    Man ska ta det from ÄL. Har också samma fenomen som dig, att det skjuter upp mensen. Men i ditt fall kanske det kan få skjuta upp den i 9 månader? Drömmer

Maila henne och fråga! Eller kan man lämna medd på svarare?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?