IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Maryhe skrev 2012-03-23 13:58:36 följande:
Jag är nyss hemkommen från en naprapat behandling. Han skulle egentligen ge mig en shiatsu behandling (han är även zonterapeut) men efter en första titt så ändrade han sig. Han sa att hela min rygg och axelpartier var snett (han lät min sambo se) och tryckte på den 3:e kotan nerifrån, där jag har mitt diskbråck. Det gjorde "j-vligt ont!) Han sa att jag hade ett stort problem med min vänsterfot, som gett en inflammation i kotan samt problem med hela ryggraden.Vet inte om ni kommer ihåg att jag stukade foten rejält innan mitt första ÄP. Han lät min sambo se skillnaden mellan mina båda fötter och han var förundrad över att min zonterapeut inte märkt det. Vänster är fortfarande svullen och hålfoten har sjunkit ner, liksom kollapsat. Jag har känt att foten varit "lös".
Han sa att problem med den 3.e kotan ofta ger missfall och fertilitetsproblem. Kraftiga eller/och oregelbundna menstruationer. (Jag fick även läsa det själv på en stor plansh) Han tyckte inte att det var konstigt att jag fick missfall ett par veckor efter att jag stukat foten.
Det ger även problem med förstoppning. men mycket av problemen hänger säkert inte bara ihop med att jag stukat foten. Enligt magnetröntgen som gjordes ½ år tidigare fotstukningen visade redan då på diskbråck. men stukningen har förvärrat problemet och inflammerat hela partiet.
I alla fall så bröt han rätt foten(fy f-n säger jag vilken smärta), och han bröt rätt rygg och axlar. Vilka smällar! Hela tiden fick min sambo se skillnaden och han var riktigt imponerad!
Har nu fått rådet att köpa andra skor att gå i på jobbet. Jag använder mina löparskor och det är helt fel! De ska BARA användas till löpning, inte ens till promenader! Jag måste ha ett par skor som är högre baktill för att komma tillrätta med mina ryggproblem.
Han sa att om man har problem med att bli gravid och även har ryggproblem så är det värt att gå till någon som kan justera ryggen.
Efter behandlingen var jag på VUL inför FET. Frågade då gynekologen om det kunde stämma detta med 3:e kotan och missfall eller svårigheter att bli gravid. Absolut sa hon.
I morgon zonterapi igen, då ska jag fråga henne om hon inte lagt märkte till hur olika fötterna var...
Hon har i alla fall fått igång min mage så jag fortsätter att gå hos henne. Den andre är så populär så nästa tid han hade för mig var i maj...