• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Snösport

chichisita: Lycka till imorgon!

Enya70: Hua, inte så kul dag imorgon..kan tänka att det är svårt att glömma det datumet.
    Tack för dina fina ord som peppar mej och jo jag kan faktiskt känna att jag ibland vill börja om lite, nystart på ngt sätt för att få¨tankarna på annat lite mer. Också smickrande då jag vet vem som tyckt de ska fråga mej om jag är intresserad...men ska fundera mm kommer ju bara vidare till intervju om jag säger jag är intresserad nu tror jag iaf. Vi får se inte säker på vilket som är bäst just nu för mej, bra frågor/påstående du hade som jag ska fundera kring .

• dallas
    chichisita skrev 2011-04-05 20:45:22 följande:
    Inanna: Jag håller tummarna allt vad jag kan, hoppas så att det ska vara din tur nu!

De gånger jag har varit gravid har jag haft jättemycket mensvärk kring BIM, fast det var ju inte mesnvärk då utan livmodern som växte. Trots att bebisen inte satt i livmodern under mina utomkveds växte den ändå eftersom det är progestoronet som gör att den växer i början. Men jag hade mensliknande värk även förra cykeln pga av progestoronet trots att jag inte var gravid, men inte lika tarkt som när jag var gravid. Hoppas verkligen att det är gravidvärk du har, inte mensvärk!

Imorgon blir det ÄP för mig!
    Lycka till!!!

Inannan; Iiiihhh, vad det är spännande! Hoppas hoppas hoppas! Jag hade lite molvärk bara, trodde det var mensen först, har faktiskt inte lika mycket växtvärk som jag minns att jag hade med dottern(hoppas det inte är negativt) Denna gången är det mer brösten som blivit fylliga och ömmar.

Jag har vul 28 april-känns som en evighet just nu.Hoppas att ett litet hjärta slår då.
  • Spears

Hej! Låter lovande innan! Hoppas! Kan nedregleringen el sprutorna ge sämre tsh o t4 fritt?

• Snösport

Spears: Angående TSH, jag verkade inte tåla Synarela och fick så ont i leder mm och 4:e gången även helt nere och superolik mej då jag bara grät i flera dgr(mitt jobb som omorganiskerades då hjälpte ju inte)
    Vilket fall så kom läkarna fram till att jag helt enkelt inte tål nedregleringsmedicinerna då mitt TSH studsar upp vid spraystart och tyvärr sätter min kropp ur må bra läge och lättare att bli gravid värden på TSH. Är inte alls så på alla även om humöret kan skifta på många sa de till mej...men jag testade TSH flera ggr under behandling gjorde även det nu när jag gjorde korta metoden och det var stabilare då...mitt värde har långsamt gått ner sedan sista behandlingen som avslutades i början på november. 

Läkarna vet oftast vad som är bäst för dej men TSH har jag fått testa på eget initiativ på vårdcentralen då gyn inte varit intresserad alls och IVF kliniken är ju på långt avstånd så det var bättre att göra det där jag bor.  Alla har det som sagt inte så men bra att veta och hålla ögonen öppna för bara för de tyckte det var bra för en månad sedan betyder inte att det är bra under behandling...tog som sagt 4 st betalande IVFer innan jag själv konstaterade att något är fel det är inte jag som håller på att bli deprimerad alls det var ett svajjning i TSH värden.

• Enya70
    Inanna Li skrev 2011-04-05 14:09:36 följande:
    Tack Hjärta! Det känns på något sätt som det är nu eller aldrig ...
    Hur går det idag Inanna?
  • turlid70
    Snabba puckar, fick börja spraya direkt :)) ÄP v18-19

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 till våren när solen skiner!
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.
    Turlid, 40 år Norrtälje, IVF2 på CvL april/maj
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 i maj på CvL
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) spraystart 14e april
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 troligtvis i maj

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Mimmsann72, 39 år, spraystart 21/3
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL spraystart 5/4

***SPRUTAR***
    Mia, 42 år, IVF1, korta metoden, sprutstart 18/3
    Myrslok69, 41 år, 1:a IVF, långa metoden, Carl von Linné sprutstart 31/3
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, sprutstart 27/3

***ET***
    Kattennizze 38 år, ET 5/4, korta metoden

***FET***
    Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, tidigast v 17, Falun

***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET 6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2, TD 11/3
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2, 2 embryon, ET 23/3, TD 12/4            
    Hispan 39 år, IVF nr2, korta metoden, ÄP 28/3, ET 30/3, TD 15/4

***GRAVIDA***
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!
  • turlid70

Träffade Thomas (många av er vet vem det är) igår på CVL kliniken, supertrevlig. Mina värden har inte förändrats speciellt mycket från förra året. AMH 1,6 (-0,1), FSH 6,9 (+0,6), LH 2,9(-0,7) och TSH log på 1,7 (+0,3 sen sist), T4 på 16.

Förutsättningarna var bra och bra chans att lyckas men jag är inte alls lika hoppfull, förmodligen bryts man ner av alla motstånd på vägen. Verkligen förundras er tjejer att ni håller humöret uppe och hittar glädje med livet i alla fall och är lite avis på er också ska ersänna, men det är bara lära sig av er.

Vi kör som sagt direkt, läkaren kunde inte tro att jag hade några vaginala bakterier och tester av plasma bakterier kollar de absolut inte. Varför inte det undrar man, men de lutar sig på det som är vetenskapligt bevisat. Ja ja jag har ju min tid hos gyn kvar nästa vecka och så ska jag fixa det där klamidya provet idag. Hinner avbryta behandlingen om något visar sig vara tokigt nästa vecka.

Nu har jag, som vanligt, frågor till er. Varför är LH och T4 viktigt? Jag kanske får också högre TSH då jag sprayar, bör jag kolla det på kliniken eller hos husläkare eller kan jag höja dosen själv litegrann?

• Sunseed

Vill bara meddela att min husläkare ringde tillbaka till mig idag och det var inga som helst problem att komma in och lämna blod för att ta lite prover på sköldkörteln och D-vitamin mm. Jag skulle kunna traska in när jag vill till provtagningen så lämnar han ett papper där. Så snällt!

Tack så mycket för tipset. Jag vet att vi kollade min sköldkörtel för ett år sedan, men man vet aldrig. 

• Sunseed
    Enya70 skrev 2011-04-05 20:20:15 följande:
    Känns lite vemodigt här ikväll. Imorgon var dagen D, dvs beräknad förlossning för min hittills enda graviditet. En MA i vecka 8 satte ju P för det dock. Svårt att inte tänka på hur det skulle kunna ha varit den här veckan om INTE...
    Försöker låta bli att tänka så men det är inte så lätt att låta bli alltid...  
    En stor kram till dig idag...
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?