Skytten skrev 2011-12-13 14:58:02 följande:
Myran - men så tråkigt att det blev så med O! Han är ju en otroligt positiv människa och han laddar ju en med positiva tankar och det gillar jag. Men det är ju inte bra med "falska förhoppningar". Hur gick det sen då? Ja, jag fattar inte varför gynekologerna slår bakut direkt de hör att man vill ta prover. Vad är grejen?! Nä, nu börjar jag bli så arg så jag måste ta itu med det här och skriva om det. Snart.
Anne - helt rätt, Diflucan är inte farligt för feriliteten, men kan vara farligt för ett foster. Jag tror också på att "rensa upp" inför en behanding eller hemmaförsök för den delen.
Vi 4 - vad penslar de med? Det lät ju smidigt.
Inanna - förstår din oro! Usch! Men det låter som väldigt väldigt lite och kan väl kanske bara vara sköra slemhinnor. Håller tummarna!
Det blev såklart inget med de där 2-celliga. Dessutom fyllde jag 43 så jag fick inte fortsätta på CvL, de sa att chanserna var lika med noll. Det var i januari i år. Sedan föll jag och bröt handleden, blev opererad och åt massa starka värktabletter så jag kunde inte göra någon mer IVF på hela våren. När vi äntligen tog tag i det hela och kontaktade CFC så bet jag sönder en tand och pust och stön så gick ytterligare en månad. När vi äntligen kom igång igen i september blev det ett katastrofalt resultat med bara 1 follikel så då blev det insemination och minus såklart. Nu ställer julledigheterna till det så nästa försök blir förhoppninsvis i januari. Vem har sagt att det är enkelt att skaffa barn
Kanske har CvL rätt i att man skall ge upp......Men man är väl dum i huvudet