• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • kattenizze

Underverket: Jag förstår att ni inte är beredda att ge upp riktigt än. Hoppas det går bra i höst!

• underverket 06

Zinfandel: CvL gör någon slags matematisk uträkning på hur tvillingrisken ligger till. De lägger ihop en massa faktorer, vet inte vilka, men tror det är kvinnans ålder, hur många försök man gjort etc o utifrån dessa faktorer bedömmer de tvillingrisken o den får högst vara 15% för att de ska sätta in 2.

• turlid70
    chichisita skrev 2011-05-08 21:25:21 följande:
    Grattis Turlid! Nu är det bebis på gång!! Jag tycker att det var ett klokt beslut att sätta in ett. Ni har ju chansen kvar med de två eskimåerna. Vi fick ju två blastisar insatt men bara en har fäst, och jag kan inte låta bli att fundera på om vi kanske hade kunnat lyckas med den andra också om vi istället hade satsat på att frysa för att göra ett syskon FET längre fram?
    Tack! Hur man än vänder och vrider så finns det alltid fördelar och nackdelar, om man hade vetat utgången varje gång...

Önskar dig mycket lycka till idag hos läkaren, kommer tänka på dig och hålla tummarna.
  • Skytten

Det är så spännande att följa era resor och jag lär mig massor på vägen till min egen ivf-beh.

Nu sitter jag här med + på äl-stickan och undrar vad jag ska göra. Har en uvi som snart är färdigbehandlad med Selexid. Borde vi göra ett försök eller inte....? 

• turlid70

Fruttan, stor lycka till på ÄP idag, håller tummarna för dig.

Kattenizze, såg att du har BF 26/12, det är min sons födelsedag. Inte säkert att ni prickar den dagen, men vore lite kul iaf. Dock vart det lite jobbigt genom åren med julklappar och födelsedagspresenter och en period med intensivt familjumgänge, men det är bara lyxproblem.

• turlid70
    Skytten skrev 2011-05-09 08:28:36 följande:
    Det är så spännande att följa era resor och jag lär mig massor på vägen till min egen ivf-beh.

Nu sitter jag här med + på äl-stickan och undrar vad jag ska göra. Har en uvi som snart är färdigbehandlad med Selexid. Borde vi göra ett försök eller inte....? 

Menar du hemmaförsök? Det skulle jag inte vilja missa, trots uvi. Kör på tycker jag
  • Fruttan2

Tack Turild! Jag ska åka in om en timme och sitter nu hemma och är lite nervös Oj, nu såg jag på tvn att det är massiva bilköer där jag ska åka... hm, får nog beräkna lite längre tid tror jag. 

• turlid70
    Snösport skrev 2011-05-08 22:18:33 följande:
    Turild : grattis till ruvningen. Sist fick jag 2 st mycket fina 3 dgrs men jag vill gärna ha tvillingar så han sa då barea att du gillar ju tvillingar eller hur.Japp!
    Eyy eller två...bara det blir ett barn!!  Håller tummarna för dej nu!
    Tack! Precis, ett barn ska vi ha!
  • turlid70
    Fruttan2 skrev 2011-05-09 08:39:34 följande:
    Tack Turild! Jag ska åka in om en timme och sitter nu hemma och är lite nervös Oj, nu såg jag på tvn att det är massiva bilköer där jag ska åka... hm, får nog beräkna lite längre tid tror jag. 
    Det ska du inte vara, men åk lite tidigare för sökerhetsskull, inte bra att stressa innan.
  • Boe

Turlid,
    Stort grattis! Skönt med backup i frysen OM det skulle behövas. Topp embryon låter ju helt strålande!

Fruttan,
    Lycka till idag! Hoppas på toppen skörd!

Chichisita,
    Hoppas det går bra idag & att du kan slappna av & njuta lite mer sedan!

Zinfandel,
    Ha en kalaskväll på Sade i kväll & glöm inte att ta med sprutisenFlört

Jag kände som sagt inga symptom alls förrän i vecka 20. Fick iofs skit på KUBen pga dåliga värden. Så jag hade gärna mått lite illa för att fått slippa 1/13 på KUBen & FVP. Någon som vet om IVF drar ner KUB blodvärdena, jag har hört det men har inga fakta???

Ego, börjar absolut känna av sprayandet, uruselt humör & grät floder på "Kvällen är din" i lördagsGlad
    Skönt att vara igång men det känns sååå långt kvar.

Uppdaterar listan.
    **VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 3 i maj?
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2

***SPRAYAR***
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.

Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5

***SPRUTAR***
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 , sprutstart 30/4, ÄP troligtvis v19
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) sprutstart 4/5
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 sprutstart 4/5 

***ÄP***
    Lenafena, 41, Åmål, ICSI 1 Carlanderska, sprutstart 29/4, ÄP 12/5
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) ÄP 9/5
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    pralinen jessica 38, ivf 2 SU, långa metoden, ET 27/4, TD 15/5, bor i götelaborg
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 2, långa metoden, ET 2/5, TD 20/5. Stockholm
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, ÄP 6/5 + ET 8/5, TD 24/5

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?