• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

En annan sak, det har börjat värka rejält i magen igen. Hm. Kan man få en infektion efter behandlingen?

• Skytten

Tack Boe! Då får jag väl bara stå ut. Ska nog ringa hemmadoktorn ändå och be henne kolla hur det ser ut efter mensen. 

• Skytten

Bläää Zin, inte kul! Jag går igenom det nu I guess. Man kan ju knappt gå iväg hemifrån. Ständig jakt på toaletter.
    Idag ska jag gå till min underbara massör och efter det ska jag bli människa igen tänkte jag.  

• Skytten

Kalimero - tack för omtanken! Vad tråkigt att höra att du blir så illa bemött! Usch, det är verkligen hemskt att man ska behöva kämpa med sin svåra situation och dessutom slåss med läkare. 

Själv sitter jag med almanackan och försöker räkna ut när det kan bli FET. Inte lätt eftersom jag ska resa så mycket i oktober.
    Försöker också jaga rätt i en gynekolog som vill ta proverna som jag vill göra. Ingen enkel match. Tog kontakt med en fd gyn som jag haft men hon rekommenderade Sophiahemmet och det kändes ju inte som en lösning direkt....

Förresten idag fick jag ett tips om att man ska äta mandlar (tio om dagen för att vara exakt ) för att bättra på fertiliteten. Har ni hört talas om det?

• Skytten

Jag behöver ert råd. Jag vet inte om ni minns att jag skrev om mina höga temp under ruvningen. Hur som helst, så har den fortfarande inte gått ner. Och det värker i kroppens muskler - nacke, rygg och bröst. Lite influensakänsla. Jag blir inte klok på det här. Vad ska jag göra? Orkar inte vara så här hängig hela tiden.

• Skytten

Inanna vad kul med positivt ÄL-test! Brukar man alltså vänta tre dagar innan man åker in och gör FET? Under tiden som man väntar på ÄL-omslag, går man till sin gyn och mäter livmoderslemhinnan eller?

Maryhe - jag blir så stressad över allt som borde kollas. Måste ta itu med det.

Zin - härligt med immunförsvaret!

Och jag undrar om inte ÄL är på väg snart. Känns så i kroppen.  

• Skytten

Myran - jag ska ta mig till vc om det inte har gett med sig i morgon. Börjar nu undra om det inte har med äl att göra...

• Skytten

Tack Inannan - jag har också 2-dagarsodlade som jag ska sätta in vid FET. Då vet jag vad som gäller. Lycka till nu!

• Skytten

Har följt era diskussioner med stort intresse men inte hunnit hoppa in. Bråda dagar nu för snart åker jag till Bokmässan i Göteborg och kommer inte hinna med FL på flera dagar. Gissar att jag kommer att ha mycket att läsa när jag är tillbaka.

Måste bara berätta att jag var hos min naprapat igår och jösses vad jag var spänd. Hon masserade mig bland annat i magmusklerna precis under revbenen och det gjorde så ont och när hon var på punkter som triggar livmodern och det strålade i magen, ljumskarna och ner efter rumpan. Stackars kropp vad den har plågats av ivf-hormonerna. Men naprapaten är så positiv och säger "nu ska vi fixa den här livmodern".  

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?