• linköping68

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vet inte om ni sett ny forskning ang upprepade missfall.
    Tydligen visar denna forskning av brittiska och nederländska forskare publicerad i tidsskriften Plos One att "upprepade missfall har inget att göra med förmågan att behålla ett blivande barn i livmodern. Tvärtom. Drabbade kvinnor är snarare superfertila". Citatet är från Corren 25/8.
    Har inte lyckats hitta själva forskningen, utan bara läst det lilla som stått i tidningen. Någon annan som sett detta?

• linköping68

Zin: jag fattade inte riktigt vad de ville få fram med forskningen egentligen. Man vill ju knappast få reda på att man är så fertil att alla ägg befruktas, men sen blir det missfall iaf. Då undrar man ju iaf varför man inte kan behålla graviditeten, trots att man nu är så superfertil. Jag vet inte riktigt om jag kan tro att det är så att missfall beror på att man är superfertil.....

Allt bra med dig?Solig   

• linköping68

Har haft en superrolig kväll.....
    Ensam hemma med dottern, 3 år och 8 månader. Hon såg att månen var på väg upp och att den var nästan full. Vad gör hon då? Jo, ropar "titta mamma, månen". och sen börjar hon låta som en liten go varg.... aa-oooo, aaa-oooo.
    Man kan ju inte annat än skratta. Var har hon fått detta ifrån? Vi har aldrig pratat om att vargar ylar mot månen. Ibland undrar jag hur de lär sig allt. Kanske är de förprogrammerade på något sätt Flört

• linköping68

Jaha, dag 38 utan mens och negativt test. 
    Och jag som var så laddad inför nytt försök och ville bara prova det nya upplägget med blandning av medicin och så ingen mens.....

Tips för att få igång mesnen? Inga piller utan mer på naturlig väg.... Akupunktur kanske?   

• linköping68

Sunseed: vad roligt att höra ifrån dig och ännu roligare att du testat positivt. Hurra!!!

Hemulen: vet inte heller vad det kan vara. Men har även, som Sunseed skriver, haft konstiga saker därnerifrån. Jag ringde kvinnokliniken och fick komma på koll.

Vi4: Har haft ett revolterande sinne på sistonde så ja, jag  revolterade faktiskt  denna gång mot CFC och kör eget race. Får se vid första VUL om jag får ångra mig bittert…

Lillan: håller tummarna!

Vin, vink till er andra.

EGO: är ursur på vårdcentralen och labbet….. lämnade prover i juni och har gått och väntat svar från Bo Wikland om sköldkörteln. Ringde häromdagen för att höra om svaret och han har inga fått. Ringde runt till VC och till labbet, men ingen visste någonting om det. Fick ta om proverna och Wikland var arg över slarvet och menade att jag ”förlorat” 2 månaders gravidförsök.  Får börja med en ny medicin nu, för antikroppar är höga och T3 inget bra. Får se om det gör susen på tröttheten och alla övriga symtom.
    Och som om det inte räcker så har allt "IVF-ande" tagit ut sin rätt på oss och mannen och jag går och surar på varandra, och bråkar om skitsaker. Blätråkigt.      

• linköping68
    Tuvalina skrev 2012-09-09 21:38:37 följande:
    Linköping, tar du prednisolon nu under behandlingen och under ET? Tänker att det vore mycket bra för dig eftersom du har förhöjda antikroppar och T3...
    Japp, jag tar, på eget bevåg, 10 mg Prednisolon varje dag. Borde jag höja kanske?
  • linköping68

Tack vänner för svar om Prednisolon!

Höjer genast Prednisolon till 15 och om några dagar till 20. Håller mig till 20 mg tror jag även efter ett ev ET. Kanske bra med tanke på höga antikroppar och dåligt T3.

Snart ut i solen med dottern. Studiedag på förskolan idag. Ha en bra dag alla!!!  

• linköping68

Hurra vad bra Hemulen! Grattis! Blir det 2 tillbaka?
    Ang Inofolic så kan du ta dem både morgon och kväll, men inte Plus-sorten, precis som du skrev. Jag tar bara den vanliga på morgonen och kvällen.

Har nu varit osams med mannen i 3 dagar Rynkar på näsan  Känns jättetrist att åka och jobba imorgon bitti och vara borta i 3 dagar. Eller så blir det skönt att slippa varandra när vi bara surar. Får se hur det blir.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?