• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Lenafena

Fjällsippan: Jag tar sista Gonal F och Orgalutran idag, sammanlagt 11 dagar med Gonal F och 7 dagar med Orgalutranet (start dag 5). Imorgon blir det Ovitorellen :)

• Snösport

Fjällsippan: jag har haft 10 sprutdagar på korta medans jag har haft 11-12 st på långa så det var inte så stor skillnad...hade dock fler blåsor och ägg på korta metoden och Fostimon som medicin...liknar Menopur men ändå inte.

• Fjällsippan

Tack Inanna. Snösport och Lenafena för svar . Gissningsvis kommer min läkare lägga till Orgalutranet idag så att inte ÄP krockar med helgen. För det känns ju alldeles för tidigt med plock på fredag, mao enbart 8 sprutdagar. Och, hur som haver, så kommer blåsorna ändå inte hinna växa tillräckligt till på onsdag, förmodar jag. Som tur VUL'ar min läkare gärna en gång för mycket innan han tar beslut, så vi får se...

• Zinfandel
    Skytten: kör på!! Tungan ute Här missar vi inga tillfällen Flört

Mia 69: min cykler har varit helt wacko efter IVF, ÄL har inträffat på allt från CD 9 till 24......

Fjällsippan: grattis till bra resultat! Jag brukar spruta 10-13 dagar.

Inanna; testing, testing Flört

Allmänt: 4 embryon känns väl lite overkill..?!? Jisses, jag hade knappt hanterat tanken ens Skrattande
    Ego: har superont i bröstvårtorna i dag - innan ÄP!! Snacka om skengravidssymptom haha Skrattande Men jag ser ju fram emot att spruta på en bakgård i Köpenhamn ikväll Foten i munnen

Ohhh what a day!! Let the sun shine Solig

• pralinen jessica

RD 13 idag, alla "grav" symptom är borta och jag har fått en rosa/btun flytning (än så länge).
    Det känns verkligen som det skiter sig nu. Jag och mannen rulade runt i sängen igår, kan detta
    ha kört i gång något??? *orolig*:(

• Zinfandel

Jessica: nej, det beror inte på det. Var inte orolig, det behöver inte betyda nåt alls. Jag tror att alla jag känner som varit gravida har blött nån gång. Och lite rosa flytningar kan bero på att du är på BIM idag? Avvakta och se. När har du TD?

• Inanna Li

Zinfandel - Jag har ju gått igenom alla tänkbara skengravidssymptom de senaste 20 månaderna. Därför är jag inte säker på nånting och jag vet att kroppen kan bli wacko efter en IVF-behandling! Hoppas Sade sjunger gudomligt ikväll och att drogandet på en bakgård går bra Skrattande! Jag tänker lite i ekonomiska kostnadseffektiva  termer när jag säger att jag gärna tar emot 4 embryon men tänk om man helt plöstligt får 4 tviliingpar
    BabyBabyBabyBabyBabyBabyBabyBaby! Risken är ju minimal men ändå Tungan ute ...

• pralinen jessica
    Inanna Li skrev 2011-05-09 13:09:45 följande:
    Zinfandel - Jag har ju gått igenom alla tänkbara skengravidssymptom de senaste 20 månaderna. Därför är jag inte säker på nånting och jag vet att kroppen kan bli wacko efter en IVF-behandling! Hoppas Sade sjunger gudomligt ikväll och att drogandet på en bakgård går bra Skrattande! Jag tänker lite i ekonomiska kostnadseffektiva  termer när jag säger att jag gärna tar emot 4 embryon men tänk om man helt plöstligt får 4 tviliingpar
    BabyBabyBabyBabyBabyBabyBabyBaby! Risken är ju minimal men ändå Tungan ute ...
    Ååh herregud, lagom e ju bäst! ;p
  • Inanna Li

Man vill ju inte bli känd som sveriges octomom precis Skrattande! Men hellre det än inga småttingar alls!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?