• Bengalen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

hemulen skrev 2012-02-06 20:10:57 följande:
    Bengalen, vet du något om kinesiska "fastna piller", skrev om de tidigare, att jag äter dem och har fått nattsvettningar och ont i livmodern. Är på cd7 nu och känner mig väldigt skeptisk till att pillerna funkar som det är tänkt på mig.
    Jag känner tyvärr inte till några kinesiska piller. Det låter inte helt bra att du har börjat att få nattsvettningar och ont i livmodern. Nattsvettningar i sig är inte farligt men de signalerar att något i kroppen är fel/ i obalans.

Det är vanligt att man får nattsvettningar ett par nätter innan mens. Har tyvärr ingen erfarenhet om det gäller även vid plus.
  • Bengalen
    Zinfandel skrev 2012-02-06 21:31:06 följande:
    Tack snälla Boring Hjärta Ang nattsvettningar så blev jag lite förbryllad när Dr D sa det för enligt österländsk medicin är det inte alls bra. Men enligt honom är det mer eller mindre tecken på att implantering har ägt rum men sen är det ju inte säkert man plussar för det.

Då skulle något ha implanterat sig hos mig i nästan varje cykel. Svårt att tro med tanke på att det är mer eller mindre stopp i äggledarna.
  • Bengalen

Linköping: Jag håller mina tummar att det räcker med ett försök till!  Hjärta

Vi 4: Får jag också komma in hos dig?

• Bengalen

Stort grattis Anne till fin befruktning! Nu håller vi tummarna att de fortsätter dela sig till fina 8-celliga embryon på torsdag.

Maryhe och Sunseed: Ledsen att höra att det slutade med minus. Rynkar på näsan Fan, fan, fan!
    Det låter intressant med akupressur-punkterna Sunseed.

Själv känner jag mig rätt deppad. Min cykel har återigen ballat ur och jag räknar med att få mens imorgon vilket betyder att jag har haft en cykel på hela 19 dagar. Min akupunktör anade att det skulle bli så då han ändrade på mina örter så att han nu behandlar mig för att öka äggkvalitén och sänka FSH:et, men detta gjorde att jag nu ägglossade (eller vad nu min hypofys sänder ut för signaler) redan på cykeldag 6.
    Jag kan leva med att mina cykler är helt utflippade nu när jag vet anledningen men jag är så orolig för att det kommer bli likadant när vi väl kör igång med japan-IVF:en på CFC. Jag har ju redan varit med om att ha ägglossat av mig själv innan ÄP vid ett tillfälle och vill slippa vara med om det igen. Med japan-behandlingen verkar man inte ens få Orgalutran så jag känner mig rätt körd. Får väl ta och skriva till CFC och berätta om mina funderingar.

Imorgon ska jag till en annan gyn för att höra om denne kan tänka sig att ställa upp och skriva ut recept på medicinerna som behövs. Tänkte kolla om han är villig att ta ett nytt AMH-test. Inte för att det spelar så stor roll men det hade varit intressant att se vad jag ligger på i dagsläget.

Zin: Några prover som du vet att vår gyn-vän ställer upp att ta som jag borde ta? Jag har bara varit hos honom en gång innan och då köpte han allt jag frågade om så jag hoppas att jag ska ha samma framgång imorgon.

Kram till era alla i tråden! Hjärta 

• Bengalen

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 6:e försöket våren 2012
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) -72, Halland, 3 IVF:er.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 Falun i maj.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11, mens på RD 11.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, planerad IVF-start på CFC i början på mars.
    Hemulen, 38 år, 4 inseminationer, 2 IVFer, 2 FET. IVF 1 pos, MA v10.
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU, nytt FET v 50
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Väntar på IVF 2 på CFC.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel!

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon.
    Sunseed. 40 år, IVF 1,+ 2 FET med 1+2 blastocyster. IVF 2, korta metoden, start 17/2. Gonal-f 375ie.

***ÄP/ET/FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Victoria71, Göteborg, Nordic IVF-centrum, IVF-försök nr 2, korta metoden menopur, testdag 7/2.
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 6 ICSI ET 27/1 4 & 5 celligt, TD 14/2
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - Centro Promea Turin, Italien ET 2/2 TD 16/2 
    Tuvalina/Anne, 41, Trönö/Hälsingland. IVF 1, Falun. Korta metoden Gonal-f, TD 2/3. 

***GRAVIDA*** 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-201

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.

• Bengalen
    finafina skrev 2012-02-19 20:58:46 följande:
    Vilken grej, så hur vet man när man behöver den...? Jag har ju förhöjt immunförsvar.... får kontakta dom på en gång och kolla läget....

Tack för super duper info

kram 
    Lite nyfiken, men hur vet du att du har förhöjt immunförsvar?  Jag har inte varit sjuk, inte ens det minsta förkyld sedan december 2008.

Låter mycket intressant med CFCs nya immunologimetod.
  • Bengalen
    Zinfandel skrev 2012-02-20 19:39:20 följande:
    Bengalen: då låter det som att du också kvalar in i immunträsket...
    Usch nä, säg inte så. Man kan väl inte vara drabbad av alla tänkbara fel...Rynkar på näsan
  • Bengalen

Ett förtydligande bara: Barn som kommer till via äggdonation är biologiska men inte genetiska barn. 

• Bengalen
    Skytten skrev 2012-02-22 12:55:19 följande:
    Förresten kan man sänka sitt TSH på något sätt utan Levaxin?
    Jag har lyckats sänka mitt TSH helt utan Levaxin. Jag låg som högst på 3,7 i början på 2010. När jag därefter började med örtmedicin har jag sänkt det allt eftersom till runt 2,4. Min akupunktör ville inte att jag skulle börja ta Levaxin då det skulle speeda upp min redan upp-speedade kropp ännu mer. Han menade att lyckades han bara få ner min kropp i varv, vilket visade sig bland annat genom att jag hade extremt korta cykler skulle TSH:et sjunka av sig själv.

Nu har jag lyckats sänka det ännu mer, till under 2 med hjälp av drygt ett års regelbundet utövande av Bikram yoga. En del av poserna i Bikram yoga bidrar till kompression av sköldkörteln vilket gör att ämnesomsättningen samt immunsystemet kommer i balans.

Fjällis: Jag kör med proteinpulver eftersom jag tränar (yogar) så mycket. Det  är enligt min akupunktör viktigt att jag äter ofta för att inte bryta ner mina FSH-reseptorer. Jag måste hålla ett jämnt intag hela dygnet. Han tror att bara genom att jag ändrar min kost kan jag på egen hand sänka mitt FSH från 21 till ca 12-15. Så numera äter jag frukost 2 gånger varje dag, sen riktig lunch och riktig middag. Mycket kött, fisk och kyckling för att jag ska få i mig så mycket proteiner som möjligt. 
    Jag kör med WNTs female protein www.lifebutiken.se/life/produkter/Protein1/female_protein.ecp
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?