• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • kattenizze

Turlid: Ja, jag vet ju inte vad jag har nu i BT, men förra gången när jag skrev in mig hade jag ju högt redan....det är väl i v 10 man skrev in sig. Jag oroar mig lite för havandeskapsförgiftning eftersom det är vanlig komplikation i tvillinggrav men men ingen idé att oroa sig egentligen. Som sagt, tvillinggrav är inget eftersträvansvärt verkligen. Är väl inne på andra månaden nu med gravt illamående. Snart psyket känns det som.

• turlid70
    Boe skrev 2011-05-14 10:26:54 följande:
    Anade att X var utomkved men tack för infon!

Turlid,
    När du testar & säger att ÄLsprutan ska ge utslag, tar du ett gravtest CB eller ÄL test som även visar graviditet? Trodde inte att ett riktigt graviditetstest kan visa fel pga av sprutan?? Gäller det även vid "vanligt" ÄL i sådana fall?

Jag testade från RD5 och fick minus ända fram till RD 10 (svagt plus). Spännande, jag håller mina tummar för dig!

Va, gillar Ni inte rött the som är så gott? Testa Friggs blåbär (nyttiga antioxidanter) & och super gott. Deras green chai är också rött & mycket mumsigt med mjölk.
    Jag testar med vanliga stickor som jag köper på internet, minns inte om det var testlager eller nåt, billigt var det i allafall. CB ska jag ta senare, den är dyr.

Någon sort rött te gillar jag också, men det vi har hemma typ Afrikan passion är inte gott. Ska köpa på mig andra sorter idag.
  • turlid70
    Fruttan2 skrev 2011-05-14 10:34:12 följande:
    Tack, tyvärr är väl risken stor att det kommer tillbaka på mig. Fast först om ett par år och då håller jag förhoppningsvis inte på med IVF längre Hysteroskopi görs alltid under narkos enligt min läkare, så det borde du märkt De är ju inne där och rotar och klipper med ganska stora verktyg om jag förstått det rätt (hua) så det skulle nog inte gå att vara vaken med lokalbedövning. 

Håller med dig om att vissa undersökningar borde göras om efter en tid, mycket kan ju ändas. 

Lycka till med tjuvtest! Jag håller verkligen tummarna!!! 
    Aha, kanske inte var hysteroskopi det då, för att narkos fick jag inte, massa instrument instoppade och så spolade man med vätska och röntgade samtidigt.

Hoppas du får bebis nu så slipper du bekymmer senare. Tack för tummarna!
  • Zinfandel

Gillar inte heller rött te men nu har jag hittat en Rooibos som är jättegod med mjölk i! Tur var det, man vill ju dricka nåt varmt nån gång! Jag har aldrig varit en stor kaffedrickare så det är inget problem men jag kör också helt koffeinfritt med bara rött te nu och nån lime/grapehistoria vad det nu var.

Efter allt mitt läsande har jag förstått att allt med IVF, alltså från återförandet och genom hela graviditeten är mer risky än naturliga graviditeter, vad än klinikerna säger, det finns massor med studier på det. Och det är väl inte så konstigt heller! Däremot tror jag inte man ska snöa in på det, mängder av IVF-graviditeter löper helt smärtfritt!

Jag kommer verkligen inte att kunna testa förrän strax före TD eftersom jag ska ta Ovitrelle tom imorrn. På gott & ont antar jag! Flört

• Enya70
    Mia69 skrev 2011-05-14 11:33:56 följande:
    Enya: Åh, vad jobbigt med ytterligare orosmoment! Det räcker ju med att behöva fundera kring äggantal, befruktning och ruvning tycker man.
    Om man inte sett denna skugga tidigare efter skrapningen kan det ju faktiskt vara en effekt av att du nu är stimulerad och det finns äggfolliklar som skapar skuggor. Det behöver ju inte vara vätska i äggledaren. Försök att inte ta ut allt negativt i förskott. Jag har tidigare fått gå flera gånger till gyn för omgranskning av ultraljud för man sett förtätning i livmoderväggen och sen har det inte varit något när slemhinnan blivit helt tunn efter mens. Det är inte alltid helt lätt att se allt med ultraljud och nu är ju dina äggstockar inte i sitt normaltillstånd.
    Försök att fokusera på dina äggblåsor nu och så hoppas vi att de växer till sig fint. Kanske finns guldägget där nu! Och om... du skulle behöva operera bort ena äggledaren så behöver inte det förstöra dina hemmachanser. Har man bara en äggledare går den över och hämtar ägg från andra sidan som även någon annan skrev här.
    Lycka till nu med ditt äggplock. Hejar på dig!
    Tack Mia och alla ni andra här för att ni bryr er om och peppar mig.

Jag tog just en tvåtimmars promenad längs havet och samlade nya krafter och vet ni, nu är jag mer glad o positiv igen Solig.

Att titta ut över havet är verkligen en lisa för själen. Uppväxt som jag är med sandstränder o hav så saknar jag det väldigt i Uppsala. Jag brukar undra när jag kommer söderöver varför i hela friden jag flyttade norrut men självklart är det pga jobbet. Man får njuta av havet när man är härnere i Skåne.

Jag försöker fokusera på att det ska bli några fina ägg nu nästa vecka och att det får visa sig hur det är med den där äggledaren. Antingen är det inget nu o då har jag samma okey chanser med IVF eller så är den vätskefylld o då plockar jag väl bort den så det blir bättre chanser sedan.

Kram o ha en skön schlagerkväll ni som ska titta!
  • Enya70

Lenafena - hur har det gått för dig idag?
    Håller tummarna för dig!

• Fjällsippan

Enya: vad skönt med strandpromenad som bringar förnyad kraft och fokus samt en uns lugn åt själen. Är själv uppvuxen vid havet, och kan också sakna horisonten, vinden, sanden och vågorna nu när jag bor i Stockholms innerstad. Japp, ikväll blir det schlager för hela slanten !

Lenafena: tänker också på dig och håller tummarna! 

turlid: kanske någon redan nämnde det; 10 dagar brukar de säga att det tar för Ovitrellen att gå ur kroppen.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?