• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Snösport

Hej hoppla...någon som försöker headhunta mej...hur gör man då? Kanske aldrig får barn men vill göra IVF just innan ev ny anställning...hmmm, är det det bästa för mej...för företaget?  Blir det bättre där jag är så jag inte ska nappa? Är det nya jobbet det jag vill ha?  mm...mycket frågor som jag måste smälta och bearbeta nu. Frågat om man sitter säker om jag som barnlös skulle råka bli gravid...givetvis inte men om jag blir gravid innan jag ens börjat hur pinsamt är det? Åh, svårt det där!

Någon som har tips hur ni har tänkt? Kan inboxa mej om det är långt så kan jag läsa det om och om igen

• sushikatten
    Snösport skrev 2011-04-05 14:51:30 följande:
    Hej hoppla...någon som försöker headhunta mej...hur gör man då? Kanske aldrig får barn men vill göra IVF just innan ev ny anställning...hmmm, är det det bästa för mej...för företaget?  Blir det bättre där jag är så jag inte ska nappa? Är det nya jobbet det jag vill ha?  mm...mycket frågor som jag måste smälta och bearbeta nu. Frågat om man sitter säker om jag som barnlös skulle råka bli gravid...givetvis inte men om jag blir gravid innan jag ens börjat hur pinsamt är det? Åh, svårt det där!

Någon som har tips hur ni har tänkt? Kan inboxa mej om det är långt så kan jag läsa det om och om igen
    Hej! Spännande med nytt jobb! jag var faktiskt där för ett tag sen själv och gick faktiskt på två intervjuer och jag berättade vad vi höll på med och det var inga problem tyckte de. Dock gick mina tankar så här: Jag känner mig trygg på jobbet som jag har nu och har mycket frihet. Jobbar som lärare och kan gå när sista lektionen är gjord medans den nya skolan var man tvungen att jobba till 16 alla dagar förrutom fredag. Jag kände att ska jag börja ett nytt jobb så vill jag ge 150% och vet faktiskt inte om jag kan ge det nu. Det kändes bra att jag berättade vad jag höll på med och fick det svaret. Just nu för mig handlar mycket om ivf och massor av annat och då är det svårt känner jag att vara på toppp med ett nytt jobb. Förstår säkert att det är olika men tänk på hur du vill ha det. Hur är friheten, nu på jobbet? Blir det lättare? Kommer du att behöva jobba mera? Jag väntar ett par år för då vet jag om hur det kommer att ha gått. Orkar inte vara på topp som sagt. Skulle få högre lön c.a 2000 kr men inte värt att jobba längre. Det är så många parametrar man ska ta hänsyn till. Du måste gå på magkänslan. Känns det inte självklart så tänk efter.

Innana: Håller allt det går att hålla och följer med här och läser en del.
  • Snösport

Suschikatten , tack...berättade du att du gjorde IVF eller vad var det du berättat?   Vi ska ju göra en sista IVF sedan ska vi inte göra fler...möjligtvis ÄD om det inte händer ngt men inte heller det har vi beslutat än då inga pengar finns. För mej skulle det säkert bli en lönehöjning på 4000-7000:- tror jag, byter inte annars
    Jag skulle jobba som nu men vara ute mer som jag egentligen vill här men inte kommer ut pga lite annat. Bra men samtidigt lite ensamt= samma och större frihet än nu men lite oftare på hotell på annan ort, det kan man ju dock planera när det passar själv.
    Funderat som du för blir jag tvillingmamma så kasnke jag inte vill vara ute så mycket alls    ska smälta lite så får vi se om jag vill gå vidare till riktig intervju.
    Skönt att få något annat att fundera på ett tag

• Enya70

Snösport - åh vad kul med ett jobberbjudande. Jag menar alldeles oavsett hur du väljer att göra är det ju en rejäl boost för självförtroendet Glad. Du kanske skulle må bra av stimulansen av ett nytt jobb som åtminstone kräver att fokus flyttas lite lite grann från barnalstrandet. När du blir gravid så tror jag alla eventuella struligheter med jobbet kommer att förblekna...Eller så är det möjligen så att du mår bra av tryggheten där du är nu där du vet du är mer säker och där du kanske inte behöver ge 150% varje dag och kan lägga kraften och energin på att fokusera på barn. Hur som helst så tycker jag inte att det faktum att det skulle kännas pinsamt om du skulle bli gravid ska få hindra dig att ta ett nytt jobb om du tycker det känns spännande.
    Har en väninna som nyss bytte jobb och där hon vid anställningsintervjun berättade att hon gick i adoptionstankar men att det förmodligen var flera år bort. Vad hände tror ni... Jo hon fick barnbesked första dagen på nya jobbet så en vecka hann hon med att jobba innan hon gick på föräldra ledighet. Och vet ni vad. Den nya arbetsgivaren blev så otroligt glad för hennes skull...
    Mycket att tänka på för dig Snösport men jag gratulerar i alla fall till att du verkar vara ett hett byte på arbetsmarknaden Skål.

Inanna - Nu börjar det blir riktigt riktigt spännande. Att du inte har fått mens ännu tycker jag bådar riktigt gott. Nu tror jag stenhårt på att du kommer att plussa, kram {#emotions_dlg.flower}

• underverket 06

Jobbar som förskollärare o idag spydde en unge rakt över bordet. Min kollega tog hand om spyorna men jag tog hand om barnet. Är livrädd att jag ska åka på magsjuka nu! Ska ju på vul på tors, o vad gör jag då, om jag är magsjuk? Ringde kliniken o frågade hur de gör om man blir magsjuk? Det beror på hur sjuk man är o vad man gör då sade. Om det händer får man ta det då. Har faktiskt funderat på vad man skulle göra om man blir magsjuk på ÄP- dagen. Man kan ju liksom inte skjuta upp ÄP när man tagit ägglossningssprutan!  Någon som varit med om att vara sjuk vid vul eller ÄP? En ordentligt förskylning går ju an, men vid kan man ju faktiskt inte ta sig någonstans.

• Boe

Underverket,
    Men gud vad jobbigt! Magsjuka i vanliga fall är ju tillräckligt jobbigt utan IVF behandling. Enda trösten är ju att det oftast endast håller i sig i drygt 24 timmar (det värsta iallafall). Krya på dig!!!

Inanna,
    Ser ju extremt ljust ut!!! Kul!!!

Var idag på CvL & mina värden var helt ok, vilket gjorde mig glad. AMH tom bättre än sist för 1,5 år sedan.
    De gav oss 25-30% chans vilket vi är oerhört nöjda med iom jag fyller 39 snart! Samma metod (långa) som IVF 2 som gav dottern dock ökat puregon från 150 till 175 IE. Gillade kliniken och fick en bra feeling! Hinner dock bara med ett försök innan sommaren och jag hade hoppats på 2. Ska ju börja jobba 1 aug igen efter mammaledigheten. Hoppas att det bara blir ett försök.

Jag fattar precis hur Ni känner utan barn att man ska vara nöjd med ett. Jag försökte skaffa barn i 10 år innan vi fick dottern och är verkligen super nöjd med det. Var 200% inställd på att förbli barnlös så hon är verkligen över all förväntan.

Ge inte upp alla, har två väninnor som ena fick sitt barn på IVF6 vid 41 års ålder och en IVF 15 vid 45 så visst går det. Hade det inte varit för dem hade jag nog givit upp vid IVF 1.

Kram

• Fahlvik
    Inanna Li skrev 2011-04-05 10:20:50 följande:
    Murslok och hispan - Tack för peppning! Jag hoppas det är växtvärk. Nu har jag klarat mig till RD 13 i alla fall. Men skulle önska mig lite ömma bröst och andra tydliga symptom så det kunde kännas lite bättre! Förra gången jag var gravid kom de andra syptomen i gång motsvarande RD 15 så lite hopp har jag ju. Molvärken i magen då berodde nog mycket på att jag hade ökade flytningar. Nu vet jag inte om jag har det pga alla proggis-rester. Jag har TD om en vecka men lär nog få veta hur det går innan dess ...
    Jag hade inga andra "symptom" än lite "drag"-känsla från två ställen i magen. Ömma bröst hade jag men det har jag alltid mellan äl och mens så det räknas inte. Hade dessutom kort stubin, precis som innan mens. Det kan vara positivt ändå m.a.o!
    Tror eventuellt att jag hade ökade flytningar också, tänkte att det var udda med äl-symptom nu, alldeles fel del av cykeln. Hoppas, hoppas!
  • Enya70

Känns lite vemodigt här ikväll. Imorgon var dagen D, dvs beräknad förlossning för min hittills enda graviditet. En MA i vecka 8 satte ju P för det dock. Svårt att inte tänka på hur det skulle kunna ha varit den här veckan om INTE...
    Försöker låta bli att tänka så men det är inte så lätt att låta bli alltid...  

• chichisita

Inanna: Jag håller tummarna allt vad jag kan, hoppas så att det ska vara din tur nu!

De gånger jag har varit gravid har jag haft jättemycket mensvärk kring BIM, fast det var ju inte mesnvärk då utan livmodern som växte. Trots att bebisen inte satt i livmodern under mina utomkveds växte den ändå eftersom det är progestoronet som gör att den växer i början. Men jag hade mensliknande värk även förra cykeln pga av progestoronet trots att jag inte var gravid, men inte lika tarkt som när jag var gravid. Hoppas verkligen att det är gravidvärk du har, inte mensvärk!

Imorgon blir det ÄP för mig!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?