• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2011-05-25 21:43:37 följande:
    Men visst var det turlid som konstaterade kortisolpåslag av kortisonet...det är nog det som jag upplever. Hur som haver så har "Preden" fått mitt ihärdiga eksem (som har varit stört omöjligt att smörja bort) att gå upp i rök. Så skönt och fantastiskt! 
    Ja, så var det nog ja! Nädu, mina eksem biter det minsann inte på Skrikandes Jag tar Pred vid lunch för jag tar Levaxin på morgonen och se, min kropp gillade inte det samtidigt Foten i munnen

Men tjej38, där ser du!! Trägen vinner!! Du ska se att plusset ökar Skrattande 
  • Zinfandel
    No Ka Oi skrev 2011-05-26 06:58:44 följande:
    Jag gjorde det! Jag gjorde listan längre! Jag är gravid!
    Underbart!!!! Grattis!! GladGravidHjärta Shit vikken plustråd detta har blivit!! I vintras höll den på att dö ut.... Ujujuj vilken press jag känner nu då!! Räcker plussen till mig..? Skäms Na Ka Oi: med tanke på vad du skrev igår så var det nästan uppenbart... Åhhh så härligt!!! Så många vinterbebbisar det blir nästa år!! 
  • Zinfandel
    callimero skrev 2011-05-26 19:18:32 följande:
    Usch, hemst är det. Du har väl inte mönstrat?

Fjällsippan, var det du som någonstans för längesedan hittat något om åldersregler för IVF från Socialstyrelsen eller liknande?
    Klart man kör helvitt, annars vore det katastrof varje gång Flört

Det där kommer jag också ihåg. Lagen heter "Lagen om befruktning utanför kroppen", den senaste jag hittar nu är proposition 2001/02:89, senast uppdaterad 2005.

www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx&dok_id=GP0389

Här är soc, men vet inte om det är den senaste.
    www.socialstyrelsen.se/Lists/Artikelkatalog/Attachments/8871/2008-42-3_2008423.pdf

Enya: 2 ggr inte förrän efter proggisarna, förra gången på RD 14, dagen före TD.
  • Zinfandel
    Enya70 skrev 2011-05-26 21:00:43 följande:
    Absolut! Jag har rätt om alla andra utom om mig själv...haha
    Vaddå, så lätt slipper du inte undan. Nu är det liksom this is it om du inte fattat det än Flört It ain´t over til the fat lady sings..... Drömmer
  • Zinfandel

Fjällis. ja just det ja, det var precis den jag sett tidigare!! Vad bra att du hade den på lager Skrattande Precis, rekommendation!!

• Zinfandel

Albin: ingen här kommer att klicka på din spamlänk. Sluta med sånt annars kommer du snart att anmälas.

• Zinfandel

Fruttan: de gjorde AHA på mina båda sist och jag fick ju ett svagt svagt plus! Däremot ville de inte göra det denna gång eftersom det faktiskt inte är helt riskfritt. Som vanligt - säkert olika från klinik till klinik hur de resonerar där men jag vet att de testar lite olika grejor från gång till gång, Denna gång testade vi tex Ovitrelle efter ET ;)

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?