• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zin du är inboxad nu. På dem bara!

• Skytten

Fick just på äl-stickan. Testade i morse och då var det inget men så när jag kom hem nu på kvällen så kände jag att det är äl på gång och vågade inte vänta till i morgon ifall det inte längre syns. Och jag kände rätt, glad gubbe. Men nu är frågan - tror ni att det blir FET på söndag eller måndag? För stegringen kom ju först nu, sent på kvällen....
    Och akupunktören ville ju hinna behandla mig igen men det hinns nog inte med. Och efter att ägget är insatt behandlar han inte.

Maryhe - fy vilken kvinna! Jag hade blivit så besviken och känt mig så lurad. Bra att du kapar kontakten med henne.

Zin - kolla inboxen.

• Skytten

Vi4 - ja, jag vet faktiskt inte varför han inte ville ge akupunktur efter insättning. Jag har ju reagerat väldigt positivt på hans behandling så det kanske hade varit bra. Men han tyckte att det var perfekt att jag kom idag. Ringde och fick en avbokad tid, vilken tur! Så nu ska jag förhoppningsvis vara laddad med god energi. Han sa: och nu ska du vala glad, inte ololig. (han är ju så söt när han inte kan säga r )

Inanna - tusen tack för info! Jag ringde CvL i morse och de sa att man räknar idag fredag som äl-dagen, därför att de vill att man testar på morgonen och hon menade att det utslag som jag fick igår 22.15 skulle ha hållt i sig till idag och skulle jag ha följt deras råd skulle jag alltså ha sett i morse. Så nu blir det insättning på måndag. Förresten vet du (eller någon annan) varför man väntar just tre dagar efter omslag?

Oceanny - ja, suck, man önskar ju att man fick den kontrollen. Nu gör ju jag det här helt ostimulerat så det kanske också spelar in? Jag har iaf fått göra ett vul i måndags och det visade att min slemhinna var jättebra och redo och största äggblåsan var 12 mm och hon gissade att omslaget på äl-sticka skulle komma 3-4 dagar senare och det gjorde det ju. Hon känns i alla fall kompetent men som sagt man skulle ju vilja ha fler kontroller. 

• Skytten

Aha! Tack! Jo, det var tvådagarsodlat. Vill man alltså att ägget som man har i sig ska släppa innan man sätter in det tinade ägget? Och vad spelar det för roll egentligen, tidpunkten för insättandet?

• Skytten

Tack igen Inanna!
    Nu ska jag försöka följa min akupunktörs råd: nu ska du vala glad, inte ololig.
    Hur har du det själv? 

• Skytten

Maryhe - japp, FET på måndag. Känns bra! Och jag har min akupunktörs mantra i huvudet - var glad, inte orolig. Han pratade mycket med mig om hur viktigt det är att göra saker som gör en glad. Jag berättade att jag går på Zumba och han sa att det är jättebra, dans är bra men det är viktigt att göra det för att det är roligt. "Om du kännel att du måste kämpa och inte äl nöjd då Zumba inte bla, zumba ska göla dig glad"
    Vad spännande att du också ska göra VUL och snart är där! Hur ser planen ut för dig? Lycka till!
    Bra att du sluppit grannen. Hon skäms kanske.

• Skytten

God morgon alla fina!

Maryhe - Tråkigt det där med THS-värdet. Hoppas att du får det stöd och den behandling du behöver. Lycka till med vul! Jag hoppas verkligen att du får göra FET nästa måndag.

Sushi - Jaaaa FET! Jo, det känns bra. Så mycket bättre än när jag gjorde första ivf. Nu är jag glad och mycket mer harmonisk. (sen får vi se hur jag blir under ruvandet....) Och jag tänker också så - fokuserar på det bra och det som ger styrka. Igår hyrde jag Bridesmaids - ska ju skratta enligt min söte akupunktör. Och det gjorde vi.

Myran och Kalimero - Han är verkligen klok och bra. Jag känner mig så lugn hos honom.

Kram till er!

Förresten igår bakade jag lussekatter och letade upp lite positiv information om saffran:
    Saffran:Värmande, matsmältningsbefrämjande, stimulerande och vitaliserande egenskaper. Afrodisiakum. Ökar aptiten. Bra för oregelbunden menstruation, impotens, infertilitet, depression, hosta, astma, diarré. Ska ej användas i stora mängder eller under graviditet pga risk för för tidig förlossning. Bra för alla doshor. 

• Skytten

Nu är jag tillbaka från CvL och är numera ruvare.
    Jag hade tre frysta ägg och det första som de tinade klarade sig. Och inte bara det. Käre Oddvar sa att det såg så fint ut att man inte skulle kunna se om det var ett fryst eller färskt ägg. Det hade behållit precis samma kvalitet som innan frysningen. Och han sa också att det är bättre att göra ett FET ostimulerat, allt fler studier visar att frysförsöken lyckas bättre ostimulerade.
    Jag pratade lite snabbt med honom om immunologi och han sa att jag har rätt i sak men att han inte tror (med tanke på min historia och provsvar) att det är fallet med mig. Han tyckte att vi kör nu men stängde inte dörren för att återuppta diskussionen om immunologi om vi misslyckas igen. Så det känns bra.
    Så Vi 4 - nu ska jag också frossa i lussekatter och "bala vala glad". 

• Skytten

Tack Inanna! Jo jag hoppas verkligen att det ska boa in sig. Har molvärk som jag brukar vid äl-tider och det är ingen skön feeling... Nu ska jag försöka att inte vara symtomgalen den här gången. Få se hur länge det håller i sig. Hoppas att du klarar din ruvning bra?

Tack Tjorven! Bra att du tänker välja en klinik med bättre öppettider! Håller helt med Oceanny!

• Skytten

Folsyra innebär väl en cancerrisk som jag förstått det?
    Det är därför som vi inte folsyre-berikar vårt mjöl som man gör i t.ex USA.

Grattis Slemmis till sju ägg! Bra kämpat!

Maryhe - låter som om ni har en bra fortsatt behandingsplan. Håller tummarna för dig!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?