turlid70 skrev 2011-06-01 11:31:28 följande:
Sophiahemmet dömde ut oss genast redan 2005, dock inte pga några immunologiska orsaker, vilket jag starkt misstänker idag.
Nej, men immunolgiska orsaker finns inte enligt den kliniken.
kattenizze skrev 2011-06-01 11:35:04 följande:
Jag tycker det är skandallöst att svenska kvinnor måste åka utomlands för behandlingar för att Sverige befinner sig på stenåldern.
Skandalöst är rätt ord, för allt det du skriver kattenizze.
Fjällsippan skrev 2011-06-01 11:37:15 följande:
turlid och kalimero: Min uppfattning om Sophiahemmet är att det är den mest åldersdiskriminerande kliniken, och den mest konservativa i Sverige. Jag känner till 3 fall där man har blivit nekade fler behandlingar på SH p g a ålder/dåliga ägg, och där man därefter har lyckats att få barn genom andra kliniker.
Min gyn tar i alla fall TSH på mig, när jag frågar. Han har även gjort en missfallsutredning på mig trots att jag "bara" har haft 1 bekräftat MA. Men den utredningen visade inte på några hinder för implantationen. Vid vårt nästa telefonsamtal ska jag försöka pressa honom på fler prover...
Håller helt med. Vi lyckades med tjat få göra försök fram till nu i januari då jag fyllde 43 i augusti. Men det krävdes mycket energi för att övertala dom. Jag har en gammal trådkompis som tom fått barn via SH men nekades syskonförsök. Vet flera som bytt klinik efter att ha blivit utdömda och hänvisade till ÄD. Jag har berättat om dessa och bara fått kommentaren att det där vet de inget om - Nej, hur ska ni göra det? Men nu vet ni!
Usch jag blir så himla ledsen när jag tänker på det. Man får försöka så in i he att bara hålla huvudet högt och planera framåt, uppåt och vara på som attan trots att man bara känner sig som en blöt liten trasa.
Din gyn är isåfall guld värd Fjällsippan. Att hela tiden gå och fundera på om det finns missbildningar i livmodern, immunologiska faktorer eller annat är väldigt tärande. Samtidigt går tiden och jag är högst medveten om de ytterst små chanser som finns kvar vid min ålder.
Jag försöker just nu få till en tid för hydrosongrafi, man tittar på livmoderhålan med hjälp av koksalt. Träffade en gyn som är överläkare på en av de stora ivf-klinkerna i lördags. Hon tycker det är anmärkningsvärt att man inte gör mer undersökningar efter så många ivf-försök och att man absolut inte ser allt vid de vanliga VULen vilket alla hittills har påstått. Nu är min remiss borta och det verkar inte finnas tider förrän efter sommaren. Som 40+ är det dessutom oerhört svårt att få till fertilitetsundersökningar. Men preventivmedelsrådgivning, det kan man få hur lätt som helst. Lite motsägelsefullt?