IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Vi 4 - håller tummarna för dig och sprutandet!
Vi 4 - håller tummarna för dig och sprutandet!
Boe - tack för ditt svar! Ja, kanske lite Zumba är okej. Jag väntar ruvartiden ut, sen sätter jag igång igen. Saknar att röra på mig. Och min akupunktör sa att zumba är bra så länge det gör mig glad.
pp08 - men så tråkigt! Hoppas ändå att det ska gå vägen.
Snösport - vad roligt att se dig igen. Tänkte på dig häromdagen faktiskt. Låter bra med dejtande.
Vad tråkigt pp08! Usch, så ledsamt. Bra att du planerar framåt redan. Ta hand om dig.
Victoria - förstår precis din jobbiga väntan. Jag gjorde ju första ivf i augusti-sept och först nu är jag ruvare igen.
EGO - hmmm, den vanliga värken i livmodern inför en vecka före mens har infunnit sig. Så det känns inte så hoppfullt nu. Värker bak till i ryggen också. Misslyckas det nu så blir inte nästa FET förrän i slutet av januari. Men då får jag å andra sidan dricka champagne på min 40-årsfest! Alltid något.
Hej Victoria! Jo, den här gången är det så mycket lättare eftersom jag gör FET ostimulerat. Så fysiskt enklare men fortfarande finns ju svackorna. Innan jag bestämde mig för FET så hade jag en dipp och funderade på att strunta i det (började grubbla över fosterskador och hur ett ev missfall skulle kunna påverka mig, min sambo och vår son) men tack vare stöd från alla underbara här så ändrade jag mig. Det är verkligen trist att man missar tid på grund av yttre omständigheter. Jag hamnar i kläm med julstängningen nu så nästa gång blir isf i slutet av januari. Lycka till nu!
I dag fyller jag 40. FYRTIO.
Och inte får jag dricka champagne. Bara ruva.
Håhåjaja vilken fantastisk dag jag hade och idag fortsätter firandet. Tårarna sprutade igår när jag läste sonens kort till mig. Och jag fick en resa till New York!!!
Tack Turlid (vad häftigt att du är i vecka 32+1 redan! och tack för FET-grattis), Maryhe, Myran, Sushi (ja, jag hoppas på den finaste presenten), Enya, Miss Boring (tack för skålen!), Mia, Zin (tack för tårtan! ), kalimero, Slemmis (det blev Pommac), 34:an, Inanna (det blev bara Pommac heja på med ruvandet!), Victoria (jo, jag ser till att bara ha roligt men jag brukar klara mig bra utan alkohol så det gick fint), Maraki och Tjorven! Hoppas att jag inte glömt någon. Ni är så fina!
Kämpa på alla! Nu fortsätter jag att fira!
Kalimero - jag är så ledsen för din skull. Och jag förstår dig, inga ord kan trösta just nu. Och det finns inget värre än att behöva konfronteras med gravida när man är som mest sårbar. Jag hoppas att du snart tar dig upp igen och kan se framåt. Men det ledsna måste få ta sin tid. Kram!
EGO - Jag har börjat misströsta, det känns precis som första gången när det misslyckades. Samma brännande känsla i magen och ryggen. Som det alltid känns innan mens. Så jag har inget större hopp tyvärr. Men vill inte riktigt ta in det ännu.
Sushi - så himla himla tråkigt att höra. Jag blir så ledsen för er skull. Usch, det är verkligen tungt.
Enya, Kalimero och Mia - tack ni är så gulliga! Men jag känner min kropp för väl. När jag blev gravid med sonen kände jag absolut ingenting första veckorna. Brösten började aldrig ömma öht och illamåendet kom först i vecka 7. Och nu känns det precis som det alltid gör, månad efter månad. En brännande mensvärk. Jag är bara på RD 7 så det är en hel vecka kvar till TD. Men jag gissar på mens till RD 12 eller 13.
Vi 4 - jag har haft två fantastiska dagar nu och blivit firad av familj och släkt. Helt underbart! Och det är viktigt att påminnas om allt det goda som finns i livet. Vad roligt att jag och din son fyller år på samma dag.
Linköping och Fjällsippan - tack så mycket!
Tyvärr har jag fått en brun flytning nu, som jag också alltid får innan mens. Så nu är det bara dagar kvar innan den kommer. Inte mycket att göra åt det.