• linköping68

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2012-07-15 22:14:44 följande:
    Men så skönt Linköping Solig Då kan vi gå & lägga oss nu Skrattande kram

Visst var det Glad
    Japp, nu kan vi gå och lägga oss och vad skönt jag kommer att sova nu när det samtalet är avklarat.
    Kram tillbaka Solig 
  • linköping68
    callimero skrev 2012-07-15 22:28:06 följande:
    Gjorde jag med! Glad
    Låter bra med byte till Menopur tycker jag.

Jag chansade och mailade idag om när jag ska starta, förväntade mig ej på svar en söndag, men se det fick jag.

Solig
    Visst är det fantastiskt att han jobbar jämt! Hoppas att svaret du fick var bra och positivt. 
  • linköping68
    Fjällsippan skrev 2012-07-16 10:38:17 följande:
    Tack så hjärtligt för erbjudande att skicka nålar till mig, ni är så rara! Jag testade nålen till Puregonpennan på Ovitrellepennan igår, och det verka också vara samma nålar. Så det har löst sig.
    Har du fått Ovitrellepennan från din klinik/gyn här i Sverige, eller?
  • linköping68
    Zinfandel skrev 2012-07-16 10:53:50 följande:
    För allas info så är Svend på semester v 30-32.

Vad bra att veta Glad

och vad rart att du satt och ugglade för min skull Solig 
  • linköping68

Det ska bli spännande att se vad sjukvården säger då många av oss kommer att kunna kräva mer from 1/1 2013. Då kan de inte längre tex svara...... "vi gör inte missfallsutredningar på de äver42 år".
    Spänningen är olidligFlört  Vad kommer att ske och hur blir det? Hur kommer sjukvården slingra sig undan framöver?

"Regeringen vill skärpa lagstiftningen mot åldersdiskriminering. En ny lag ska börja gälla den 1 januari 2013.

Det berättade integrationsminister Erik Ullenhag vid en press- konferens.

I dag är det förbjudet med åldersdiskriminering i arbetslivet. Nu utökas det till att innefatta bland annat allmän sammankomst, offentlig tillställning, statligt studiestöd, och hälso- och sjukvård."

Lagen mot åldersdiskriminering skärps

Publicerad 14 maj 2012 - 10:42 Uppdaterad 14 maj 2012 - 15:48
  • linköping68

Men?????? mitt tidigare inlägg är borta?????

Skriver igen...... fick akuttid hos min gyn innan de går på semester i 4 veckor. Har fått massa medicin utskrivet. Han gjorde även ett VUL för att se om det fanns någon äggblåsa. Han tyckte sig kunna se en på högra sidan. Äggblåsan var ca15-17 mm. Hoppas att den mognar och att det finns ett ägg i den så att vi får ett lyckat hemmaförsök denna gång.

Ja, hoppas och drömma kan man ju få göra en sådan här fin och solig måndagskväll Solig  

• linköping68
    Fjällsippan skrev 2012-07-16 22:49:02 följande:
    Japp, min hemortsläkare i Sverige skrev recept på den och som jag har förstått det så finns inte den gamla Ovitrelle-typen på marknaden längre.
    Var iväg till gyn igår och fick honom att specificera "injektionspenna" på receptet. Hoppas att det funkar och jag får den nya. Annars får de banne mig beställa hem den! 
  • linköping68
    callimero skrev 2012-07-17 11:06:42 följande:
    Kör ni denna parallellt med Menopur / Gonal etc?

Jag har fått Pregnyl 3 ggr efter ET. Men detta är nytt för mig. Vågar nog inte mig på det då jag ägglossat i förtid och har snabbt växande folliklar. Sist tog jag Ovitrelle inför ÄP redan på sprutdag 7.
    Vi skulle ha provat med Gonal-F 300 och sen "1 klick" av Ovitrelle från dag 6 och ev fler ggr tillsammans med Gonal och Orgalutran. Men så ändrade sig Svend så nu blir det inte det upplägget utan vi får köra bara Menopur 375. Ev att vi får ta "1 klick" av Oivtrelle från ET och varannan dag under en period. Om vi nu kommer så långt vill säga.....

Ja du, Calimero, känner igen mig själv alltför väl i det du skriver. Jag har ägglossat i förtid 2 ggr, och sist fick jag också ta Ovitrelle på dag 7. Växer rekordsnabbt och lite lätt okontrollerbart på mig med. Undrar varför? 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?