• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Snösport

Enya70:  Nä det är väl ingen superkur men MammaGås hade lite över då jag i sista minuten ville börja ta bidrottningsgele och det var så lång(1 veckas) leveranstid just då.

Jag tog iaf omega-3 tabletter boostade alltså, hon tog 6 tabletter/ dag, jag tog 4 st dvs dubbla dosen från den högst rekommenderade (min mage tålde inte högre dos blev dålig då).  väl framme vid ÄP började hon ta 4 st / dag medans jag tog 2 st/dag och tror efter TD att hon äter 1-2 omega 3 nu. Boosten började 1 vecka eller några dgr innan mensstart...jag började mensstart.

Bidrottningsgele även det boost då det rekommenderas 1 /dag. där tog vi från mensstart 1 morgon före frukost och 1 kväll på fastande mage innan läggdax. Denna slutade jag med dagen innan ET för då började jag ta progesteron.

Jag fick av bidrottningsgelen jättefin 3 skicktad slemhinna på 8 mm vid andra ultraljudet och ca 7 på första VUL...jag brukar ha 1-2 mm mindre vid första så detta kändes som jag ville göra igen både under behandling och i natura kommer det att testas igen!!. 

• Fjällsippan

chichisita; jag tar inte alls illa upp. Jag förstår din avundsjuka; och det känns som igår som jag kände detsamma. Jag började vistas på FL i samband med mitt första FET när jag var 36 år, efter ett par år var jag "omkörd" av mer eller mindre alla mina FL-väninnor. Alla lyckades utom jag, och vissa hade börjat få syskon när jag till slut lyckades bli gravid. Och jag kämpade vidare; år efter år; försök efter försök; minus efter minus. Vissa orkade, till min stora glädje, stanna kvar och uppmuntra, peppa och stödja mig under alla år och samtidigt som jag delade deras glädje över att de hade fått barn så kände jag en naturlig avundsjuka. Jag VILLE ju också bli mamma! Så jag känner verkligen med dig. Min längtan efter fler barn är stor; men den går inte att jämföra med den längtan som jag kände som barnlös.

Snösport: här ska det också boostas! Min svägerska har biodlingar i Grekland, och hon kan äta bidrottningsgelé direkt från drottningen. Jag hoppas att jag hittar gelé i närliggande hälsokostbutik.

Myrslok: hur har det gått? Har du fått tag i kliniken?

Kattenizze: lycka till på ÄP imorgon!

• Snösport

Fjällsippan: du e så fin   hoppas det går denna gången!   Här är det ju tyvärr några fler av oss som verkar hänga här länge, stöttande samtidigt som man inser att nu gör åldern det llite svårt för oss.

Apriforce skulle jag få beställa på hälsobutiken och kollade lite och det skulle vara billigare att beställa på nätet än att handla i butiken och bara 2-5 dgr leveranstid, snabbare än min hälsobutikstid.
    Jag ska se till att beställa till mej i god tid jag med.  

• Zinfandel

Snösport: jag älskar den kommentaren till din nya bundis Skrattande Men du, vilka styrkor är det i era piller? Apiforce innehåller ju endast 200 mg färsk gelé, jag har beställt andra på 1000 mg ;) och då behövs endast 1 styck. Likadant med Omega 3 - vilket innehåll pratar vi där?

• Snösport

Zinfandeln: Apriforce...det får jag fråga MammaGås då jag fick en plastpåse av henne...ska kolla det, kolla du med med henne.
    Omega 3 har jag http://www.pharbioomega3.se/forte    tror det står 1-2 som högsta dos men tog som sagt 4 st i 2 veckor innan jag gick ner till 2 st.

Fjällsippan: ska du inte hälsa på i grekland så du får lite äkta färsk bidrottning? 

Här är det första riktigta ösregnet för i år...men men nu börjar snön på gräsmattorna att sjunka lite.

• turlid70

Intressant om Apiforce, för att den käkade jag också en månad och blev gravid just då, sen hjälpte den inte fler gånger och jag slutade med den. Det är nog dags att testa den igen. Har dock aldrig testat omega-3.

Vad jag undrar är hur alla dessa tillskott går ihop med Levaxin? Någon som vet.

• Snösport

Turild70: jag åt omega 3 och gör fortfarande och jag verkar fortfarande rasa i TSHvärde sedan IVFen i november så det lär ju iaf inte påverka negativt. åt ju även Apriforce i 2 veckor och jag testade ju TSH flera ggr under behandling för att vara säker på att mina värden inte hoppade uppåt...men de rasade som sagt nedåt ...ska se nu efteråt om de är kvar eller gått ner igen...jag har inte ätit tabletter på 3 veckor men ska börja med alla vitaminer igen....slöade till där ett tag= skönt att vila från allt ibland.  tog TSH test förra veckan får väl svar snart.

Slutsats, på känsliga jag som reagerar på allt möjligt så krockade inget med Levaxin eller astmamedicinen.
    Jag var också rädd i början mest om astmamedicinen och naturprodukterna skulle synka= puh!!

• Zinfandel
    turlid70 skrev 2011-04-04 16:29:45 följande:
    Intressant om Apiforce, för att den käkade jag också en månad och blev gravid just då, sen hjälpte den inte fler gånger och jag slutade med den. Det är nog dags att testa den igen. Har dock aldrig testat omega-3.

Vad jag undrar är hur alla dessa tillskott går ihop med Levaxin? Någon som vet.
    Mä men jag tar också Levaxin å dä ä ju inte nårra större fel på mig Skrattande
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?