• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

slemmis...låter som mina symptom som jag hade förrut och hade dem ju bara till ett par dgr efter BIm testade efter BIm för innan visade det negativt...ha tålamod!

• Snösport
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-07-04 17:09:36 följande:
    jooo.. jag försöker ha ha.. nyss satt jag här o lipade för jag saknar en mamma att ringa till.. min gick bort 2002 och även om hon hade levat hade jag troligtvis iNTE ringt henne och pratat för vi hade inte bra kontakt....

Och i en annan tråd fick jag rådet av en snärta på 20 år att det är skengraviditet och att det tar i snitt 7 månader att bli gravid så att jag bara ska lugna mig...
    jo man kan skratta åt sådana kommentarer..har också fått lite förut och därför hänger jag mest här och i 35 tråden...
    vi är ju skengravida allihopa varje månad men ngngång så kan det ju vara verkligt som det var för mej när jag trodde jag var gravid men trodde än mer jag var skengravid..hi,hi,hi!
  • Snösport

jaha du tar DHEA...har du gjort det länge?
    Intressant.
    Tänkte köpa Co Q10 ...hälsokosten hade inget jag ville ha så ska beställa ikväll   ditt Q10 är det samma?

• Snösport
    Zinfandel skrev 2011-07-04 20:49:51 följande:
    Men slemmis, vilken tråd är det där egentligen!? Bry dig inte mer, stör dig inte på omogna inlägg, låt det passera....

Kalimero: jag kör motsatsen, jag har lagt av med alla piller (utom det nödvändiga)... Med tanke på alla piller i år så är det dags för rening!! 
    sa jag det...jag käkade typ inget när jag blev gravid men började med lite allt möjligt då...nu har jag vilat igen ett tag utom Mitt Val kvinna och folsyra som jag bara slutade med där i början på året i ett bra tag.   Tror det är bra med rensning ibland.
    Zinfandel skrev 2011-07-04 18:22:57 följande:
    Hihi, nu har vi ätit spenat & rödbetor, mannen är mer inblandad än vad han vet SkrattandeSkrattande
    bra gjort så gör jag med ibland men nu har han vant sej av med dyra gojibären som han åt en hel del varje dag innan,,,,försökt säga till honom att spermierna har också 90 dgrs förberedelser på sej så om vi gör IVF om 2-3 månader så gäller det att sköta sej fram tills dess...men det funkar hyffsat. Får ta tag i matbiten annars blir det mycket rött blodigt kött, jag som alltid ser till att få i oss en massa fisk och bladspenat e ju toppen!!
  • Snösport
    Fjällsippan skrev 2011-07-04 22:17:01 följande:
    Jag har också lagt alla piller på hyllan för tillfället. Är snudd på "utbränd" på vitaminer, och får knappt i mig Folsyra. Vad gäller män, så är min också trilsk. På alla möjliga plan för tillfället. Idag försökte jag övertala honom att vi skippar utlandssemester i sommar och gör en IVF i Danmark istället (tjoho, jag hör själv vad fantastiskt roligt det låter i hans öron ). Han började nästan gråta och sa "jag VILL åka till Medelhavet och ligga på en strand och njuta". Vi har inte råd att göra både och just nu. Så det blir 1 vecka vid Medelhavet; och förhoppningsvis "hemmagjord" bebis istället.
    hi,hi,hi roligt inlägg HOPPAS DET BLIR HEMMAGJORD BEBIS!!!! efter alla D-vitaminer solen ger så då jäklar!!
    Vi kommer att ha småmagar allihopa i september!!
  • Snösport

Syskon nu: tjoho vad du klarade att gå ned innan så då är det ju bara på det igen  
    Klarar du säkert hur bra som helst
    ...jag älskar morgonpromenader för att ryggen faller på plats Skrattande 2-4 ggr/vecka under sommaren före frukost och (har ju genom åren insett att det är ganska bra för vikten ett par kg i alla fall på mej)  på den goda tiden när jag hade kompissar som tävlade i kampsport och deffade drack de ju 1/2-1 kopp starkt kaffe innan deras promenad som ökade förbränningen eller fick igång förbränningen snabbare (jag har inte testat, dricker ju inte kaffe) 

• Snösport
    callimero skrev 2011-07-05 11:02:55 följande:
    Frustrerande med makens prio Fjällsippan. Men jag förstår honom. Varför finns det bara spa-resor och inte ivf-resor?? Cool
    Ha,ha den var bra...det hade jag kunnat ta och vilat upp mej i halvvarmt klimat och med yoga mm .

Förr varit några ggr på solresor men blir såååå in i  uttråkad om jag inte aktiverar mej en massa hela tiden och trodde inte karlar gillade sådant...de som varit sådana har i o f inte klarat ett förhållande med mej mer än till semestern hi,hi,hi uttråkad! Cool  men skönt att ta det lugnt ibland men sola vettitusan om det är så kul mer än en dag?
  • Snösport
    Primrose skrev 2011-07-05 13:52:54 följande:
    Men då kör ni alltså i naturlig cykel på dig? Och förhoppningen är, förmodar jag, att pergon ska ge fler ägg, i en och samma cykel och sedan inseminerar de med donatorspermier? Men med donatorspermier kan ju mycket väl endast ett ägg räcka - vilket ju är goda nyheter!
    Kalimero: detta låter ju toppen... har du hittat donator? för det var så eller? (svara inte om jag tränger in dej i ett hörn nu snälla för i så fall förstår jag)

Hoppas hoppas för dej!!! 

EGO:
    enligt endel så har jag stannat i växten pga felaktig hormonmedicinering i tidiga tonåren 12- 17 år pga ständig mens, kiropraktorn säger att jag troligtvis stannat i växten för nerver från mina bägge käksledsskador från olycka när jag var 9 år gammal har legat i kläm och trykt på hypofysen så jag heller ej kunnat  bli gravid eventuellt..kiropraktorn fixade med den förra januari=skööönt!!...fick extrem mens, många halsflusser mmjust vid 11-12 års ålder efter att nästa aldrig varit sjuk sedan barnsjukdommarna som jag hade innan 2 års ålder.

jag är 165 cm lång och inte växt sedan jag var 12 år och större livmoder än normalt för min längd sa första IVF läkaren så förvänta dej ev ett längre barn än du kanske tror  (de andra IVF-läkarna aäger att det är olika så ingen bestämd för var längd)  hoppas på ett långt barn  för min släkt är långa bara jag som e liten..och mormor 95 år som då krympt till 160 cm förståss
    Mitt embryo jag fick ut var större än jag läst mej till men ca 12-15  mm...står olika men endel säger ju väldigt litet och endel lite större..missfall ca vecka 6+4 ...en basketspelare sa sambon stolt..ja,ja får se nästa gång!!
    Dock var jag och brossan lika långa , vägde lika och lika som bär när vi föddes(3 år emellan)....han e 189cm lång och smal...jag e liten och muskulös ..hi,hi,hi!   Människan e ju fantastisk!

Får jag tvillingar lättare eller en vid IVF? hmmm!
  • Snösport

MammaGås: det blir en stor tyngd i magen det sista månaden
    Hur mås det MammaGåsen?  Känns det som du är tillbakla snart?  Jag ska på akupunktur imorgon och kolla så kroppen är i balans och till kinologen i nästa vecka för att hjäla tillbaka till ett bra läge....har du varit hos din akupressur ?

kram kramHjärta

• Snösport
    callimero skrev 2011-07-06 09:01:26 följande:
    Intressant detta med dos. Jag har de senaste försöken haft 450 Fostimon och endast 8 sprutdagar. Blåsorna har växt väldigt snabbt och jag har tänkt att det inte kan vara bra. Men som vanligt när man frågar får man bara ett hummande svar. Problemet är såklart att för svårstimulerade som mig vill man kicka igång äggstockarna och rekrytera så många ägg som möjligt. Men på mitt första försök hade jag 225 och det var lika många ägg då om inte fler än efter höjning. Sen har åren gått och jag vet ej hur jag skulle ha reagerat på så låg dos numera. Att som jag näst sista gången sänka till 300 efter 5 dagar har ingen direkt effekt om man bara sprutar totalt 8. Dessutom har preparaten lång halveringstid, dvs nivåerna sänks inte snabbt i kroppen alls.
    jo intressant: jag hade väl 10-11  dgr också med Fostimon och de första 5 dgr med högre dos 450 efter det 300 och det var tydligen megafina ägg men hoppas bara de är fina nu också jag har ju aldrig många men fick 6 st sist 4 befruktade 2 finaste till mej och 2 odlades vidare av 7 celler istället för 8 , 1 avstannade och en blev blastocyst men ej frysbar.  
    ja..spännande att läsa.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?