• Bengalen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fröken Juli: Jag har haft det likadant under stimuleringsfasen att mensen inte tar slut men det har inte varit någon fara. Jag tror till och med att någon gång hade jag fortfarande spottings kvar när det väl var dags för ÄP men det var inget som läkaren reagerade över.

• Bengalen
    Zinfandel skrev 2012-01-23 12:03:04 följande:
    Tack alla, har nu 4 läkarbesök inbokade SkrattandeSolig
    Wow, det var inte illa! Beundrar dig för att du orkar. Jag tycker det är fruktansvärt jobbigt att behöva dra hela den bittra historien om och om igen varje gång man kommer till en ny läkare.

Linköping: Jag förstår precis hur du känner dig. 3 ägg är det bästa resultatet jag har lyckats med, men som de andra skriver kan det räcka gott och väl så ge inte upp ännu.

Vi 4: Varma kramar till dig! Tänker på dig!
  • Bengalen

Måste bara fråga er som går på CFC.
    Jag har nu bokat en telefontid för ett första samtal. Skrev lite kort i bokningsmallen om vår historia men undrar om ni har mailat över alla era journaler inför detta samtalet?
    Det känns drygt att behöva sitta och dra hela vår historia, vilken är ganska så omfattande såhär efter 6 års försök.

• Bengalen

Okej, då skickar jag över mina 34 sidor. Glad
    Jag skrev och frågade i bokningsmallen men fick inget svar utan det stod bara att tid var reserverad och att jag skulle ringa upp dem på tisdag.

Hur lång tid tog ditt samtal? 

• Bengalen

Linköping: Det var det dummaste jag har hört på länge. Kunde inte låta bli att börja asgarva och var tvungen att läsa upp vad du skrivit för mannen här hemma.

Zin: Helt jävla otroligt, men jag är inte det minsta förvånad vad det gäller den gynekologen. Han platsar i 200 års klubben. 

Vi 4: Kram på dig!

• Bengalen

Tuvalina: Det är viktigt att du har kommit igång och börjat blöda ut ordentligt innan du börjar med sprutorna. Annars börjar du bygga slemhinna ovanpå den gamla och det är inte bra.

• Bengalen
    Tuvalina skrev 2012-01-28 23:14:46 följande:
    Okej, tack! Men gäller det också fast jag ej nedreglerat?
    Yes, det gäller alltid. Glad
  • Bengalen

Linköping: Fy vad trist! Rynkar på näsanJag har faktiskt också råkat ut för det samma fast då fick jag inte veta det förrän efter äggplocket. På den kliniken blir man alltid sövd så jag fick först reda på det när jag vaknade upp igen att alla folliklarna var borta. Snacka om att känna sig snuvad!

42:an: Hoppas det har gått bra idag och att det blev ett par fina ägg utplockade.

Zin: Grattis till att du äntligen fick napp.

Innana: Vad jobbigt du måste ha haft det. Skönt att allt ser bra ut i alla fall med den lille.

Själv hade jag ett första telefon-möte med Claus på CFC igår.
    Blev riktigt imponerad när han mindre än en timme efteråt mailade mig hela upplägget. Det skilde sig betydligt från vad jag tidigare har varit med om här i Sverige och det kändes jättepositivt. Han tyckte att eftersom jag nu under 2 års tid blivit behandlad med kinesisk medicin att vi skulle prova en helt annan typ av behandling än de vanliga. Behandlingen skulle börja med att jag på CD 2 började med ett preparat som heter Tamoxifen. Därefter skulle jag varannan dag ta en liten dos FSH, antingen Gonal F eller Puregon 150 iu.
    Wow, här var det inte tal om att köra maxdos längre som de alltid gör på alla svårstimulerade i Sverige.

Är det någon här som har kört med liknande upplägg? Någon som har tagit Tamoxifen och vet vad det är?  

• Bengalen

Tack för informationen 42:an!
    Jag uppskattar verkligen att du inte förskönar verkligheten utan säger som det är. Jag har även googlat lite nu och förstått att metoden även kallas mini-IVF. Det mest positiva som nämns överallt är att den är betydligt billigare, hmmm, men även att trots att det blir färre ägg, ca 3-5 är de oftast av betydligt bättre kvalité.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det hela. Tanken var ju att min akupunktör skulle kunna sänka mitt FSH-värde såpass att jag inte ska behöva vara så svårstimulerad längre. Brukade bara få ut 1-3 ägg vid tidigare IVF-behandlingar men nu känner jag mig ju lite snuvad på att eventuellt kunna få fram fler om jag nu ska köra med denna light-version. Samtidigt är det ju inte mängden som räknas utan kvalitén och den har min akupunktör också jobbat stenhårt med på sistone.

Vad är skillnaden om man gör crash IVF och vilken typ av personer blir erbjudna att göra det? Jag har fått för mig att den metoden också riktar sig till low responders eller är jag helt fel på det?

• Bengalen

42:an: Jag håller mina tummar att ditt lilla ägg är fint befruktat imorgon. Som sagt, det är inte mängden som räknas...

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?