IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
![{#emotions_dlg.flower} {#emotions_dlg.flower}](http://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-flower.gif)
Lycka till imorgon du med. Tumme upp för Ludmila!
![Solig Solig](http://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-sunny.gif)
ÄL här idag. känns så jäkligt att vi inte har någon chans hemma. Varje ägg är värt så mycket vid 43.
Nu har även jag fått Kuren utskriven av Dr Sundsvall. Vilken härlig, empatisk dam! Tänk om alla läkare vore lika engagerade och måna om att se sin patient på alla plan. Fick kika i microskop på de små bakterierna. Sen gjorde hon vul och där fanns ett gäng folliklar på bägge sidor vilket hon tyckte var mycket hoppfullt och bra. Så nu får vi se vad nästa steg blir, har skickat alla journaler till CFC i Danmark och väntar på svar.
Glömde i euforin att fråga de frågor du hade Fjällis! Enya, du får vara mer på hugget än vad jag var och fråga.
Kram alla som behöver!
Hoppas det går bra imorrn Enya, blir intressant att höra. Åker du tåg upp? Det gjorde jag, Sundsvall var en rätt mysig stad. Lätt att hitta från stationen till mottagningen.
Tog aldrig med spermaprov upp, det blev rörigt logistiskt. Sen vet vi den är som den är, dålig och med ytterst få simmare. Tror kuren blir densamma för mannen ändå. Hon frågade inte om provet heller så jag gissar det ej var superviktigt. Jag hämtade ut medicinerna på Apoteket som hon rekommenderade, det var nog ganska bra för jag hade svårt att minnas hur alla medikament skulle tas men apotekspersonalen verkade vana vid hennes recept och kunde förklara tydligt de med. Köpte även Lactiplus för att skona magen lite inför antibiotikan.
Ja visst blev man lite peppad Enya! Hon ringde upp mig när jag var inne på Apoteket efteråt och lämnade medd på min mobil att man kunde testa Pergotime och att man även kan ta progesteron vid hemmaförsök. Nu är våra simmare knappt befintliga så för oss känns det kanske inte realistiskt men tja, vem vet? Ni som har pigga simmare kan testa!
Jag drack både vin och champagne i lördags utan att märka något. Började med antibiotikan i fredags.