• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70
    Zinfandel skrev 2011-05-13 14:59:57 följande:
    Jag är så glad, jag är så glad!! Skrattande

Ett perfekt embryo har flyttat in i mig nu och så har det 2 syskon i frysen Solig Mitt drömscenario alltså!! Embryot hade dessutom fortsatt dela sig idag så det var 7-celligt nu när det sattes in. Nu måste jag dock iväg för jag ska ta Ovitrelle idag & imorrn och jag har redan hunnit göra mig av med det mesta.... Alla på kliniken var otroligt gulliga idag och vi satt i fikarummet efteråt och pratade om onsdagen, alla var nu rörande överens om att det var en allergisk reaktion på morfinet, så missbrukare lär jag inte bli iaf Flört

Åhhh vad det känns kanon denna gång!! Det är verkligen upp-och-ner i denna tråd men vi behöver ju lite glädjande nyheter också Skrattande Jag är lycklig!! Lättnad!!
    Grattiiiiiiiiiis! Kanon prestation, kanon resultat, kanon dag fredag den 13:e!

gjorde ni IVF eller ICSI?
  • Zinfandel
    Snösport skrev 2011-05-13 15:09:08 följande:
    Zinfandeln: Grattis!!   Och härligt när det blir precis som man tänkt sej...bara att knipa så fastnar det också!

Hmm...jag förstår inte tar du Ovitelle idag och imorgon också?  någon som vet varför eller också gjort det?
    Något nytt lär man sej varje dag nästan  mitt i glädje och bekymren = bra tråd detta!
    Ingen aning, jag blev också förvånad men det ska tydligen hjälpa till, sa Herr Stork. Så det är väl bara att lyda, allt som kan hjälpa är bra Skrattande 

Och vet ni vad, jag har TD på Mors Dag!!! Herre Jösses!! Nu är jag vidskeplig så det förslår haha!!

Turild: IVF
  • Zinfandel
    ***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst

***SPRAYAR***

Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5

***SPRUTAR***

Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) sprutstart 4/5, VUL 11/5, VUL 13 /5
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, Sprutstart 12/5

***ÄP***
    Lenafena, 41, Åmål, ICSI 1 Carlanderska, sprutstart 29/4, ÄP 12/5
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 , sprutstart 30/4, ÄP 12/5
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, sprutstart 4/5, ÄP 16/5 

***RUVARE OCH TESTDAG***

Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, ÄP 6/5 + ET 8/5, TD 24/5
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) ET 11/5, TD 25/5
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5, TD Mors Dag ;)

***GRAVIDA***

Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12

***FÖDDA***

Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***

Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-05-13 15:39:24 följande:
    Ingen aning, jag blev också förvånad men det ska tydligen hjälpa till, sa Herr Stork. Så det är väl bara att lyda, allt som kan hjälpa är bra Skrattande 

Och vet ni vad, jag har TD på Mors Dag!!! Herre Jösses!! Nu är jag vidskeplig så det förslår haha!!

Turild: IVF
    Wow, grattis till toppresultat! Jag har hört om Ovitrelle-tillskott under ruvning tidigare, och tror att det är jättebra. Kopplar på tummarna redan nu inför testdagen på Mors Dag !
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-05-13 14:58:57 följande:
    Jag hoppas dina blåsor uppför sig fint och ger ifrån sig en massa ägg!

Så olika det är, Sophiahemmet tog inte alls blodprov utan tittae bara på stl på äggblåsorna. Nu är det storleken och dagar som är viktigt. Lutar åt att jag måste upp till Falun över dagen imorrn för VUL och se hur det artar sig.
    Trist med extraresa upp till Falun, men det låter ändå väldigt bra om Urban eller Staffan också får ta sig en titt. Berätta hur det går, jag tänker på dig. 
  • callimero

Grattis Zinfandel, vilket toppenfint resultat! Solig
    Jag har tagit Pregnyl efter ET den gång jag fick ett svagt plus, så något hände. Ska be om det igen. Då fick jag samma dag som ET och 2 gånger till var tredje dag. Håller tummarna för dig.

• Enya70

Grattis Zinfandel till bra resultat idag. Härligt med både fint embryo och två till frysen!

Ego: Det gick tyvärr inte lika bra för mig på VUL idag. Fortfarande bara 4-5 blåsor som inte är alls stora nog på sprutdag 10. Så nytt VUL på måndag den 16e på sprutdag 13. Segt att äggblåsorna är så långsamma och få...

Dessutom kunde man ana ngt runt högra äggstocken som läkaren var osäker på vad det är men det kan vara en vätskefylld äggledare...Rynkar på näsan. Man kan få detta tex efter graviditet, missfall osv. Det kan yttra sig i att man får mer ont i magen och det är ju precis vad jag haft sen MA i augusti. Skit också.

De ska titta igen på måndag vid VUL då om de kan se bättre. Sedan efter detta IVF får jag göra en kontraströntgen av äggledarna.

Om det nu är en vätskefylld äggledare så är chanserna att lyckas hemma nästan obefintliga Rynkar på näsan, samt att chanserna att lyckas vid IVF är halverade och större risk för tidiga missfall. Man vet väl inte riktigt vad detta beror på men en teori är att den vätskefyllda äggledare läcker vätska in i livmodern som gör att miljön där blir ogästvänlig för embryot som då inte fäster.

Suck, alltså. Det är det ena efter det andra hela j-la tiden

För att lyckas med IVF får man operera bort äggledaren. Fler operationer...pust...

Ja ja jag får försöka koppla av i helgen och ta nya tag med nytt VUL på måndag och se vad de säger då

• Fjällsippan
    turlid70 skrev 2011-05-13 13:05:47 följande:
    Någon som vet om det är farligt att käka curry när man ruvar eller är gravid? Läste om det någonstans och nu nojjar jag för att jag fick mycket curry i min mat på lunch
    Ingen fara, Turlid. Däremot är det inget jag rekommenderar när graviditetsillamåendet slår till; kan fortfarande inte äta curry efter att ha spytt stark curry genom näsan när jag väntade sonen.
  • callimero
    Fjällsippan skrev 2011-05-13 15:52:49 följande:
    Trist med extraresa upp till Falun, men det låter ändå väldigt bra om Urban eller Staffan också får ta sig en titt. Berätta hur det går, jag tänker på dig. 
    Det blir nog någon av de nya läkarna, men vore toppen. Får debitera min distansgyn tågbiljetten...
    Tack du! Och detsamma såklart!
    Fjällsippan skrev 2011-05-13 15:59:53 följande:
    Ingen fara, Turlid. Däremot är det inget jag rekommenderar när graviditetsillamåendet slår till; kan fortfarande inte äta curry efter att ha spytt stark curry genom näsan när jag väntade sonen.
    Kanske rensade näsan? Har hört man får nästäppa ofta som gravid. Drömmer
    Enya70 skrev 2011-05-13 15:58:12 följande:
    Ego: Det gick tyvärr inte lika bra för mig på VUL idag. Fortfarande bara 4-5 blåsor som inte är alls stora nog på sprutdag 10. Så nytt VUL på måndag den 16e på sprutdag 13. Segt att äggblåsorna är så långsamma och få...

Dessutom kunde man ana ngt runt högra äggstocken som läkaren var osäker på vad det är men det kan vara en vätskefylld äggledare...Rynkar på näsan.
    Vi borde kanske göra ett utbyte av växttakt med varandra? Hoppas verkligen inte det är vätska i äggledaren stackare.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?