• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-05-17 12:41:48 följande:
    Tack! Jag frågade henne om den påverkar behandlingen och då sa hon nej och att hon ska punktera den vid ÄP i nästa vecka men jag kan inte låta bli att undra om den "förstör" för de andra blåsorna.
    Jag hade en cysta förra IVF:et och då sa min danska läkare att den spelar ingen roll alls för tillväxten hos de andra blåsorna. Jag valde att tro på honom helt och hållet och det ska du också Flört.

Det kommer att gå jättebra för dig den här gången Inanna. Du har ju flest blåsor av oss alla gamlingar så nu får du faktist vara nöjd, så det så Skrattande
  • kattenizze

Turlid. Grattis igen, jag visste det, har aldrig hört talas om att ovitrellen skulle spöka så. satte ni in ett eller två, så du kan joina mig i tvillingklubben?

Inanna: Vaddå 10 blåsor! Jag är några år yngre än dig men jag hade varit glad över det resultatet!! Du är nog fertil tills 55...!
    Idag har jag sett två små hjärtan picka så fint så fint. Det är en tjock skiljevägg emellan, och det är ju bra tydligen. Fortfarande HELT overkligt, men nu har vi ju sett ett litet huvud etc. Mycket märklig känsla men oj vad underbar. Hoppas alla får uppleva den! Nu är det nästa svåra grej att avgöra, fostervattensprov eller inte....

• kattenizze

De var helt normalt långa också efter sin ålder.

• Enya70
    kattenizze skrev 2011-05-17 15:38:05 följande:

Så fantastiskt härligt Skrattande! Vilken dröm! Hoppas så att jag får göra dig
    sällskap ngn gång och få uppleva detta underbara {#emotions_dlg.flower}
  • kattenizze

Enya: Ja, det hoppas jag verkligen att du får göra. Är värt allt slit, alla pengar, alla sorger och bedrövelser så många gånger om.

• slemtorsk i din bralla
    kattenizze skrev 2011-05-17 15:37:16 följande:
    Turlid. Grattis igen, jag visste det, har aldrig hört talas om att ovitrellen skulle spöka så. satte ni in ett eller två, så du kan joina mig i tvillingklubben?

Inanna: Vaddå 10 blåsor! Jag är några år yngre än dig men jag hade varit glad över det resultatet!! Du är nog fertil tills 55...!
    Idag har jag sett två små hjärtan picka så fint så fint. Det är en tjock skiljevägg emellan, och det är ju bra tydligen. Fortfarande HELT overkligt, men nu har vi ju sett ett litet huvud etc. Mycket märklig känsla men oj vad underbar. Hoppas alla får uppleva den! Nu är det nästa svåra grej att avgöra, fostervattensprov eller inte....
    Åååh vad underbart härligt.. känner dig inte ens och blir alldeles tårögd här... och varm i magen. och otrooooligt avundssjuk *S* men inte missunnsam utan du är värd det.. jag har ju inte ens börjat med behandling än...

håll oss uppdaterade
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-05-17 15:33:15 följande:
    Jag hade en cysta förra IVF:et och då sa min danska läkare att den spelar ingen roll alls för tillväxten hos de andra blåsorna. Jag valde att tro på honom helt och hållet och det ska du också Flört.

Det kommer att gå jättebra för dig den här gången Inanna. Du har ju flest blåsor av oss alla gamlingar så nu får du faktist vara nöjd, så det så Skrattande
    Så bra! Danska fertilitetsläkare har jag stort förtroende för! Särskilt då de är positiva till oss gamlingar! Skrattande 
  • Inanna Li
    55? Min mamma gick in i klimakteriet vid 56 så vi hoppas på det istället Skrattande! Jo, det är väl bra med 10 blåsor när man är nästan 43 så visst måste jag vara nöjd. Nu är det bara att hoppas att de vill fortsätta växa fint. Skönt att de tar lite tid på sig och inte växer för snabbt!

Grattis till att ha sett de små tvillingarna på VUL! Förstår att känslan måste vara underbar {#emotions_dlg.flower}!
  • Inanna Li
    kattenizze skrev 2011-05-17 15:38:05 följande:

Så underbart att allt är som det ska vara Glad!
  • Fjällsippan
    Åh, grattis till småttingarna i magen ! Så otroligt härligt att allt är som det ska med tjock skiljevägg och allt! Vet så väl att det är svårt val med fostervattensprov. Hur är det nu igen (tror att vi har diskuterat det här förut men som vanligt har jag glömt ), får du inte göra KUB/NUPP först? Vi hade mycket diskussioner gällande det här när vi väntade sonen; men till slut valde vi att avstå från allt.  
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?