Victoria - jo, jag fick ju ta en massa prover och då visade det sig att kaliumvärdet var för lågt. Kalium är viktigt för muskelcellerna och särskilt dem som finns i hjärtat. Man kan få en massa olika symtom av kaliumbrist som aptitlöshet, trötthet, muskelsvaghet och så det allvarligaste när hjärtat påverkas. Jag blev så förvånad över att jag har det för jag äter allsidigt och äter ofta bananer (vilket motverkar kaliumbrist, fast det visste jag inte), dricker nästan aldrig alkohol och äter kolhydrater (man har sett att folk som tränar hårt och inte äter kolhydrater kan drabbas av kaliumbrist). Men sen hittade jag det som kan vara boven. Lakrits. Jag äter hur mycket som helst och har så gjort sen jag var sex år.... Så nu får jag sluta med mitt livs enda last. Kaliumbrist kan också orsaka infertilitet. Nu tror jag knappast att det är orsaken bakom mina problem....men vem vet. Nu ska jag äta medicin och ta nya prover om en vecka. För att undvika kaliumbrist så är det bra att äta just bananer och gröna grönsaker.
Maryhe - jo, det brukar vara skillnad på privat och offentligt. Husläkaren som jag hittat, som är privat, är ju betydligt mer villig att ta blodproverna jag föreslår, än läkarna på landstingets vårdcentral. Jag ska ta reda på mer om det där, hur styrda de är, vilka prover de får ta.
Fler frågor angående Grekland: Varför skickar de blodet till USA? Jag blir alltid lite skeptisk när blod (ibland hårstrån) ska skickas iväg någon annanstans och så kommer ett svar som nästan alltid visar en brist. Har det någon gång hänt att någon fått svaret - nej, dina blodprov var helt felfria? För man undrar ju hur det kommer sig att precis alla som söker sig till de här klinikerna har något immunologiskt fel. Ja, har man immunologiska fel i botten så är det ju inte så konstigt förstås men om alla de som inte har några sjukdomar och åker dit och får svar att de behöver immunterapi...jag undrar över det. Men det kanske finns i Beer-tråden - kvinnor som fått svaret även i Grekland att de är helt friska utan immunologiska problem. Jag undrar även hur det är med Ludmila. Har någon åkt dit och fått veta att de inte har en enda bakterie?