• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Mia69

Åh vad mycket det händer här i tråden när man inte hinner vara inne så mycket. Har försökt läsa ikapp, men det var inte lätt.
    Hönan: Åh vad tråkigt!!! Rynkar på näsanMen vad konstigt att man inte tagit prover på dig innan!!!

Mimmsann och Pralinen Jessica: Nej, vad synd! Men vila nu båda under sommaren och kom tillbaka med nya krafter till hösten!!!
    Lenafena: Grattis till fin skörd! Hoppas dina embryon nu delar sig fint till ET.
    Fruttan: grattis till ruvarstatus samt 2 till frysen. Toppen!!!

Turild: Såg att du numera fått lite finare titel: Storruvaren! Håller tummarna! Hoppas Hoppas!
    Fjällsippan: Verkar ju lovande med så många så jämnstora blåsor.
    Enya: Lycka till nu i Danmark!!!

Zinfandel: Stort lycka till på ET idag. Hoppas du även får några till frysen. Håller tummarna stenhårt idag!!!
    Inanna: Grattis till sprutstart och att det blev dag 2!!! (RIngt kliniken och det verkar ha betydelse om man börjar dag 2 eller 3 så tänk att nu blir det dundervärpning: högre dos och tidigare sprutdag!

Slutligen tänker jag varje dag på Mamma Gås: du måste ha det överjobbigt sista tiden. Många kramar till dig och din man!!!HjärtaHjärtaHjärta

+ hur går det för dig, Chichisita. Hoppas det bara är strul med datorn som sist...

• callimero
    turlid70 skrev 2011-05-13 12:17:27 följande:
    Men oj vad jobbigt, visste ingen att dina blåsor växer så snabt, har du bytt metod, tar du bromsspruta? Hoppas det ordnar sig för dig, håller tummarna.
    Tar Orgalutran. Men den hindrade inte att jag sist bara fick ut 2 ägg ur 9 blåsor. De flesta hann förmodligen rymma.
  • Inanna Li

Mia - Tack! Känns bra att veta att jag förmodligen börjat på rätt sprutdag för att få optimal effekt. Följer du efter mig snart?

• Inanna Li

Kalimero - Vad jobbigt att du måste oroa dig för att blåsorna växer snabbt. Går det inte att bromsa genom att sänka dosen ? Har kliniken någon förklaring på varför det går så snabbt? Hoppas verkligen alla blåsor går att plocka när det är dags för ÄP. Kram!

• Mia69

Inanna: Fick mens igår kväll och väntar nu på besked om jag skall börja spruta på lördag eller söndag så nu följer jag dig hack i häl. Tänk om mina äggstockar inte svullnat av ännu och nu exploderar och spricker! (Vad man kan tänka mycket konstigt men det är det jag funderar över.)

• Mamma gås

Tack Mia69!!

Lite uppdateing.. Vi fick ju då läggas in förra fredagen kl 7, de stoppade in tabl så att sammandragningarna skulle dra igång (hade fortf inte haft blödningar mer än de lilla som kom på pappret på måndagen). Värkarna satte igång inom en timme (de positiva med att vara omföderska), sen var det bara att vanka av å an i det lilla rummet, sitta ner när det var som värst. Tack å lov fick jag hur mkt smärtstillande + morfin som jag behövde.

Vattnet gick vid 11 å sen hann jag bara tvätta mig å byta om så kom bebisen ut, bm klippte navelsträngen å tog hand om fostret. Sen kom moderkakan ut efter ca en timme. Men jag fortsatte att blöda rejält + att jag hade kraftiga eftervärkar som inte gav sig (nackdelen med att vara omföderska). Så efter vul beslutade läkaren att det skulle bli op iaf. Allt gick bra å vi fick åka hem vid femtiden.

Hela lörd hade jag eftervärkar å gick på citodon, å i söndags rann mjölken till så det var bara att åka tillbaka till avd för att få tabl så det skulle stanna av.

Hela veckan har varit upp å ner.., trött, ledsen, ont å nu även lite feber. Vi försöker tänka positivt, vi kan bli gravida tillsammans.. Tanken nu är vi ska återhämta oss under sommaren å hoppas på att någon av våra tre i frysen klarar upptiningen så att vi kan göra ett försök i höst.

Det vi väntar på nu är ett samtal från kuratorn på avd som ska meddela könet å att askan är spridd i minneslunden på den kyrkogård vi valde.

Livet går vidare å jag kan säga att vi är supertacksamma att vi har ett helt suveränt nätverk runtomkring oss! Dessutom har jag å kärleken kommit varandra ännu tightare.

Jag läser inlägg emellanåt när jag orkar å jag hoppas vara tillbaka hos er underbara kämpande superkvinnor snart igen!! Ni är helt fantastiska å jag önskar verkligen att vi alla ska bli gravida å få oss ett litet underverk!!

Massor med kärlek till er!! Hjärta

• Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-05-13 12:38:52 följande:
    Inanna: Fick mens igår kväll och väntar nu på besked om jag skall börja spruta på lördag eller söndag så nu följer jag dig hack i häl. Tänk om mina äggstockar inte svullnat av ännu och nu exploderar och spricker! (Vad man kan tänka mycket konstigt men det är det jag funderar över.)
    Vad kul att vi kan följas åt! Tror inte du behöver oroa dig dör dina äggstockar. Jag är så glad att fick börja spruta på dag 2. Sköterskan jag pratade med i telefon ville först få mig att börja dag 3 för att det enligt henne skulle passa bättre med klinikens öppettider så att inte ÄP ska infalla under en helg men jag insisterade att jag ville börja på dag 2.  Så efter samtal med läkaren blev det sprutstart dag 2 och vul dag 6 och 9. Jobbigt med kliniker som inte gör ÄP på helger Rynkar på näsan!
  • turlid70

Någon som vet om det är farligt att käka curry när man ruvar eller är gravid? Läste om det någonstans och nu nojjar jag för att jag fick mycket curry i min mat på lunch

• Zinfandel
    turlid70 skrev 2011-05-13 13:05:47 följande:
    Någon som vet om det är farligt att käka curry när man ruvar eller är gravid? Läste om det någonstans och nu nojjar jag för att jag fick mycket curry i min mat på lunch
    Lugn, ingen fara. Så länge du inte åt en liter eller så... Jag lovar, inga problem alls.

Mamma Gås: stoooor kram

Kalimero: äntligen din tur igen Hjärta
  • Snösport

Kalimero: hmm vad snabbt de växt! Jag fick ta dos 450 EI fostimon och 300 EI dos från dag 6 men jag gjorde fel och tog det från dag 7 då jag även började med "hålla kvar äggen medicinen" och det gick ju bra ändå...helger mm så vi gjorde första VUl dag 8. 
    Jättekonstigt att du ska bestämma dag, de borde väl ändå de vara mer mästare på,  vilket ansvar. Jag hade nog tagit den på dagen då blåsorna inte är för stora när de plockas frö jag har också haft blåsor som stuckit och de var ca 22 mm vid vul...så svårt val för dej att göra.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?