• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna Li skrev 2011-04-11 15:53:26 följande:
    Tack! Vi får hoppas på det bästa nu. Jag ville inte ta AMH-provet på nytt (är för rädd för dåligt resultat) och hon tyckte det var OK då det bara var 10 månader sen sist så där är ditt mitt fel.
    Återigen inte ditt fel tycker jag, läkarna väljer vägen med minsta möjliga motstånd, men ser till samtidigt att ha ryggen fri och tål inte påtryckningar. Indivuduellt engagemang skulle kunna förbättras, gäller överalt förresten, alla läkare inom alla områden.
  • turlid70
    mirakel skrev 2011-04-11 21:26:06 följande:
    jaha.... det blir inget mer IVF för oss....  gjort ett... som ju avbröts förra veckan.
    Anledning... EN äggblåsa, o dåliga värden....

Sååå, nu ska vi tänka "hemmaverkstad" såklart.
    ELLER/OCH kanske äggdonation.
    Så du som sitter med en massa kunskap lr vet nån annan bra tråd i ämnet äggdonation - låt mig få ta del av detta!
    Kramar till alla
    Så sorgligt Gråter Myrslok, många kramar. Var det ditt första och enda IVF, eller gjorde ni fler förut?

5% för hemmaverkstan är ganska bra chans så kör hårt. Kolla även Esland och Litauen för ÄD, även de har hög åldersgräns. Lycka till!
  • turlid70
    hispan skrev 2011-04-12 09:54:13 följande:

Tack för alla uppmuntrande ord, vet att man inte ska ta ut varken glädje eller sorg i förskott, men det är för uppenbart att det är mens jag fått. Så jag ska tillåta mig att vara lite deppig i några dagar och sen rusta mig för nya tag (hemmaverkstad) med vitaminer och ägglossningstest.

F-n vad tråkigt, beklagar verkligen. Det är tillåtet att deppa, gör det och samla kraft sen att kämpa vidare.
  • turlid70

Chichisita grattis till dubbelruvning! Kul att två blev fina blastisar, nu får vi verkligen hålla tummarna för tvillingar, vore så roligt.

Kattenizze hoppas det funkar för dig nu, låter lovande med bättre grav chanser vid överstimuleringen. Håller tummarna för ett till plus snart här i tråden.

Underverket, hur gick det för dig på ÄP idag. Hoppas du har mycket att glädjas åt just nu. Kram.

• turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-04-12 07:56:27 följande:
    Är det någon som vill ha min burk med Apiforce? Jag har bara tagit 3 kapslar; och det känns onödigt att den står här hemma och skräpar när den kan vara till gagn för någon av er. Hojta till här i tråden eller inboxa mig; så postar jag den idag.
    Fint att dela med sig. Jag har också massor D vitamin tuggtabletter, om någon är intresserad kan jag posta. Kan dock inte posta med burkarna, de är så stora, men här är länken: www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7
    Gubben fick dessa utskrivna men är för lat att tugga dem, själv tuggar jag på en just nu.

Fick svar från min klamidya test idag, jag hade den inte, men de skrev inte om annat. På torsdag ska jag till gyn och kolla förhoppningsvis allt annat. Har sprayat nu i enhel vecka med Synarela och mår oförskämt bra, lite trött bara var jag allra första dagarna, men ingen huvudvärk som förut, biter inget på mig eller? Väntar min mens snart, men den lär väl drjöja några dagar under nedregleringen.
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-04-12 22:38:44 följande:
    Turlid - Härligt att du mår bra under behandlingen och att du får kolla upp mer saker på torsdag! Det känns så spännande att du är i gång med IVF 2 och jag hoppas så otroligt mycket för dig den här gången! Kram!
    Tack, håller med att lite spännande är det trots allt. Fick svar från kliniken också om 3-pack, det får jag inte, gränsen är 38 år. Skulle prata med min läkare om det här men det skiter vi i. Gubben blev upprörd också för reklamen, ta tre betala för två, så att vi kör som vanligt. Första behandling har vi inga problem att betala, nästa om det blir någon, får vi spara till. Vi sa ju att vi inte gör fler behandlingar efter den här, men vi får se, statistiken säger ju 3 försök så att det är allt vi kan göra.
  • turlid70
    Mamma gås skrev 2011-04-11 18:46:48 följande:
    Jag frågade om vi fick köpa 3-pack på Linnékliniken 1 månad efter att jag fyllt 38 år och fick svaret nej, trots att jag hade bra värden.. Dom är öppensinniga på många sätt men just den biten verkar dom stenhårda på tyvärr..
    Fick nej på min förfrågan också, men jag är redan 40, så att det var förväntad. Hur många behandlingar har du gjort innan du blev gravid?
  • turlid70
    Spears skrev 2011-04-13 07:56:30 följande:
    Mensen Kom idag Tjoho, så imorgon börjar Jag spruta , kul!
    Åh, äntligen, grattis! Vi kommer ligga nästan i fas, ska börja spruta om en vecka ca, vi kommer ruva nästan samtidigt. Kul! Lycka till med sprutandet!
  • turlid70

Chichisita, lyssna på snösport, lev ungefär som vanligt men undvik stress, lättare sagt än gjort, jag vet, men gör så gott du kan, mer än så går ju inte att gora.

Varför blir vi irriterade och otrevliga vid stress, jo för att hjärna blockerar att empati hormonen utvecklas vid stress, läste om det här här om dagen, minns dock inte var.

• turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-04-13 11:01:16 följande:
    Jag har fått estradioltillskott vid vissa ruvningar (Progynon) när jag gick i Falun. Min nuvarande klinik ger inte något extra under ruvningarna. Min lyckade ruvning som ledde till sonen fick jag inte något estradiol, endast Trombyl.
    Jag får inte Trombyl under ruvningen, bestämt på förhand Skrikandes ! Är det någon ide att fråga efter progynon eller kortison, kan kanske löna sig, tror dock inte det. Fick inte något av dessa förra gången heller.

Jag ska i alla fall begära minst 2 vul innan de bestämmer ÄP, jag vill inte att bara passa in i deras schema, jag vill känna mig till freds när jag går på ÄP. Och det är tack vore er jag har lärt mig massor. Kram alla.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?