• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Just varit hos akupunktören...förra gången när jag inte visste jag var gravid hade jag ju massor med energi,...nu var energitrådarna trådiga istället för fylliga så nu har vi fyllt på dem så ska jag jobba lite med mitt inre och sova sova mer så de blir mer stabila och har ju varit så trött sista veckan      Han ställde t o m upp att jobba v30 fast han egentligen har semester för vi kasnke kör igång i v 31 jö   bra, bra!!!

Han kunde inte svara på om jag var gravid eller ej...förr kunde de kolla 64 st...glömt vad han kallade det...idag finns det ingen som kan det utan han kan bara kolla 8 st och då kan man inte avläsa graviditet för de ter sej olika från gång till gång i de energifält han kollar i .
    Intressant...borde utbilda mej till akupunktör!!

• Snösport
    Zinfandel skrev 2011-07-07 13:42:41 följande:
    Slemmis: så tråkigt Gråter men på det igen!!

Maryhe: nänä, åldern är det inget fel på, det måste vara nåt annat de sagt nej till. Åldersgränserna är ofta 43.

Snösport: men gör han behandling på dig trots att du kan vara gravid..?!?! 64, 8 qué..?!?

Mamman. det är säkert bara efter IVF, sådär brukar jag också vara. Glöm inte att ÄP är ett operativt ingrepp så det är inte konstigt med värk till och från ett tag efter. 
    Zin: Jo han gjorde det förra gången cd 22 eller23 inget farligt utan bara jordelementen...stärkande punkter men efter test gör han inget  och innan man vet att det är graviditet så gör han det.   Han kollade noga och jag fick ju svagt positivt förra gången cd 28...så frågade och jag e ju på cd 25 idag... är dessutom helt övertygad om att det inte är ngt sär inne och längtar väl till att avsluta progesteron och låta mensen flöda för då försvinner migränen oftast när det väl kommer igång-  Men man vet aldrig som han sa när jag spekulerade.

Mamman : genom dessa IVF åren har ÄL blivit både kraftigare och mindre onda om vart annat...gå på akupunktur så känns det som det blir mer balans i systemet före och efter IVF perioder om det inte lyckas då förståss
  • Snösport

Maryhe: är det inte så att mannen inte få vara mer än 55 år också? eller...nu vet jga inte åldern men om din pappa och hans sambo...så kasnk han passerat 55 år.  Men detta borde de ju i så fall fått reda på klart och tydligt..oavsett varför de inte får så borde de ju få reda på som sagt, 
    Vad gyn säger är en sak ta kontakt direkt med en klinik i så fall..min gyn ville inte heller att jag skulle göra IVF hon sa att jag var för gammal för barn och får du mens och Äl så vad är problemet får du så får du varför utredas.-....snacka om att jag fick jobba i motvind i början!!  Vet andra som gått till samma läkare och då är hon så trevlig så men då var de typ 7 år yngre än jag liksom...jag ringde kliniken direkt och frågade och sedan tillbaka till gyn och sa vad vi skulle göra för hon gjorde ju inte ett test mer än jag sa ...så spolning kom ju senare för det visste jag inte om från början.

Hoppas de får reda på varför

• Snösport

Maryhe: ha,ha,ha så går det när man läser snabbt Tungan ute   Nja då blorde det inte vara några problem i sverige...kör privat så får de kasnke en helt annan diagnos då de väl är mer tillmötesgående än om landstinget ska stå för det kanske om det är lite specialproblem de eventuellt har.

• Snösport

EGO Testat idag men nej det var jätteminus...trodde ju i början på veckan jag faktiskt var gravid men symptomen försvann men det var härligt att önska lite igen

Nu slutar jag med proggissar och ska hoppas det tar sej en annan månad och ska väl inte ta proggissar nästa Äl för jag ska rena mej från dem tills jag har IVF om det inte känns som graviditet igen förståss då kan jag ju inte hålla mej till att inte använda

Hoppas på oss alla i sommar!!

• Snösport
    callimero skrev 2011-07-08 10:03:42 följande:
    Nej vad tråkigt med minus Snösport. Klart man önskar det är härligt att få känna hopp. Påt igen!

Jag var på VUL imorse efter avslutad Pergotime-kur. 2 st äggblåsor på cd 8, de var 20x18 + 12x12 så jag ska ta Ovitrelle imorgon kväll och insemination på måndag. Så nu är det Danmark nästa. Nervöst.
    nu är du verkligen på G, håller alla tummar och tår för måndagen...så spännande tycker jag som inte varit insatt i din version innan liksom
    LYCKA TILLLLLL!!!   Gör du detta själv eller får du mannen med dej till Danmark?   Hade jag bott mer söderut hade jag verkligen ställt upp och hängt med för nyfikenhetens skull + för jag önskar dej verkligen att detta funkar!!

(Nä jag är inte ledsen att det var minus idag faktiskt men hade blivit överlycklig om det blev + hi,hi,hi... jag försöker att inte bygga upp det för mycket som man gör vare sej man vill eller ej när man ruvar som då blir nervöst, vill inte ha det så i vardagen alls)   Jag behöver bygga upp rygg och mage lite mer och det gör jag bäst när jag tar i mer och det vågar jag ju inte riktigt när jag fått + på stickan...så det är ok för som sagt behöver träna min dåliga rygg och ska börja köra mer gravidövningar för mage, rygg också så jag är van vid dem när jag blir gravid så inte allt känns för mycket som det gjorde sist och jag inte vågade göra det för min dåliga rygg behöver ju underhåll alltid.  Mannen tycker dock mina bröst är gravida och väldigt varma..kasnke beror på att huset är lite för varmt för mej just nu... 
    Här är sol sol sol..var ute och seglade igårkväll, grillade på en liten mysig ö och sedan seglade hem till stan igen...sommar e härligt!
  • Snösport

Veronica:  japp, nedräkning...5,5 timmar till avslut...för mycket här så jag tittar väl in en regnig dag om ett tag också känner jag men så får det bli!

• Snösport

slemmis....ok, tog du ut spiralen nyligen?

vet en som fick en infektion av sin sprial och bara var utan i ´några veckor men hon han ju givetvis bli gravid då ..hi,hi,hi!

• Snösport

slemmis: ok!    Jo, kroppen kan ju spela en ett spratt , jag åt ju endel hormoner i 3 månaders perioder 1 kur/ år ungefär från 112 år- 17 år , kan säga att jag sedan har ätit p-piller sedan jag var 17 år tills för 3,5 år sedan just för jag har som sagt haft dominerande mens och varit tvungen att styra den..gjort uppehåll vid ett par tillfällen då jag inte blivit gravid och mensen funkat sådär och jag inte mått så hemskt bra alls faktiskt ..dvs jag har haft mer mens än uppehåll och massor med ont..
    sista åren åt jag p-piller utan östrogen för att just inte ta bort mina gravidchanser senare som gyn sa och jag mådde sämre överlag och knappt mens och mellanblödningar i tid och otid så alltid binda istället varje dag i 2 år..

När jag slutat med p-piller helt så funkade mensen regelbundet efter några månader men jäklar vad min mensvärk som alltid varit besvärlig men tjoo vad ont och PMS ännu längre än vid p-piller...ÄL jättelång känning så för mej har det varit ganska jobbigt då jag som sagt såg p-piller som en härlig befrielse från allt jag som sagt upplevt i tonåren ...p-piller och helst de med massor med östrogen i sej funkade på mej och ja, jag mår vid IVF ruvningarna mycket bättre nu när jag även får östrogen än utan och IVF läkaren har sagt att vissa gör det helt enkelt.

Menar att mensen förändras (som tur är för jaghar nu normala cyklar thank good! ) och det gör ju ondare med mens, Äl och där emellan om man inte tar p-piller , spiral mm åtminstone för mej...dock gillar jag inte alls de nya p-piller jag hade i slutet hade 2 olika då jag inte alls gillade det första de erbjöd efter mina med massor av östrogen i helt enkelt utgått.

Ingen (förutom en när jag var 17 år) har sagt att min kropp inte kan få barn pga mitt p-piller ätande för det har jag kollat var 5:e år med olika gynläkare varje gång...

• Snösport

slemmis: jag hade ju helt klart gått till den där gynläkaren du har istället för att spekulera så mycket faktiskt för vi kan ju inte svara på så specifika frågor och oro i ditt fall. 
    Oro och stress kan ju ändra cykel och ge en mer värk ibland...det vet jag då jag förr kunde känna mej lugn så kunde det funka ibland men när jag tänkte att fan om jag har lång (typ 3-6 veckor) mens nu då blir jag inte glad på semestern..och vips så blev det ju just den gången så extra lång för man absolut inte ville...så nog påverkar ens tnkar och inre stress även om det kasnke är ngt annat som styr men lugn och stress påverkar det lovar jag..

Nja,  jag visste inte att man kunde ha spiral utan hormon och att det ändå styrde lite? hmm...får läsa på där.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?