IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
sletorsk: Grattis till ruvarstatus!!
pp08; grattis till lyckas ÄP! Håller tummarna att de delar sig fint!
Grrrr säger jag, ledsen men jag bara måste säga att det finns INTE tomma blåsor! Även om det inte förändrar det faktum att man inte fått ut ägg ur varje blåsa så blir jag så irriterad av att våra ivf läkare envisas med att säga att vissa blåsor är tomma! Det finns ägg i alla blåsor men pga olika orsaker så kommer inte äggen alltid ut (pga kvalitet, de inte är färdigutvecklade osv osv).
Inanna; håller tummarna hårt för dig! Nu ska det lyckas!
Hej tjejer! Har hittat ny (möjligen) intressant information! Det har gjorts en studie (2001) på möss som visar att högt kolesterol kan leda till infertilitet och dåliga ägg! Ni som är intresserade kan läsa mer här: http://www.jci.org/articles/view/13288
Gott nytt År! Har inte varit aktiv i tråden på ett tag och nu har det varit en hel del att ta igen
Ser positiva nyheter från vissa och tråkiga från andra..
Grattis till alla plus!
Och ni som fått mf, det är för jä*ligt! Styrkekramar!
Maryhe; läste att det upptäckt nåt blåsljud på dig. Hoppas allt löser sig
Inanna; grattis till plusset! Hur mår du?
Zinfandel; välkommen tillbaka från Aten! Härligt att höra att ni haft ett lyckat möte och har nu en plan! Är sååå glad för din skull!! Tack för länkarna, kollade Dr Braverman direkt - toppenbra läsning!
ego: vi ska förmodligen dra igång nästa försök i slutet av januari. Funderar fortfarande på varför mina ägg inte befruktas..Kan också ha några dolda autoimmuna sjukdomar som kan vara orsaken till mitt mf, så Zin, snart kanske jag besöker Dr D.
Zinfandel: precis vad jag tänkte, en telefonkonsultation. Grejen är väl bara den att för att få nåt bekräftat behövs prov och som vi alla vet så finns inte det många läkare här i Sverige som gör dom..men jag ska fundera vidare
Vaddå?? Vad är det för trams! Att frysta skulle ha betydligt större chans än färska. Men jag är inte förvånad. Min läkare sa till mig att ett 6-celligt på dag 2 är ett toppembryo men jag berättade inte för henne att jag läst en forskning som visar att de 6-celliga inte klarar sig..Varför säger hon då så? Jag blir så arg att de hela tiden pratar strunt!! Eller vet de verkligen så där lite??
Stort grattis Turild
Hej tjejer! Har inte varit så aktiv i tråden men jag följer er hela tiden
Mitt senaste försök misslyckades, inget av 10 ägg (en såg ok ut) befruktades.
Kliniken föreslog Fostimon för nästa försök - är det någon här som provat Fostimon?