• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-05-17 16:09:23 följande:
    Fjällis - lycka till med återföring imorgon!!!
    Åh, tack Enya. Jag är nog rätt nervös, tror jag. Eller jag vet faktiskt inte riktigt hur jag känner mig den här gången, är disträ, melanolisk men ändå hoppfull. Jag har inte ringt till kliniken idag för att fråga om befruktningen. Vi får se hur det har gått imorgon.

Jättelycka till själv imorgon{#emotions_dlg.flower}!  
  • Fjällsippan
    Boe skrev 2011-05-17 08:18:17 följande:
    Mens var det här! Tjoho! Äntligen så man kan få börja spruta snart! I morgon är det jag som ringer CvL för info om sprutstart. Hur långt efter mens brukar det vara? Minns inte.
    Grattis till mens och annalkande sprutstart. Jag började med sprutorna på mensdag 2, så du kanske ska ringa till CvL å det snaraste !
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-05-17 16:21:06 följande:
    Åh, tack Enya. Jag är nog rätt nervös, tror jag. Eller jag vet faktiskt inte riktigt hur jag känner mig den här gången, är disträ, melanolisk men ändå hoppfull. Jag har inte ringt till kliniken idag för att fråga om befruktningen. Vi får se hur det har gått imorgon.

Jättelycka till själv imorgon{#emotions_dlg.flower}!  
    Tack!

Åh, jag har de dagarna framför mig.

Jag brukar vara supernervös dagarna mellan ÄÅ och Et. Jag får ju få ägg varje gång och har två gånger varit med om att det inte blivit ngn återföring alls vilket är superjobbigt. Så de två dagarna hoppar jag till av skräck så fort min mobil ringer.

Men för din del är jag inte orolig alls. Det kommer att gå jättebra för dig imorgon Glad
  • Inanna Li

Fjällsippan - Varmt lycka till inför ET imorgon! Hoppas du får fina embryon tillbaka och att flera är befruktade!

• Enya70
    Inanna Li skrev 2011-05-17 15:32:32 följande:
    Lycka till med ÄP imorgon Solig!
    Tack Inanna!  Hoppas det blir åtminstone några stycken fina ägg, som sedan befruktas och delar sig fint. Hoppas hoppas...Drömmer
  • kattenizze

Fjällis: Jo vi avstod också från allt första gången, men hur skulle du resonera om (jag menar när!) du blir gravid igen? Hoppas det är ok att jag frågar sånt som är grav.relaterat i tråden. Vi kommer ju att göra Nupp, men man måste ju ändå ha en beredskap hur vi ska gå vidare. Så svåra frågor. Lycka till imorgon nu!!

• kattenizze

Tack för era gratulationer förresten. Konstigt egentlgen, vi kännner ju inte varandra och ändå betyder det så mkt!

• Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-05-17 16:26:32 fö
    Jag brukar vara supernervös dagarna mellan ÄÅ och Et. Jag får ju få ägg varje gång och har två gånger varit med om att det inte blivit ngn återföring alls vilket är superjobbigt. Så de två dagarna hoppar jag till av skräck så fort min mobil ringer.

Men för din del är jag inte orolig alls. Det kommer att gå jättebra för dig imorgon Glad
    Du har rätt att egentligen har jag aldrig haft svårt att få fram embryon *peppar, peppar*. Mitt krux är ju att få dem att "flytta in", det är helt galet att tänka att hittills har det återförts 24 embryon till mig. Och min livsgåta kommer alltid att vara vad som egentligen hände med alla dessa små liv. Kromosomfel eller immunologiska hinder? Eller något annat som idag betecknas som "oförklarligt"? Men min största fruktan infinner sig, helt klart, under ruvningen.  

Jag hoppas så otroligt mycket för dig och att det blir ett toppresultat på alla plan den här gången. Och ABSOLUT inga ledsamma telefonsamtal för det är VERKLIGEN din tur nu!!! 
  • Skruttefia

Hej i tråden!

Har tyvärr inte hunnit följa er ordentligt på sista tiden, men noterar att Turlid fått sitt efterlängtade plus (hurra o grattis Solig) och att Inanna snart har ÄP (det kommer att gå finfint). Har Fjällsippan också snart förestående ÄP/ET?

Hur som helst - jag tänkte plocka bort mig från listan eftersom jag definitivt inte kommer göra något ytterligare IVF och även om vi lever "som man och hustru" så arbetar vi inte systematiskt på tillökning. Vi njuter av de två små underverk vi har och jag lovar att höra av mig igen om det trots allt skulle bli ett litet mirakel så här på ålderns höst sett ur ett fertilitetsperspektiv

Kram till alla!

PS Hoppas på hjälp att plocka bort mig från lista DS

♀ jan-06 & ♀ jun-09
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?