• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70
    Fahlvik skrev 2011-05-17 14:38:42 följande:
    Turlid: Som vi har väntat, stort grattis! Tungan ute
    Tack kära vän!
    mamman0301 skrev 2011-05-17 14:52:14 följande:
    Grattis Turlid{#emotions_dlg.flower}

En liten fråga tjejer, hur har ni gjort, har ni betalat för ett försök i taget eller har ni tagit ett sånt där paket med 3 försök??
    Jag vet inte hur jag ska göra men det börjar dra i hop sig nu, ska på samtal på måndag.
    Tack så mycket! Jag ville köpa tre försök fick inte det (40+) och blev gravid på första. Kliniken förlorar inte jag, köper man tre pack inga pengar tillbaka om det blir barn direkt.
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-05-17 21:08:44 följande:Jag ville köpa tre försök fick inte det (40+) och blev gravid på första. Kliniken förlorar inte jag, köper man tre pack inga pengar tillbaka om det blir barn direkt.
    Kliniken har förlorat mycket på dig och du är en riktig vinnare Solig!
  • turlid70
    Enya70 skrev 2011-05-17 15:23:55 följande:
    Turlid!!!! Fantastiskt otroligt kul! Det är din tur nu. Tjohooooo vilken bra dag Hjärta.
    Du är Gravid!
    Tack Skrattande! Så mycket grattis är alldeles rörd.
  • turlid70
    kattenizze skrev 2011-05-17 15:37:16 följande:
    Turlid. Grattis igen, jag visste det, har aldrig hört talas om att ovitrellen skulle spöka så. satte ni in ett eller två, så du kan joina mig i tvillingklubben?

Inanna: Vaddå 10 blåsor! Jag är några år yngre än dig men jag hade varit glad över det resultatet!! Du är nog fertil tills 55...!
    Idag har jag sett två små hjärtan picka så fint så fint. Det är en tjock skiljevägg emellan, och det är ju bra tydligen. Fortfarande HELT overkligt, men nu har vi ju sett ett litet huvud etc. Mycket märklig känsla men oj vad underbar. Hoppas alla får uppleva den! Nu är det nästa svåra grej att avgöra, fostervattensprov eller inte....
    Tackar för det! Grattis till dig med! Så underbart att se två hjärtan ticka och vad jag längtar dit också. Vilken vecka är du i nu?
  • Zinfandel
    Boe skrev 2011-05-17 20:01:40 följande:
    Zinfandel, Några symptom ännu?
    Tack vännen, symptom vet jag inte men det är lite sådär Obestämd Jag har hyfsat kraftig mensvärk, ont i ljumskarna och hur ska jag säga, värk i venusberget, kan man säga så..?! Skäms Jag bar lite tungt i eftermiddags trots att jag inte borde men var tvungen men nu har jag googlat rejält såklart och det ska inte vara nån fara. Däremot är ju IVF betydligt mer risky och det är totalt onödigt och oansvarigt att ta den risken men jag var tvungen och kollade också med kliniken. Vi pratar inte många kilon och inte många meter men såklart tillräckligt just nu för att göra mig orolig. Brösten värker också men det är ju proggisarna.  Kram på er!

Fruttis: Åhhh spännande!!! Det ser jag fram emot ;)

Fjällsippan & Enya - lycka till imorrn! 

Ja, för inte så länge sen var det inte särskilt mycket aktivitet här och nu är det som nån sa - värsta deckaren Skrattande Förvånad
  • Snösport
    Enya70 skrev 2011-05-17 18:14:39 följande:
    Hur går det för dig Snösport?
    Hur ligger du till nu? Blir det behandlingsstart snart?
    Hej å hå...nä jag förväntas väl mens tidigast torsdag denna veckan men har haft väldiga känningar i bröst, molvärkande och upp och ned humör så killen klagat lite på hur länge jag ska skylla på ÄL och mens så jag testade i morse men det var inget alls så jag inväntar min mens och då lär jag starta Fostimonbehandlingen samma dag eller dagen efter beroende på när mensen kommer under dagen -   så snart så!! 

Kommer troligtvis inte skryta/beklaga mej om massor av blåsor på VUL men jag längtar till de få jag förhoppningsvis får så jag äntligen får bli gravid..tror så in i och längtar väl till att få ett svar om det funkar eller ej då det ju är vårt sista färskförsök och inte har några i frysen heller....vill bli gravid nu annars ska jag återta min hjärna och mer ha barnförsöken i fritidshjärnan där hoppet och tron på ett mirakel alltid kommer att finnas...men hoppas som sagt på 6:e gången gillt!!! Så hoppas för mej du också Solig 
  • kattenizze

Turlid: jag är i vecka 8. Men satte ni in ett eller två? Har för mig att det var två?
    Fruttan: Jag hade lite feber faktiskt runt din ruvardag, var hos läk i ett annat ärende, men det gick över tils dagen därpå. Läk förklarade det med att immunförsvaret reagerade på graviditeten vilket jag redan räknat ut. Så det låter toppen!

• Snösport

Kizzenizze: ingen fara att snacka lite graviditeter och så, det ger ju i alla fall mej hopp att vissa lyckas och att graviditeterna består = SKÖNT!!  Så glad för er som är gravida och inte behöver fundera mer på om man någonsin kan föda fram ett barn eller kan bli gravid någonsin eller igen liksom.

• Enya70
    Snösport skrev 2011-05-17 21:41:31 följande:
    Hej å hå...nä jag förväntas väl mens tidigast torsdag denna veckan men har haft väldiga känningar i bröst, molvärkande och upp och ned humör så killen klagat lite på hur länge jag ska skylla på ÄL och mens så jag testade i morse men det var inget alls så jag inväntar min mens och då lär jag starta Fostimonbehandlingen samma dag eller dagen efter beroende på när mensen kommer under dagen -   så snart så!! 

Kommer troligtvis inte skryta/beklaga mej om massor av blåsor på VUL men jag längtar till de få jag förhoppningsvis får så jag äntligen får bli gravid..tror så in i och längtar väl till att få ett svar om det funkar eller ej då det ju är vårt sista färskförsök och inte har några i frysen heller....vill bli gravid nu annars ska jag återta min hjärna och mer ha barnförsöken i fritidshjärnan där hoppet och tron på ett mirakel alltid kommer att finnas...men hoppas som sagt på 6:e gången gillt!!! Så hoppas för mej du också Solig 
    Klart jag hoppas för dig, absolut! Du vet barnvagnar med medar på ska vi ju ha Skrattande.
    Kramar
  • Enya70
    Fruttan2 skrev 2011-05-17 20:59:02 följande:
    Instämmer med dig Boe, här är som den bästa spännande romanen!

Stort grattis Turild! Så härligt, vilken lycka!

Inanna - Jag faller in i hejakören och tycker det låter som ett mycket lyckat VUL för dig! Jag fortsätter att hålla tummarna.

Fjällsippan - Stort lycka till i morgon!

Enya - Stort lycka till i morgon till dig också!

Tack för svar igår om att det inte alls behöver vara illa att få feber. Det konstiga är att allt var som bortblåst i morse... Ingen feber, inget ont i kroppen. Magen är fortfarande som den är, men det kan jag leva med. Jag har i alla fall bestämt att det är dags för tjuvtest i morgon bitti (RD7). 
    Tack Fruttan {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?