• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Spännande Myran! Hur ofta ska du gå? Jag har också funderat på zonterapi men nu har jag fått tips om en japansk akupunktör som sätter in en nål i taget. Jag är inte så pigg på dr Nies löpande band-akupunktur men det här med en nål i taget lät intressant. 

• Skytten
    myran6801 skrev 2011-10-02 13:19:39 följande:
    Jag ska gå en gång i veckan. Hon kan även ge akupunktur så eventuellt kommer hon att köra en kombo på mig, zonterapi och akupunktur samtidigt....Akupunktur i magen för att värma livmodern. Var ska du gå på akupunktur och hur ofta?
    Låter jätteintressant! Håll mig uppdaterad om hur det går. Jag ska gå hos en japansk akupunktör i Stockholm om jag lyckas få tid hos honom. Han är så bokad.

Oceanny - jag har följt med en väninna som gick hos Dr Nie för hon ville ha någon hos sig eftersom man blir liggande själv medan Nie och de övriga som jobbar där kutar runt och snurrar på nålar. Det kändes inte som en lugn och harmonisk miljö var mitt intryck. Jag var gravid vid tillfället och fick många blickar och till slut kom en kvinna fram och frågade om det var tack var Dr Nie men det var det ju inte. Hon blev rätt besviken. 

Såg någon Barn till varje pris ikväll? Jag missade igen, måste kolla på nätet i morgon.

• Skytten

Hej alla!

Jag har kommit hem från jobbresa två (och ska på nästa igen på tisdag....) så det blir mycket att läsa ikapp. Men jag har inte gett upp FL helt även om det kan verka så. Fast å andra sidan händer ju inget med mig just nu. Inväntar mensen så att jag kan ringa CvL och börja äl-testa inför FET. Känner av i hela kroppen att mensen är på väg.

Men här händer det saker i alla fall.

Mia - vad kul!

Syskon nu - vilken jobbig berg- och dalbana du haft. Tänker på dig!

Inanna - så himla himla tråkigt. Många kramar!

• Skytten

Mamman - herregud vad jobbigt! Lider verkligen med dig. Hoppas att du blivit väl omhändertagen. Kram!

Enya - vad gullig du är! Jo, jag hinner inte vara här mycket nu, ute på reportageresor över hela Sverige. Tar lite för mycket kraft så jag hoppas att det hinner lugna ner sig innan det är dags för FET. Men oj, vad du kräks. Att kräkas är min stora fobi (utöver de tio andra jag har. ) Fast jag förstår att det är skönt att kräkas för dig, en bekräftelse på graviditeten. Tänker på dig och hoppas att du får må bättre snart.

Förresten - jag har för mig att vissa av er skrivit att mensen efter misslyckat ivf dröjer. Stämmer det? Jag är bara på dag 28, det känns som om mensen är på väg men den kommer liksom inte igång. Gillar inte den här oroliga pre-menskänslan. 

kattenizze - jag vill verkligen läsa hur det går för dig. Så spännade och roligt!

Victoria - vilken pärs men snart är det TD!

• Skytten

Nu är jag på banan igen. Mensen har kommit och om allt går som det ska blir det FET den här månaden. Men jag ska boka tid för koll hos samarbetsdoktorn för att kolla så att jag inte fått nya cystor. Och jag kan eventuellt missa FET den här månaden eftersom höstlovet dyker upp och då ska vi resa bort. Det är bara att hålla tummarna för en tidig ägglossning. Jag kan ju ha allt mellan dag 11 och 19....
    Annars blir det FET i november.
    Usch, fick lite ont i magen när hon sa att de tinar ett i taget och att det kan bli så att ingen klarar upptiningen.
    Tycker att det känns lite svårt att motivera sig igen, att orka hoppa på karusellen igen. Har på senare tid börjat få tvivel. Så här i efterhand inser man ju hur mycket det tog att misslyckas. Men tre fina frysta ägg får ju inte gå till spillo!

Fjällsippan - jobbigt med mammografin och resultatet. Skönt att de var godartade!

Maryhe - vad roligt att höra att du är på gång snart igen! Hur känner du inför det?

Victoria - så tråkigt att det inte gick vägen för er. Håller med det som andra sagt bryt ihop och ta dig tid att komma igen. Jag lät det gå en menscykel och nu när mens två efter misslyckandet har kommit ska vi göra FET. Känns bra att ha landat i det som hänt. Hur många frysta ägg har du? 

Och ni som mår illa - huuuuu, jag minns med fasa det konstanta illamåendet som höll i sig varje vaken timme i fem veckor. Håll ut! Förhoppningsvis går det över kring vecka 12-13.

• Skytten

Victoria, jag missade tyvärr Barn till varje pris, ska kolla på nätet. Nej, frysisarna får inte gå till spillo.
    Vad tråkigt att du inte fick några till frysen. Men skönt att du då känner dig redo för nytt försök från början. Jag kommer, som jag tidigare skrivit, inte att göra om det. Det är nu eller aldrig. Jag dippade för mycket av allt som hände och jag har mentalt ställt in mig på att det här är sista chansen. Eller ja, jag hoppas på tre sista-chanser.
    Polyp låter inte kul. Hoppas att de fixar det snabbt. Lycka till med allt!

• Skytten

Enya, tack! Ja, jag hoppas också på en snabb ägglossning den här gången. Och jag hoppas att stickorna visar när det väl sker. Ibland tycker jag att äl-känningarna blir som starkast å kvällen och jag brukar testa med Clearblue på morgonen. Kanske får testa både morgon och kväll....och det blir ju dyrt med tanke på att äl kan komma dag 11-19....men jaja...det är ju en värdslig sak.
    Hur är det med dig?

Vad kul Kalimero och Maryhe att ni ska träffas IRL!

• Skytten

34:an - så himla tråkigt och snopet! Ta hand om dig!

Pralinen Jessica - håller tummarna för ÄP i morgon!

Snösport - vad roligt att se dig igen. Hoppas att du har någon att tala med efter allt du gått igenom på så kort tid. Hoppas att det löser sig med allt i Sthlm.

Tack Maryhe - jo det är roligt att vara tillbaka här. Jag har inte hållit mig undan medvetet men jobbresorna har varit så energikrävande att jag bara inte hunnit med.

Intressant med koffeinet. Jag dricker aldrig kaffe men två koppar te om dagen och det gjorde jag under behandlingen och efter återinförandet också. Men apropå te - hur är det med teet Kvällsro? Är det okej? För det innehåller ju lavendel, någon som vet?

Känns bra med FET men jag tvekar lite, det ska erkännas. En liten ge-upp-feeling har visst tagit fäste. Jag har mer och mer börjat tänka att jag borde vara nöjd med livet som det är. Har ju en fantastisk son. Men jag känner så igen det ni skriver, ni som har ett och två barn - längtan finns där i alla fall. Men jaja, jag kanske har någon slags skyddsmekanism påslagen. Vi får se. Hinner vi med den här månaden så blir det FET 24, 25 eller 26 okt.

• Skytten

Boombabymamman - jag hade samma sak efter mitt ÄP, det kändes liksom tungt att andas eller som att det inte gick att andas ordentligt för att magen liksom trycktes uppåt mot lungorna. Otroligt obehagligt. Jag kände det redan några dagar före ÄP och direkt efter ÄP och kunde fråga läkaren som sa att det var helt normalt och till och med "bra" med sådana symtom för det innebär att kroppen reagerar som de vill att den ska. Men du ska förstås inte ha så svårt att andas att det blir andnöd. Jag hade den där känslan mer eller mindre under hela ruvningen. Sen några dagar innan blödningen tyvärr satte igång blev det lättare att andas. Så det hade definitivt med behandlingen att göra. Grattis till ditt fina resultat förresten! Och jo, jag tyckte att det gick lättare att andas om jag låg ner med armarna sträckta ovanför huvudet. Att sitta, särskilt med dålig hållning, gjorde det sämre.

Pralinen -  grattis du med! Håller tummarna för ET nu!

Syskon - så oerhört jobbigt och tråkigt. Kram!

Enya - så fint och så vackert beskrivet. Vad gulligt med läkaren också. Kram!

• Skytten

Kom från gyn precis och det blir ingen FET den här cykeln.
    Slemhinnan var bara 4 mm och alla äggblåsor var under en centimeter. Jag ska resa iväg på torsdag och chansen att jag ska hinna få utslag på äl-sticka och hinna göra FET på onsdag finns inte.
    Snacka om antiklimax. Så nu blir det november. Och misslyckas vi då hinner vi inte med i december innan julstängning.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?