IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Jag har i alla fall bokat tid hos en privat gynmottagning (ej fertilitet) just för att kolla vaginala bakterier enbart. Och det var inga problem att komma dit och göra en test, jag var så välkommen så.
Jo, är det flera som vill veta så tar vi medicinlista med rådgivning här nedan...tänk på att det är inte bara en i förhållandet som ska behandlas.....jag får även vänta nu då det inte ska tas om man har kraftiga blödningar...jag har det så väntar tills mensdag 5...har dock inte fått min mens än:
Sambon och jag:
Doxyferm 2 tabl första dagen sedan 1 tablett dagligen i 9 dgr
Flagyl 1 tablett 2 ggr/dag i 7 dgr (Flagyl har antabus effekt och man ska alltiså inte dricka alkohol i samband med denna medicin då man kan bli dålig)
Bara jag....sambon har ju ingen vagina hi,hi,hi!
Dalacin vag.kräm mot slidkatarr tas 7 kvällar --tas samtidigt som kuren ovan.
Canesten vaginalt, tas efter avslutad Dalacinkur.
Efterbehandling:
Ovesterin Vaginalt varannan kväll i 12 dgr och får ha sex utan kondom efter 4 av dessa dgr. Sedan 2 ggr/vecka (inte sex utan Ovesterin jag menar nu då )
Varannan kväll då jag inte tar Ovesterin tar jag Lactal som är receptfritt.
Jag använder trosskydd mycket men hon menar man ska ha bomull istället för trosskydd, de skaver och gör underlivet mer mottagligt för bakterier och ICAs barnservetter med Aloevera ska man tvätta med...inte shoppat det än men ska.
Man ska använda servetterna när man tvättar eller tvättat sej. Man tvättar sej alltid i underlivet på kvällen inte på morgonen. Man torkar sej efter nr2 alltid bakifrån. Är det ngt som är "löst " men som ändå är i baken ska man fukta lite bomul och torka eller lägga bomullslängden emellan skinkorna nära analöppningen och bomullen suger åt sej de bakterier som annars skulle hamna i trosorna.
Det kommer att bli endel bomull nu då vaginalgrejjerna kan kladda in på fm sa hon.
Inanna hur går det med ruvandet? Läste att du var lite deppig igår, men vem är inte det under ruvningen. Det värsta är ovissheten och att man inte kan påverka. Återstår bara att hoppas och det gör du och det gör vi med så gott det bara går.
Underverket grattis till sprutstart. Har du fått din mens nu. Tycker intressant att följa dig, visst går du på CvL och körde bara långa metoden tidigare. Jag ska ju ditt på tisdag nästa vecka också får se vad dem säger.
Kattenizze kan bara instämma med alla andra, ta en paus om bu behöver, men vänta inte för länge, åldern tar ut sin rätt.
Dallas, TD börjar närma sig för dig. Hur går det har du några symptom?
Toaskräcket är inget man önskar en annan, men är tyvärr en del av processen. Försök att inte stressa över det i onödan.
Ja, det blir spännande med en ny klinik och nya möjligheter. Dock tänker jag inte sätta igång direkt om dem inte kollar olika bakterier. Gör dem det så startar vi en ny IVF om allting är OK annars behanlar vi oss först eller gör andra undersökningar hos andra gynekologer. Har också beställt en klamidyatest på vårdgaiden och ska be att den analyseras med avseende på plasma-bakterier, läste att det var möjligt. Min nöja har inga gränser nu efter all kunskap man. Galenskap är det nog, men varken kan eller vill hindra mig.
Grattis dallas till plusset, så underbart och roligt!
Vilka kloka ord tjejer, intressant att läsa om era erfarenheter, känner så väl igen det ni skriver om fett och depressioner. Jag gick också upp i vikt under IVF, 4 kg och idag 2kg kvar och 2 bilringar på magen.
Min första djupa svaka kom efter vår 1a FET, på något kunde jag ändå rycka upp mig då, men efter 2 misslyckade FET till har det blivit myckrt svårare. Det finns stunder då jag mår bra och när de kommer blir jag förvånad över hur det kan kännas att må bra och då blir jag deppig över att jag inte kan må bra hela tiden.
Jag vill så gärna må bra, vara glad, träffa folk, ringa vänner, men jag drar mig bara för allt det här. Det känns bara plågsamt att träffa andra för att jag tror att folk kanse förväntar sig att man är glad och underhållande som förut, men jag har inte lust att vara det längre och kan inte förklara vad som händer heller, då drar jag mig undan helt enkelt.
Intressant om Apiforce, för att den käkade jag också en månad och blev gravid just då, sen hjälpte den inte fler gånger och jag slutade med den. Det är nog dags att testa den igen. Har dock aldrig testat omega-3.
Vad jag undrar är hur alla dessa tillskott går ihop med Levaxin? Någon som vet.