• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

42an, jag tycker du skall fråga Svend om det kan ja varit en dålig cykel. Det är ngt som man tar hänsyn till mkt utomlands. Många kliniker mäter bl.a. fsh cd 1 och är det över ett visst värde gör man ingen Ivf. Detta är extra viktigt på oss lite äldre eftersom vi har färre bra cykler.

• myran6801

Zin, låter bra att du vår expert säger att värdena är ok
    Planen är crash Ivf i DK med start i slutet av februari. Parallellt ska vi på vårt första besök i Barcelona (bokade just biljetten). Då skall vi gå igenom processen, de gör vul och mannen lämnar prov. Sedan söker de efter en donator vilket kan ta upp till 6 mån då det är ont om ljusa och blåögda. Det är många frågor som ska ställas av mig på vårt möte, känns lite läskigt det hela!

• myran6801

42an, vilka tråkiga nyheter. Men det finns ju fortfarande ÄD som alternativ. Min man var också jätte negativ i början och det har tagit lång tid för oss att landa i att eventuellt gå vidare med det. Vi skall på vårt första möte med kliniken i Barcelona i slutet av denna vecka. Jag förstår iof att det är annorlunda för er som har två fina barn redan. varken jag eller min man har ju några barn. Jag tycker du skall ta reda på så mycket fakta som möjligt om ÄD så att du kan landa i det själv och sedan fortsätta därifrån. Jag säger inte att det är ett lätt beslut, men jag tror det är viktigt att man kan titta i backspegeln och känna att jag gjorde allt och jag är nöjd med mitt beslut vad det än må vara. Så känner jag iallafalll. Tycker det är intressant att Svend har varit ärlig med dig och förklarat varför han inte tycker du skall gå vidare, även om detta är gör ont, för det är så många som menar att CFC bara kör på utan att det finns några som helst chanser. Detta bevisar ju motsatsen. Tycker så ofantligt synd om dig. Sköt om dig. Stor kram

• myran6801

Vi4, tack för energi, det behövs. Ibland känns det så hopplöst men så får man lite energi och kämpar vidare.

• myran6801

Zin, vilken bra ide med hemsida och även en bok. Det hade jag verkligen velat ha många gånger under resans gång!!! Vilka ämnen skulle ingå? Tror det är viktigt att namnet på något sätt beskriver ämnena.

• myran6801

Måste fråga er kloka, när jag pratade med Dr D igår tyckte han mitt östradiolvärde var högt på cykeldag 4. Men jag undrar om det kan vara så att vi hade olika enheter i tanken.

Mitt östradiol var 263 pmol/L vilket motsvarar 72 pg/mol.

När jag googlar runt kan jag inte se att det skulle vara så högt. Vad säger ni kloka?

Kram

• myran6801

Tack söta ni, det nog sannolikt det snarare var en bra månad detta och inte som han sa att det är en cysta pga av högt östradiol. I Allan Beers bok står det att man ej ska göra en Ivf om fsh är mer än 15 och östradiol mer än 80. Attans då missade man en månad igen. Är det någon som vet om man kan få östradiol och fsh mätt över dagen på vårdcentralen. Skulle vilja kolla detta inför Ivf för att inte göra ngn i onödan. Har ju varit med vid två tillfällen då det bara blivit 1 ägg vilket säkerligen beror på en dålig cykel.

• myran6801

Fel värden!!! Skulle vara fsh under 12 och östradiol är 35 eller under, följs det av en fertil cykel står det. Om en eller båda värdena är högre är det troligt att cykeln är dålig. Men det anges inga enheter. Någon som vet?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?