• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Ja just det ja! Skytten? 

• Sunseed

mamman: Ett stort grattis till plusset!

Bengalen: Grattis till ett nytt försök med lite annat upplägg. Spännande!

Skytten: Jaha. Tack för den! Nu måste vi alltså vänta i flera dagar. Skrattande 

• Sunseed
    Maryhe skrev 2012-04-04 11:03:27 följande:
    Vet inte om det nått Sverige vad som hänt på en klinik i Rom den 27:e mars. 94 embryon, 130 ägg e 5 strån med sperma råkade tinas upp pågrund av felaktig kylningsvätska eller personalens oaktsamhet. Centret kommer att stängas. Mångmiljon skadestånd väntas samt att man överväger åtal för mord (enligt påven räknas embryon som liv). Det är 40 par som är drabbade. roma.repubblica.it/cronaca/2012/03/31/news/gu...
    Men fy så fruktansvärt. Rynkar på näsan
  • Sunseed
    pp08 skrev 2012-04-05 08:03:38 följande:
    Grattis mamman! Jag testade också på rd9.(v3+4) och är nu i v5+2! Otroligt nästan 2 v sedan jag testade för första gången.
    Underbart!
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2012-04-06 18:14:59 följande:
    Jag är nu nedreglerad och börjar spruta idag Skrattande  7-8 blåsor ligger och väntar så det ser bra ut, so far!

Linköping: intressant!!

Miss Boring: jag lover, alla dras med de känslorna ibland och det ska vi inte be om ursäkt för! 
    Jag kör samma här som i den andra tråden:

• Sunseed
    Tuvalina skrev 2012-04-06 20:03:10 följande:
    Ja... jag fryser och fryser... och ibland väldiga vallningar. Hm... det verkar som min kropp nedreglerat sig av sig själv... så nu hoppas jag bara att jag får en blödning så jag kan börja med menopour. Tog sista tabl. av Primolut-Nor i går så hoppas på blödning i morgon... men än så länge känns det som långt borta... Ska börja spruta på mensens andra dag...
    När får man Primolut-Nor och varför? Jag försöker lära mig allt jag bara kan. 
    Jag håller tummarna för blödning inom kort så att du får köra igång. {#emotions_dlg.flower} 
  • Sunseed
    linköping68 skrev 2012-04-06 14:17:37 följande:
    Intressant artikel/notis i senaste läkartidningen. Forskning gjord på kvinnor i Boston visar att det inte alls är som man tidigare trott, att kvinnor föds med ett visst antal äggceller och när de är slut så är de slut. Forskningen visar att det i äggstockarna finns stamceller som kan utvecklas till nya äggceller under livets gång. I förlängningen kan denna forskning leda till nya behandlingar vid infektioner står det. Spännande!!!!!
    Men åh vad spännande. Då kanske man kan tvätta av sig liiite av åldersstressen som infinner sig när man började sent i livet. 
  • Sunseed
    Nu Syskon skrev 2012-04-07 11:03:08 följande:
    Så tråkigt Skytten, men gör som de andra säger prova igen. Jag håller tummarna så länge. Då jag är helt värdelös på att sikta när jag kissar brukar jag alltid använda mig av en burk och doppa stickan i den. Det kanske kan vara nåt?
    Jag instämmer. Jag tycker också att du (Skytten) ska fortsätta med Lutinus och testa om någon dag igen med morgonurin. Och jag brukar också använda mig av en burk för att vara säker på att jag inte siktar fel, för det har hänt några gånger. Skäms

Jag fortsätter hålla tummarna.
  • Sunseed

Progesteron har inte förskjutit min blödning heller. Innan jag fick östrogen tillsammans med progesteron så började jag blöda efter 5-6 ruvardagar. I mitt fall är det östrogen som förskjuter blödningen.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?