• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Snösport

Enya: Grattis och håller tummarna för att befruktning går kanon för allihopa!

• Enya70
    Snösport skrev 2011-05-18 16:19:16 följande:
    Enya: Grattis och håller tummarna för att befruktning går kanon för allihopa!
    Tack kära snösport Hjärta!

I mitt fall brukar äggen bli fint befruktade (de som är mogna) men sisådär hälften brukar dela sig för långsamt eller inte alls. Vid två tillfällen tidigare (av 8) har det inte blivit ET. Det är så otroligt jobbigt när de ringer från labb om att det inte blev ngt. Så sådana samtal vill jag INTE ha denna gång.

Nu ska det bli finfina embryon som delar sig jättefint! Drömmer
  • Snösport

Enya: hua nä det ska du inte behöva uppleva igen!!!! 
    Har ju själv haft väldigt få ägg men läkarna har ju sagt att de är oftast av bra kvalitet så jag försöker tänka på det och är också alltid lite nervös att de inte lyckas befruktas...men jag har haft tur och det är ju tur vi ska ha nu allihopa!

Enya70 skrev 2011-05-18 16:25:58 följande:
    Nu ska det bli finfina embryon som delar sig jättefint! Drömmer
    JAPP, jag tror på dina ägg/ era embryos!!
  • Fjällsippan

Grattis Enya till 6 ägg!!! Håller tummarna stenhårt för att det blir fin befruktning och celldelning!

Nu är jag ruvare . Kliniken hade delat upp kullen och gjorde ICSI på 4 ägg och vanlig IVF på 3 ägg. Det visade sig att 3 av 7 ägg var omogna, men att de 4 som blev befruktade (2 ICSI och 2 IVF) är av bästa kvalitet idag. De valde att återföra de 2 IVF'arna och de 2 ICSI'sarna hamnade i frysen.  Jag är mycket glad över resultatet, men nu börjar, som sagt, det stora dilemmat för mig...att få de små att boa in sig! 

• Zinfandel

Åhhh ruvarligan bara utökas!!! Underbart, Fjällis Hjärta Du kan vara både glad & stolt över det resultatet!!

• slemtorsk i din bralla

ååh vad spännande det är för alla här..

Nyss ringde min sambo, han satt fast i Götatunneln på väg hem, han hade passat på att ringa sin far och prata lite .. och hade då berättat att vi ska börja försöka skaffa barn. Det är ju inget som varit aktuellt tidigare och det var ett snabbt beslut (pga våra åldrar) så vi har inte berättat för släkten.... men han blev glad..väldigt glad Känns skönt att ha dem bakom oss det blir ju sladdis/sladdisar eftersom de övriga barnen i familjen (förutom min son som då är bonus barnbarn) är minst sagt äldre...hans bror har två som är över 20, hans syster har en "liten" på 11 sen har hon TRILLINGAR (resultatet av en IVF med två ägg på 80-talet) på 19 år...SKönt att de är positiva...han blev tydligen gladare för detta beskedet än det att vi skulle gifta oss ha ha...

Min mens kom idag ..hade ju inte räknat med annat..vi har fått till en heminsemination och den var i slutet av ägglossningsperioden..det är jobbigt nu för vi har inte lyckats med den där apparaten vi fått låna och det verkar som att vi kommer att få lämna ett spermaprov som sexrådgivaren tar.. känns väldigt väldigt konstigt.. att HON ska stå där och hålla apparaten mot sambons apparat.. "se det som ett blodprov" säger hon men det är svårt..särskilt som vi ganska nyligen haft en kris (det var ur den som alla de här stora besluten kom) där han var otrogen över nätet....att någon annan ska hålla i hans kropp känns fel fel fel.. men det är ju för ett gott syfte- man får väl tänka så, jag är ju med där inne iaf....

Det är ju för att undvika ett operativt ingrepp som det blir annars... men jag måste erkänna att det gör extra ont i magen och känns jobbigt. Men det kanske är PMS som förstärker känslan...

• Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-05-18 17:46:49 följande:
    Åhhh ruvarligan bara utökas!!! Underbart, Fjällis Hjärta Du kan vara både glad & stolt över det resultatet!!
    Tack Zinfandel !
  • Hönan

Grattis alla ruvare o blivande!!! Har en fråga: Är det nån som vet nån tråd i forumet där det finns erfarenheter o man kan läsa lite om när man "fått det hemska samtalet mellan ÄP o insättning? T.ex hur kroppen reagerar o liknande? Känner att denna tråd just nu är för er ruvare o vill inte att ni ska bli smittade av mina frågor o störa er underbara ruvarstatussom jag så gärna vill ni ska lyckas med :) Må så gott!

• Boe

Enya,
    Grattis, vad skönt med så bra resultat!

Fjällis,
    Till & med frysisarGlad Grattis!

Ringde till CvL idag & på fredag får jag börja spruta. Hurra! Blev genast på bättre humör, då kanske helgen kan bli riktigt trevlig!!! Tycker dock att det är konstigt att de inte tar blodprover för att kolla nedregleringen vilket de gjorde på SH???

Nizze,
    Fy tusan för att må sådär! Hoppas att det går över snart!!!

Chichisita,
    Hur går det??????

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?