• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Enya70

Äsch underverket, jag ser att delar av mitt tidigare inlägg har fallit bort. Det skulle stå:

Hoppas sommaren blir avkopplande och att du får en paus från allt vad IVF heter så du kan komma igen i höst och göra nya försök om du känner för det.
     Kram igen!

• Enya70

Det är faktiskt lite intressant att jämföra olika kliniker. Jag har ju gjort 4 IVF på RPC på Ackis i Uppsala förut och nu 5 IVF på CFC i Danmark.

Ni vet ju själva hur äggplock går till i Sverige. Komma i mkt god tid innan. Få smärtstillande tabletter och lugnande en stund innan. Byta om till operationskläder. Morfin i armen under ingreppet och sedan vila i sängen en låååång stund efteråt med fika, tända ljus osv.

På CFC är det lite snabbare puckar. Jag var ju in och ut för ÄP på en timme blankt idag ( o då fick jag vänta 15 min i väntrummet innan det var min tur)

Man får komma rakt in i rummet där ÄP görs i sina vanliga kläder utan prepp alls.
    Av med brallorna och rakt upp i stolen. Idag brydde de sig inte ens om att sätta en nål i armen på mig...(det har de faktiskt gjort förut). Sedan får man lokalbedövning och 5 sekunder senare är äggplocket i full gång.
    Efteråt är det på med brallorna igen och så får man vila ca en halvtimme på en brits i en sal med skynken mellan britsarna. Om man ser ut att inte ha allt för ont så är det bara att hoppa upp och gå hem efter den halvtimmen. Man får ju förstås stanna längre om man vill men om man ser pigg ut så är de snabba att påpeka att man gärna får gå hem . De behöver väl britsarna tänker jag...Flört.

Första gången på CFC kändes det förstås himla annorlunda men nu är jag bara glad att det går så fort så får man det gjort liksom Glad. Och trots denna speed så känns det som de har full koll på vad de gör.

Man kan naturligtvis få morfin om man absolut vill men standard om man inte säger ngt är endast lokalbedövning

• kattenizze

Enya: Nä ingen ska ringa från nån dum klinik nu.

• Enya70
    kattenizze skrev 2011-05-18 23:42:45 följande:

Enya: Nä ingen ska ringa från nån dum klinik nu.

Hjärta och gonatt
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-05-18 15:52:55 följande:
    Hej alla snälla som hållt tummarna för mig idag.
    Allting gick finfint.
    In och ut från kliniken på en timme blankt med plock på ca 15 min med lokalbedövning.

6 ägg blev resultatet och det är toppen bra för min del. Solig
    Tidigare äggantal (2,3, 3, 4, 3, 4, 5, 9)

Nu vill jag inte ha några hemska telefonsamtal om inga embryo för ET innan det är dags på fredag lunch!

Fjällis du då? Är du ruvare nu?
    Supergrattis till lyckat ÄP! Nu ska alla bli befruktade!
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-05-18 17:28:52 följande:
    Nu är jag ruvare . Kliniken hade delat upp kullen och gjorde ICSI på 4 ägg och vanlig IVF på 3 ägg. Det visade sig att 3 av 7 ägg var omogna, men att de 4 som blev befruktade (2 ICSI och 2 IVF) är av bästa kvalitet idag. De valde att återföra de 2 IVF'arna och de 2 ICSI'sarna hamnade i frysen.  Jag är mycket glad över resultatet, men nu börjar, som sagt, det stora dilemmat för mig...att få de små att boa in sig! 
    Grattis till ruvarstatus! Så underbart att du fick två frysisar också! Stor kram {#emotions_dlg.flower}!
  • Inanna Li
    Boe skrev 2011-05-18 19:54:17 följande:
    Ringde till CvL idag & på fredag får jag börja spruta. Hurra! Blev genast på bättre humör, då kanske helgen kan bli riktigt trevlig!!! Tycker dock att det är konstigt att de inte tar blodprover för att kolla nedregleringen vilket de gjorde på SH???
    Så bra att du äntligen får börja med sprutorna!
  • Zinfandel
    Enya: Ja shit vilken löpande band!! Ojojoj! Undrar hur det hade funkat med mitt spyande och mitt dropp där Flört Nix, ingen kommer ringa dig denna gång!!

Turild: du må tro att jag många gånger tänkt tanken att göra en komplett behandling på mig själv utan just själva IVFet.... Det är ju inte mediciner jag inte är van vid och då har man ju många,stora ägg och vet exakt när ÄL infaller......

Underverket: grattis till bröllop Skrattande ni kanske lyckas på egen väg innan dess..... At man inte gör IVF innebär ju inte att chanserna är uteslutna!

Chichisita & No Ka Oi: Vart tog ni vägen..?!

• Boe

God morgon,

Fruttan,
    Det finns ju verkligen hopp än! Skönt att du känner att du har ork kvar oavsett! Själv käner jag mig osäker på hur mycket jag kommer att orka. Det är verkligen olika beroende på dagsformen.

Enya,
    Löpande band låter ju effektivt & skulle nog passa mig bra! Känns så oerhört dramatiskt när man ska klä om till de absolut gräsliga operationskläderna! Man känner sig liksom sjuk. Hoppas de har snyggare på CvL än SH, men knappast troligtDrömmer

I morgon är det som sagt sprutstart 175 IE Puregon (har ju haft 125 & 150 tidigare). Första VUL nästa fredag. Så spännande! Hoppas på många blåsor, gärna med fin fyllning också vilket varit ett problem för mig med massa tomma. Denna gång har vi inte berättat för någon om denna IVF för jag tyckte att det var så jobbigt när det misslyckades & alla undrade hur det gått & skulle tycka synd om en. Nu kör vi "själva" och det känns faktiskt skönt tycker jag. Hoppas att man vet resultatet till midsommar! Försöker se det som om det går vägen är det ju underbart & magiskt men blir det inget ska jag ha en super kul sommar med mycket fest & rosé mys på landet.

• Mia69

Har ju börjat spruta men glömt uppdatera mig på listan.

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst

***SPRAYAR***
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5

***SPRUTAR***
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, Sprutstart 12/5                                                                              Mia, 42 år, IVF 2, Sprutstart 14/5                                      

***ÄP***
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, sprutstart 4/5, ÄP 16/5
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) sprutstart 4/5, ÄP 18/5

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, ÄP 6/5 + ET 8/5, TD 24/5
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) ET 11/5, TD 25/5
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5, TD Mors Dag ;)
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska, ET 14/5, TD 28/5 sambons födelsedag

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?