Victoria71 skrev 2012-03-15 16:38:58 följande:
Ja, många nonchalanta människor blir det ... och många hjärnor man skulle vilja titta in i. Ytterligare ett exempel ur verkligheten den här veckan är min egen kollega som är i vår ålder och lyckades få barn på normal väg för något år sedan efter två missfall. Frågan gällde TSH, som ju många i vår ålder knaprar oavsett fertilitetsproblem, och jag bestämde mig för att berätta att vi höll på med IVF för henne, tänkte att hon säkert skulle förstå, det är bra att ha folk omkring sig på jobbet som vet och förstår, nämligen. Men nähe - efter att ha fört ett resonemang mest med sig själv en stund, så tyckte hon att jag nog behövde minst dubbla min levaxin-dos. Och sen att det nog skulle vara bra för mig om jag gick upp ett par kilo (väger 58, är 1,67 lång). Och sen, kom hon med den fantastiska nyheten att en väninna till henne hade haft svårt att bli med barn, vet du vad! De upptäckte att hon hade ägg men de var för dåliga! Och, vet du vad! Då kan man göra äggdonation. Jo, men tjena, ehhhhhhhhhhhhhhhhhh ... går det inte ens att begripa att man är ute på djupt vatten och kanske ska ta det lite lugnt?
Ja, ibland får man stänga av öronen. Faktum är att vi har en kille på jobbet som är 22 och är pappa. Jag slängde ut en liten grej på fikat häromdagen där vi kom in på det här med äldre föräldrar eller inte. Jag berättade att vissa kan ha väldiga synpunkter på att man inte är pur-ung och vill bli förälder. Då sa han "jamen.. du är ju inte 60!". Det tyckte jag var en skön kommentar.
Man ska samla på dom som gör en gott och dom andra kan gå någon annanstans, för dom behöver man inte.