• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

myran6801 skrev 2012-03-30 20:10:23 följande:
    Skytten, diagnosen från alla här inne är entydig!!!! Gravid!!!! Håller tummarna!!!! Kram
    SoligSkrattande
  • Sunseed

GRATTIS Tjorven och Ciara!!!! {#emotions_dlg.flower}

Tuvalina: Vad skönt att du fick ett svar. Och vad spännande att snart vara på gång igen. Solig

• Sunseed
    Zinfandel skrev 2012-03-31 09:42:39 följande:
    Det gjorde vi med, det blev en beställnings Zinfandel som råkade heta Bra-Zin SkrattandeSkål
    SkrattandeSkrattandeSkrattande
  • Sunseed
    turlid70 skrev 2012-03-31 13:43:52 följande:
    Sunseed, jag gjorde undersökning med kontrast vätska i livmoder och äggledningar. Ena äggledaren var täppt men jag behövde inte fortsätta med fler undersökningar av livmodern. Dock blev jag inte gravid på 5 topp embryon och blastisar! Alla frysta klarade upptinningen och såg helt opåverkade ut, dock inget plus på dessa. Pluset kom efter jag hade behandlats för svamp (igen) och BV den här gången strax innan jag började med sprutor. Jag tror inte på tillfällighet, jag tror att det hade stor betydelse att det var "rent" i livmodern och slemhinna var så fin och tjock sist. Be din läkare att kolla upp bakterier också! Lycka till.

Bra att ni anmäler tjejer, känner också att våra första fina 5 embryon slarvades bort pga ofullständigt undersökning, tänker också anmäla Sophiahemmet/Huddinge för det samt för särbehandling av patienter, har börjat på ett brev redan, vem bäst ska jag skicka det till? 
    Tack. Ja, dom remitterade även att förutom hysteroskopin ska bakterieprover tas, det känns bra tycker jag.

Det finns en blankett att hämta hem på socialstyrelsens hemsida angående anmälningar. 
  • Sunseed
    hemulen skrev 2012-03-31 15:44:42 följande:
    Wow, Tjorven och Ciara! Stort grattis till plussen. Och Tjorven, vad underbart att det funkade på hemmaförsök, helt fantastiskt!

Här kommer ännu ett Plus  *viskar*, för det känns som man måste göra det i den här svängen. Igår hade jag BIM och grymt mycket "mensvärk", testade svagt positivt. Imorse var det ett starkare plus. Känns helt otroligt och lite ångestframkallande. Hoppas pyret vill stanna, som så många känner till så klart man blir orolig efter tidigare MF.
    Grattis!

Shit vad roligt att det börjar dyka upp så många plus här!! 
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2012-03-31 18:34:41 följande:
    Får se efter vul på fredag! Skrattande
    Jag vill också hänga på er ju!!! Shit, hoppas den där remissen går snabbt... Skrattande
  • Sunseed
    MissBoring skrev 2012-03-31 19:14:40 följande:
    Man blir ju grymt sugen nu när alla håller på och starta upp efter 3 Plus itråden också! men jag får hålla mig till i juni, det blir nog bra med plus då med Flört kanske det blir du och jag då Sunseed Glad plus någon mer som skulle köra runt juni som jag glömt vem det va nu Skäms men det kommer nog snart tillbaka.
    Ja, vi hänger på i eftervågorna sedan! Solig
  • Sunseed
    42an skrev 2012-03-31 20:53:45 följande:
    Hej på er! Jättegrattis till er som plussat! Fantastiskt roligt! Skickar lyckosparkar till er alla! Såg att ni drack Zinfandelvin, måste bara tipsa om min favoritbox (vet ej om den finns i flaska) SOME ZIN, supergod! Skål och lycka till allihopHjärtaSolig
    Tack för tipset.. Tills vidare unnar jag mig rödvin på helgen i väntan på utredningar. Glad
  • Sunseed
    linköping68 skrev 2012-03-31 21:22:04 följande:

Har efter en liten deppig perod tagit mig upp igen. Lite för mycket god mat och lite för mycket godis och kaffebröd ska nu tas tag i. Bort med kolhydrater och socker. In med grönt och lax, räkor etc, mm.

Jag har nu tagit ett gravtest till bara för att vara på säkra sidan och det var såklart negativt. Hade hoppats på annat då jag har många gravsymtom som spända, ömma bröst och som en ”tyngd” i livmodern. Men det är väl rester av hormoner som spökar.

Inspirerad av dig Sunseed  så kontaktade jag iaf kvinnokliniken och berättade att jag fått missfall igen. Nr 3 inom loppet av 1,5 år. Hade förväntat mig att få höra att gamla tanten jag ska lägga ned försök till fler barn, men inte. Barnmorskan var väldigt förstående och bokade in mig till en överläkare för som hon sa så behöver jag träffa en med mer erfarenhet och kunskap än AT-läkare och underläkare. Oj, oj, blev alldeles snopen att jag fick en tid så lätt utan att tjata lite. Nu attans måste jag förbereda mig bra till detta möte. Ska försöka luska ut vad jag vill att de ska kolla och göra. Och sen förhoppningsvis få dem att göra allt och lite till....
    Tips och råd tas tacksamt emot!!  

Heja dig (och oss)... Säg till att du vill göra hysteroskopi där man kollar livmodern och slemhinnan och att inget fysiskt hinder är i vägen och så ser du till att få lite bakterieprover om dom ändå är där och kikar.  Vi har ju inte all tid i världen att vänta på saker och ting, så vi får väl helt enkelt se till att försöka få det vi behöver.. NU. 

Det finns säkert fler tips från tjejerna här inne (Zinfandel har säkert en massa tips på fler undersökningar). Jag vet  att jag för något år sedan kollade upp en himla massa saker efter tips härifrån (sköldkörtel x en massa olika prover, d-vitamin etc etc etc, som var normala). Men ju mer man får kolla, desto bättre...
  • Sunseed

Bengalen: Vad kul att köra igång!
    Tjorven: Håller alla tummar!
    Maryhe: Grattis till ruvning!

Ego: Det händer ingenting i IVF-svängen just nu. Väntar på remissen men försöker ta hand om kroppen med kost och vitaminer och lite motion. Jag har inte haft någon ork alls på länge (=skitlat), men nu ska det vända. SoligNu ska jag gå ner dom 7 extra kilona och ta hand om kropp och själ så gott det går. 

Maryhe: Tack för tipset om Inositol! 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?