• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Nu Syskon skrev 2011-06-30 21:33:04 följande:
    Det stämmer faktiskt. Kolsyra är en "slaggprodukt" som kroppen måste göra sig av med. Som måltidsdryck är det alltså inte optimalt. Egentligen är det bästa att dricka ljummet vanligt vatten . Inte så gott dock.
    Kallt vatten gör att kroppen först måste värma upp det innan man kan börja förbränna maten.
    Med det resonemanget så borde dock kallt vatten mellan måltiderna göra att man förbränner lite merSkrattande.

Här är en till som jobbar på vikten.
    Håller med om slaggprodukter snacket   
    Oj, zin nu har vi inte samma uppfattning för första gången ,,hui,hi,hi,hi! tränat mycket och varit på föreläsningar endel och flera har sagt just det också och läst det så det tror jag ändå...sedan har ju jag könslig mage så det är ju mer särför som jag kan tycka bubbelvatten blir jobbigt i tarmarna.
  • Snösport

Mamman: jag har en polare som berättade för mej när jag sa att vi kämpar att hon faktikst blivit gravid trots att hon har mens ngn gång / år inte mer och helt enkelt bara inte orkat hämta ut p-piller i tid 3 år sedan.
    En kompis till henne hade tyckt hennes bröst blivit stora och hon tränar som sagt ut över det vanliga...hon gjorde abort i vecka 12...men eftersom jag vet att hon inte vill ha barn så vet jag ju att hon verkligen inte vill och kunde inte mer än att säga att du skulle fött det och begärt att jag skulle få uppfostra barnet Tungan ute
    kommer ju alltid vara folk eller kompissar som inte kommer ta sådana beslut vi tar...mer chockande och oförståeende som i en annan tråd där de planeras barn, man gör allt för att få barn pch sedan när det blir så så vill de inte ha det....kräks av bara tanken på att man gör så.

• Snösport
    Zinfandel skrev 2011-07-01 08:12:21 följande:
    Instämmer så, det gör mig fortfarande ont....... Skrikandes
    har du kollat in där nu?? de försvarar henne och "tröstar" , fattar som vi sa inte ens hur man kan lägga ut detta på en sådan tråd men de kasnke tänker annorlunda där eftersom de tröstar henne...har ju lust att tända bålet hon ligger på istället....nä jag förstår inte henne eller hur är man så kn-pp att man inte bara säger tack o hej och inte säger detta i tråden. Hua!
  • Snösport
    mamman0301 skrev 2011-07-01 08:48:41 följande:
    Ja hon har 4 barnSkrattande
    ha,ha,ha japp nu har jag många som besöker min presentation och jag har skaffat mej fiender ur den negativa tråden...så jag får väl ligga lågt här snart men vill säga att jag verkligen gillar att vi här i tråden är så positiva, hjälper varandra i frågor, ifrågasätter när det känns konstigt och stöttar när vi behöver det. BRA I like. 
  • Snösport
    callimero skrev 2011-07-01 10:04:55 följande:
    Yes, har mailat henne!
    Ludmila har sommarlov till 15 augusti.
    kalimero..kan du inte skriva hennes mailadress i min inbox för jag har iinte kommit i kontakt efter mitt missfall och nu får man inte lämna meddelanden på telesvararen heller...så jag meddelar henne.
  • Snösport

Fjällsippa, kalimero...inboxa hennes mail till mej...hon säger nu att man absolut inte ska lämna meddelande på telefonsvararen.

• Snösport
    Fjällsippan skrev 2011-07-01 10:50:32 följande:
    Inboxat dig, Snöis!

kalimero: jag har bara hittat en konstig mejladress; så skicka den du har till Snöis också!
    hi,hi det var samma som jag fick av Kalimero.
    Tack jaghar nu skickat ett mail!!

jag ska in på apoteket, visst har de urinvägsinfektionstester?   Jag kollade hos läkare den 15 eller då ryggen kollapsade men hade inget men jag tycker det svider i kissmynningen lliksom ...ngn som har provat ngt sådant test? vill helst kolla själv först har liksom inte tid med alla kiropraktor, inför semesterstress ,  mm och sol..vill ju ut och gå en runda bara...
  • Snösport
    callimero skrev 2011-07-01 11:20:02 följande:
    Jobbigt med ev UVI Snösport. Drick mycket tranbärsjuice!
    nja haft svidande förr utan att det är UVI ..haft UVI upp till njurarna utan att fatta det förrän det gjortde så in i ont i njurarna så just nu är jag väl lite överförsiktig   
    Ska inköpa tranbärsjuice!
  • Snösport
    kattenizze skrev 2011-07-01 11:29:44 följande:
    Snösport: Lingondricka är också bra. UVI är otäckt har dock aldrig haft det. Man får visst det lättare om man redan haft det?
    Ja, den här tråden är verkligen fylld av postivita, smarta, roliga tjejer! Hoppas nu bara att vi alla får våra små efterlängtade barn. Jag håller med dig Kalimero, att har man inga barn alls kan man inte föreställa sig hur det är. Jag fick ju vänta 7 år innan miraklet kom. Vilka jobbiga erfarenheter vi delar här, det betyder så mycket att skriva här eftersom vi alla har suttit/sitter i samma båt. Och de som inte har gjort har f-n ibland inte rätt att yttra sig.
    ha,ha,ha så kände jag ibland när jag försökte komme in i en vanlig gravidtråd...kände mej som jag inte passade och att de inte upplevt någonting och det är ju bra att kunna vara så naiv samtidigt som jag kände att de var ganska okunniga som inte fattade att detta var en komplex verkstad att få ihop ett barn ...inte likt mej att tycka så så bättre att hålla sej hos dem man mår bäst med då. 

Härligt att du hänger här!
  • Snösport

Fjällsippa...ja jag har ju inte haft UVI på 15- 20 år så jag har ju inte åpterkommande så det är ju inte så troligt att det är det kasnke men vill kolla...hade inte apoteket ett test så man ser om det är det eller ej?

men har jag det ska jag beställa det som du tog då kasnke det hjälper i dubbel bemärkelse.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?