myran6801 skrev 2011-09-19 21:06:22 följande:
Jag antar det är antalet folliklar de vill veta. Det bar sköterskan som mailade den infon till mig. När jag sa det till Gyn här tyckte han det var onödigt, så brukar vi inte göra i sverige sa han. Ja jag tycker verkligen vi ska jämföra våra ordinationer! Alla värden ni har tagit fram ovan bad är det?
Aha, jag har bara fått svar av Dr på CFC som ordinerade kort metod och maxdos. Sen fick jag svar på mina frågor om tilläggspreparat som jag postade här tidigare. Thats it. Men då ska jag maila om antal folliklar innan start och se vad de säger. Fick du några andra instruktioner?
Värdena ovan som Zinfandel la in är på bla LH, tänkte om man skulle kunna ta ett blodprov likt Maryhe för att bestämma vilken medicin som passar.
Jag frågade det på deras öppna forum och fick svar:
Enligt en väninna till mig som gjort IVF i Turin, Italien vid 42 års ålder (och precis lyckats bli gravid) så testar man LH-nivån innan stimuleringsstart för att veta vilket preparat man ska sätta in. Hon hade då ett högt LH-värde så de satte inte in Menopur som var planerat utan ändrade till Gonal-f och la sedan till Menopur vid start med Orgalutran då det hämmar LH. Intressant tycker jag. Är det något ni praktiserar?
(19-09-2011 18:05:37)
vi måler ofte LH, men det giver ikke bedre resultater. Der kan nogle gange være en effekt ved at anvedne de gamle produkter som menopur, men ofte giver det ikke bedre resultater Men jag vet inte om jag begriper om det var just själva LH-testet han svarar på, eller bara om preparat med LH i allmänhet?