• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vi 4 skrev 2012-03-13 20:05:13 följande:
    Sunseed, åh det är ju tydligt ett streck -du är gravid  {#emotions_dlg.flower}  Grattis! fast jag förstår att du inte vågar ta ut något i förskott, så jag viskar mitt grattis  Hur går det med blödningarna? Är det -blod- eller är det mer lite färgat av progesteronet tror du? Hoppas, hoppas det ska gå vägen. Blev så glad för din skull när jag såg strecket. 
    Det är ljusbrunt och så kommer det progesteron också. Liiite ljusrosa förut idag, men nu bara pyttelite ljusbrunt igen. Jag hoppas lite försiktigt, men inte mer än så.
    Men jag viskar lite försynt tack för att ni är så gulliga.
  • Sunseed

Kort uppdatering. Sitter på tåget. Jättesvagt plus i morse så vi får se hur det går. Har ätit Omega 3, D-vitamin, B6 B12 och folsyra. Lutinus istället för Progesteron Mic. Kram!

• Sunseed

OJ vad det händer saker på en dag. Har varit bortrest med jobbet i tretton timmar men har försökt läsa ikapp lite. Först och främst vill jag ge mitt varmaste tack till alla hejarop från er. Det värmer otroligt mycket. Jag återkommer med hur det går dom närmaste dagarna. Just nu är jag gravid tills motsatsen har bevisats, och jag tänker njuta av det dom minuter, timmar, dagar jag kan.

Sedan var det någon som frågade om att sätta in två embryon och hur man hade fått göra det. I mitt fall fick jag sätta in två embryon vid förra FET. Dom skulle tina upp en blastocyst som inte var så fin efter ett tag, dom trodde inte att den skulle klara sig, så dom tinade upp en till. När vi väl kom in hade nr ett hämtat sig och var jättefin och då fick vi frågan om vi ville ha båda. Dels baserat på att vi hade försökt några gånger och på att jag hade åldern inne. Så i vårt fall var det inte planerat utan mer en slump.

Och vad gäller ägg och äggkvalitet så har jag sett exempel på folk som bara har fått ut 5 ägg (vi t ex i det sista misslyckade äggplocket när ena äggstocken gömde sig, så att vi bara kunde tömma en sida) men ändå fått toppenfina blastocyster både tillbaka och till frysen. Jag har sett personer som har fått ut ett enstaka ägg som tagit sig och blivit ett barn.

Jag har även sett exempel där man har fått ut 23 ägg. Långtidsodling och ingen tillbaka. Jag har också sett gigantiska äggplock där man fått en tillbaka och ingen till frysen.

Mängden är nog inte avgörande för att få dom bästa äggen. Massvis med ägg kan ge jättedåliga resultat och få ägg kan ge jättebra resultat, och tvärtom. Det finns nog få sanningar i detta lotteri.

• Sunseed

Miss B: jag körde ägglossningsstickor innan FET. När de gav utslag ringde jag kliniken och fick tid för insättning 5 dagar senare.

• Sunseed

Det är bara att bryta ihop lite och sedan ta nya tag. Vi ska göra upp en ny plan, men först ska vi ta igen oss lite och vänta på besked om jag har något jobb kvar. En sak i taget liksom.

Hänger kvar här och hejar på er!
    Kram 

• Sunseed
    Victoria71 skrev 2012-03-15 08:23:41 följande:
    Bara och bara ... men det är ju toppen om du kan ta det så, hejja dig!

Fråga: första vanliga mensen efter misslyckad IVF (alltså den efter den mens som var lika med misslyckat försök) - brukar den vara sen och konstig för er? Min är nu drygt en vecka försenad. (Chansen att det är en graviditet är nästan icke existerande, tyvärr.)
    Har du testat igen?
    Min mens har inte varit sen efter IVF, däremot har det tagit 1-2 månader innan jag har fått igång ägglossningen igen. 
  • Sunseed
    Victoria71 skrev 2012-03-15 08:23:41 följande:
    Bara och bara ... men det är ju toppen om du kan ta det så, hejja dig!
    Jag har gråtit floder på morgonen, men nu känns det bättre. Världens bästa sambo har lagt fram en plan som gör att det känns bättre i magen.
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2012-03-15 08:58:39 följande:
    Sunseed: nej så ledsamt Gråter Vi hoppades alla så. Bunkra nu med Pred till nästa försök eller häng med till Aten. Du får ju fina blastisar!! Skönt att du inte lämnar oss, vi tycker så mycket om dig Hjärta Följer din blogg, Kram
    Släktingen kommer snart hem med storburken Pred. Solig Funderar på att ta en FET och prova självmedicinering innan vi kör ett nytt fullt försök. Men jag ska vänta en månad så att kroppen får hämta sig lite. 

Jag tycker om ER och vi ska lyckas. Så är det bara. 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?