• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • kattenizze

Inanna: På min klinik mäter de E2,. trodde det var standard överallt. Usch jag förstår din toaskräck, den är vidrig. Finns inga ord som kan hjälpa dig, mer än att jag verkligen hoppas det tagit sig!!
    Tack för era lyckönskningar!

• turlid70
    Zinfandel skrev 2011-04-04 17:07:37 följande:
    Mä men jag tar också Levaxin å dä ä ju inte nårra större fel på mig Skrattande
    Levaxin minskar sin verkan i kombination med andra mediciner och vise versa. Jag fick sluta med mina järntablettter tex och johanesört. Tveksamt att Levaxin reagerar med Apiforse och Omega-3,  men jag ska fråga om det imorgon. Ska till CVL imorgon och känner mig nervös, hur mycket har mina värden förändrats på ett år.
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-04-04 18:07:06 följande:
    Nej, men ganska ont i magen! Känns inte jättehoppfullt men vi får se!
    Innanna, jag hoppas att ont i magen är något mycket bra för dig och att du snart får ditt efterlängtade Plus. Håller tummarna hårt och ständigt.

kattenizze stor lycka till i morgon!
  • Zinfandel
    turlid70 skrev 2011-04-04 21:00:45 följande:
    Levaxin minskar sin verkan i kombination med andra mediciner och vise versa. Jag fick sluta med mina järntablettter tex och johanesört. Tveksamt att Levaxin reagerar med Apiforse och Omega-3,  men jag ska fråga om det imorgon. Ska till CVL imorgon och känner mig nervös, hur mycket har mina värden förändrats på ett år.
    Nja, du kan ta både Levaxin och järntillskott men du ska låta det gå minst två timmar mellan intagen. Kalciumprodukter eller läkemedel mot halsbränna eller sura uppstötningar och Levaxin bör tas med några timmars mellanrum. 

Fass:
    Vissa receptbelagda läkemedel kan också påverka eller påverkas av samtidig behandling med Levaxin. Det gäller bl a digitalisglykosider som används vid hjärtsjukdomar, vissa fettsänkande medel som kolestyramin och kolestipol, polystyrensulfonat som används vid behandling av förhöjda kaliumvärden i blod (hyperkalemi), sertralin som är medel mot depression, sukralfat som är ett medel mot magsår samt warfarinnatrium som är ett läkemedel som påverkar blodets koagulationsförmåga.
  • Snösport
    Enya70 skrev 2011-04-04 17:40:30 följande:
    Snösport - vad tar du för astmamedicin?
    Själv tar jag pulmicort en puff varje morgon i förebyggande syfte och bricanyl i pollentider och vid rejäla förkylningar. Jag har inte märkt av några korskorreleringar med IVF-mediciner el omega-3 kapslar, eller kinesiska örter som mi akupunktör gett mig.
    Har du märkt ngt?
    Nä jag har inte märkt ngt så det funkar
    Astma medicin: Symbicort = innehåller pulmicort och marathonmedicinen Oxis, jag tål inte bricanyl..haft bricanyl extra ett helt år efter att jag hade en stor allergireaktion men trodde jag fick kärlkramp när jag idrottade uthållighetsidrott...3-9 timmar. Så jag är försiktig nu. Fick istället SingulAir tablett men slutade med det i somras när läkaren inte till 100% kunde svara på om det kan ställa till mina graviditetsförsök.

jag tar inga örter.

Innan= kommer gå bra, hoppas så på dej så nu jäklar blir det så!!!

Kssenizze: lycka till imorgon:

Turild: man får ju ta Levaxin vid en tid och andra vitaminer, järn mm några timmar efteråt minst 2 timmars skillnad.Verkar funka superbra för mej nu och jag tar en massa men har högt järnvärde nuför tiden...bra mat gör endel...äter typ leverpastej ofta.
  • Snösport

Zinfandeln...hoppla nu läste jag ditt inlägg  ovan mitt...repetera skadar ju inte Levaxin mineraler = 2 timmar emellan 

• turlid70
    Zinfandel skrev 2011-04-04 21:26:55 följande: för info.
    Nja, du kan ta både Levaxin och järntillskott men du ska låta det gå minst två timmar mellan intagen. Kalciumprodukter eller läkemedel mot halsbränna eller sura uppstötningar och Levaxin bör tas med några timmars mellanrum. 

Fass:
    Vissa receptbelagda läkemedel kan också påverka eller påverkas av samtidig behandling med Levaxin. Det gäller bl a digitalisglykosider som används vid hjärtsjukdomar, vissa fettsänkande medel som kolestyramin och kolestipol, polystyrensulfonat som används vid behandling av förhöjda kaliumvärden i blod (hyperkalemi), sertralin som är medel mot depression, sukralfat som är ett medel mot magsår samt warfarinnatrium som är ett läkemedel som påverkar blodets koagulationsförmåga.
    Tack för info. Du, Snösport och Fjällsippan är som uppslagsböcker, kan massor om allt.

Fick duroferon av min husläkare och levaxin av en annan läkare, på apoteket sa dem att man inte får ta de båda i kombination. Jo sa jag, några timmar emellan, men de sa att duroferon har sin verka under hela dygnet och hindrar levaxin oavsett, jag valde bort duroferon helt enkelt. Kollar upp detta imorgon med.
  • hispan

Inanna68: Nu ska vi tänka positivt. Du kan definitivt vara gravid, värken långt ner i magen kan ju vara växtvärk. Jag hade det när jag blev gravid för 1,5 år sedan. Jag gick och trodde att mensen skulle komma när som helst eftesom jag hade "mensvärk", men den kom aldrig Glad. Istället blev det ett plus på grav.testet. Så jag håller alla tummar för dig.

• Inanna Li

Murslok och hispan - Tack för peppning! Jag hoppas det är växtvärk. Nu har jag klarat mig till RD 13 i alla fall. Men skulle önska mig lite ömma bröst och andra tydliga symptom så det kunde kännas lite bättre! Förra gången jag var gravid kom de andra syptomen i gång motsvarande RD 15 så lite hopp har jag ju. Molvärken i magen då berodde nog mycket på att jag hade ökade flytningar. Nu vet jag inte om jag har det pga alla proggis-rester. Jag har TD om en vecka men lär nog få veta hur det går innan dess ...

• Inanna Li
    kattenizze skrev 2011-04-04 20:18:31 följande:
    Inanna: På min klinik mäter de E2,. trodde det var standard överallt. Usch jag förstår din toaskräck, den är vidrig. Finns inga ord som kan hjälpa dig, mer än att jag verkligen hoppas det tagit sig!!
    Tack för era lyckönskningar!
    De mäter E2 bara på de som gör långa metoden på min klinik. Tack för stödet!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?