• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya: Ja shit vilken löpande band!! Ojojoj! Undrar hur det hade funkat med mitt spyande och mitt dropp där Flört Nix, ingen kommer ringa dig denna gång!!

Turild: du må tro att jag många gånger tänkt tanken att göra en komplett behandling på mig själv utan just själva IVFet.... Det är ju inte mediciner jag inte är van vid och då har man ju många,stora ägg och vet exakt när ÄL infaller......

Underverket: grattis till bröllop Skrattande ni kanske lyckas på egen väg innan dess..... At man inte gör IVF innebär ju inte att chanserna är uteslutna!

Chichisita & No Ka Oi: Vart tog ni vägen..?!

• Zinfandel

Turild: åhhh plusset är underbart!! Hjärta

Katte & Inanna: jodå, äggen kan bli övermogna ändå. Därför ska man absolut inte vänta för länge att ta dem. Balansgång alltså.

Slemmis: vad är argumentet till att du inte ska vara med? 

• Zinfandel

Haha, jisses, lyckas folk bli k*ta i provtagningsrum.... Vi som knappt får till PS hemma ens!!

Alltså, att jämföra med blodprov är höjden av okänslighet och jag tycker inte ni ska ge med er på något som helst villkor - även om det är en avgörande bit i resan mot barn. Det är era kroppar och era viljor som bestämmer, punkt slut. Du ska absolut inte behöva förklara anledningen till det, utan bara att ni tänker vara två om det hela vägen. Så funkar det liksom att göra barn, även om det är på klinik & labb. Det kommer att vara otroligt viktigt att ni har gjort allt inför öppen ridå för varandra och att ni har gjort allt tillsammans. Är denna sköterska fortfarande inte medgörlig så gå till hennes läkare. Ni ska inte ge med er!!

• Zinfandel

Haha, nämen nu är jag vansinnigt full i skratt - tack vare att du är det muskolösa Slemmis!! Snacka om att ta den bittra verkligheten med (någotsånär) skratt. Tänk vad mycket man inte vet! Och vilken tur att det finns såna mojänger!! Men att testa en sån apparat låter ju som att låna nåns dildo FlörtSkrattande Och vi som klagar och tycker det är jobbigt.... Som tur är bor vi nära kliniken så mannen kan göra det hemma - han skulle aldrig fixa det på kliniken... Första gången vi kom med burken till kliniken var jag lagom nervös och sprang omkring på p-platsen för att fixa biljett som en yr höna (!) varpå jag hör min ytterst lugne man säga "älskling, du kanske inte ska springa omkring med burken i högsta hugg, du kanske ska stoppa ner den i väskan...." Haha, jag bar den som det dyrbaraste jag hade Tungan ute

• Zinfandel

No Ka Oi: men då kan vi ju börja rabbla upp alla "symptom" då i värsta nojjigheten.....  Flört Då säger vi att vi PUPOar istället, alltså puppar Skrattande

• Zinfandel
    No Ka Oi skrev 2011-05-19 16:48:22 följande:
    Jag hade symton redan innan jag fick tillbaka embryot så jag litar inte ett dugg på min kropp och vad jag känner just nu!!!
    Haha, det är sååå bekant SkrattandeSkrattande
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-05-19 16:58:49 följande:
    jamen nu vet ni hur ni ska få snygga överarmar...skaffa en karl som är ryggmärgsskadad...eller låtsas att han är det... frågan är hur fanken man får en snygg midja då..... ha ha ha
    Men en alltför bred hals är inte så snyggt Tungan ute (okej, nu spårar jag ur ordentligt....) Skrattande
  • Zinfandel
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-05-19 17:10:05 följande:
    nuuuu förstår jag inte alls vad du menar Oskyldig

Med en förlamad man får man iaf jäävligt starka lårmuskler Drömmer
    OskyldigGlad
  • Zinfandel
    Enya: lycka till idag!

För er som undrar över Kalimero så har allt gått bra. Hon skriver säkert så snart hon kan & orkar.

Oj Lenafena, är du redan på gång och testa!!

Ego: 1 ruvarvecka har rusat iväg!! Halvvägs nu men jag vågar väl ändå inte testa i vanlig ordning Skrattande

• Zinfandel

Enya, Enya, Enya!! Trillingar GravidGravidGravid!!!! Big mama, yeah!!!!

Brallis: min man gör också sitt hemma sen är vi på kliniken ca en halvtimme senare och innan de har tagit emot det så har det gått ca 45 min. Det funkar bra!! 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?