• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

BIM imorgon och bruna flytningar idag på ruvardag 7... Antingen är det bra, eller så är det dåligt. Det är just det som är fantastiskt med dom här resorna. Det finns inga rätt och fel. Oskyldig

• Sunseed

USCH vad jobbigt det är med all denna ovisshet. Jag har bruna flytningar idag också så jag kände mig tvungen att ringa kliniken. Jag äter ju Prognyon som ska hålla undan mensen. Men, dom tyckte inte att jag skulle kasta in handduken ännu för man kan få lite blödningar ändå.

Snälla TD - kom NU! 

• Sunseed
    mamman0301 skrev 2012-03-12 12:15:28 följande:
    TackGlad
    Grattis till sprutstart. Det är alltid roligt att komma igång!
  • Sunseed
    myran6801 skrev 2012-03-12 11:11:11 följande:
    Inga goda nyheter fr vul. Bara två blåsor, en 14 och en 10. Vart tog de andra vägen (i torsdags var det 3 st runt 10 och 3 små, och varför har de inte växt. Känner mig ledsen. Undrar oxå ser de lika bra när de inte gör vaginalt vul?
    Åh vad tråkigt. Hoppas hoppas att dom som finns är superduperfina.
  • Sunseed
    Tuvalina skrev 2012-03-12 10:17:32 följande:
    Sunseed, det är skitjobbigt att ruva. Ska du jobba idag så du får lite avledande saker att göra?
    Ja, jag jobbar. Men jag vet inte om det är så bra. Det är stora omorganisationer och uppsägningar på gång. Så det är mest oro där tyvärr. Den glada Sunseed är som förbytt just nu. Det känns som en depression på gång *skit*.
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2012-03-12 16:18:02 följande:
    vad är pupppp?!?
    Jag var tvungen att googla för jag blev nyfiken:

PUPPP (förkortning för Pruritic Urticarial Papules and Plaques of Pregnancy) är en allergiliknande klåda som i sällsynta fall drabbar gravida kvinnor. Orsaken till PUPPP är inte känd. När klådan väl har debuterat brukar den kvarstå graviditeten ut, men försvinner i regel snabbt efter förlossningen. Även om klådan är mycket störande innebär PUPPP inga risker för varken den gravida kvinnan eller fostret. PUPPP karakteriseras av klåda och hudförändringar som påminner om nässelutslag. Tillståndet börjar vanligen på magen och sprider sig sedan till resten av bålen, armar och ben. Klådan kan lindras med klåddämpande tabletter och liniment eller kortisonhaltiga salvor.

http://sv.wikipedia.org/wiki/PUPPP 
  • Sunseed
    Fjällsippan skrev 2012-03-12 16:31:14 följande:
    Gjorde de ett "mag-UL (utifrån)"? Mitt råd är i så fall att du fortsätter med sprutorna i ett par dagar till och sedan försöker få ett vanligt VUL. Kram, vännenHjärta
    Jag instämmer med dig. 
  • Sunseed
    Fjällsippan skrev 2012-03-12 16:40:00 följande:
    Ovanligt med mag-UL för att kolla äggblåsor. Vad jag har förstått så ser man bäst inifrån vad gäller stockarna. Ha tom blåsa vid nästa kontroll så att det blir ett vanligt VUL!  Kram igen.
    Ja, på min IVF-klinik gör man alltid vaginalt ultraljud. Är det vanligt med mag-UL vid IVF?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?